ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

14.10.2005

Stylujeme formuláře.

Rubrika tiskace
Známka 4 (1)
Aneb Kurs CSS pro totální lamy. V několika řádcích vás naučím dělat lepší formuláře, než dělá poctatná část renomovaných "profíků". Pozor, první půlka článku je hardcore CSS.

Pointa

Ať přidáváte styly kterýmkoliv způsobem, napište hned jako první celý tento řádek. input, textarea {color: #000; background-color: #fff;} Tím zajistíte, že všichni do formuláře budou moci psát a budou vidět to, co napsali, bez ohledu na to, jaký mají OS a jeho nastavení.
Hotovo, od této chvíle jste lepší než některá drahá "webdesignerská studia". Nemusíte už číst dál.

Alternativní pointa

Pokud chcete být více IN a mít formuláře ve stejné barvě, jako je okolní blok, což je momentálně silně cool, napište do vašeho stylu celý tento řádek. input, textarea {color: inherit; background-color: inherit;} I tímto způsobem jste rychle a snadno dosáhli větší kvality, než některá drahá "webdesignerská studia". Nemusíte už číst dál.

Ještě alternativnější pointa

Nikdy nikam do žádného stylu nepište nic, co se nějak týká jakéhokoliv imputu nebo textarey. Kdo nic nedělá, nezkazí nic, co kazí některá drahá "webdesignerská studia".
Navíc se na vašem webu budou uživatelky cítit jako doma, a tak nemusíte už číst dál.

Pro hloubaly a mudrlanty

imput
Amputaci imputu hrozí impotence, což uživatelkám neimponuje :-)

Jelikož formulářové prvky dědí prvky uživatelského rozhraní systému, je lepší na ně vůbec nehrabat a nekazit uživatelkám jejich oblíbené barvy. Radiobuttony a checkboxy stejně nedonutíte, aby se chovaly podle vašich přectav. Takže máte-li je ve formuláři a ten nastylujete, výsledek u některých uživatelek může vypadat hodně legračně.

Bohužel, pud a chtíč vnucovat uživatelkám své přectavy o krásnu je silnější, než zdravý rozum, a proto nenapravitelným estétům kladu na srdce:
Když už musíte, vždy nadefinujte OBĚ barvy z dvojice color / background-color, a k tomu popřípadě (jako u Alexe ) background-image.

Protože dokud to neuděláte, vystavujete bezmocnou krásnou uživatelku teroru, že její pozadí bude kolidovat s vaší barvou písma, popřípadě vaše pozadí bude kolidovat s její barvou písma. Jak prosté. Do takových formulářů pak není možné nic napsat, respektive není vidět, co píšete.

Nejedná se o nějakou drobnou vadu na kráse, jedná se o chybu, těžce odporující zásadám přístupnosti webu. I lepší CSS validátor to považuje za chybu. Pokud za takovýto zmetek nějaký webdesignér vybírá mrzký peníz, měl by se jeho klient domáhat svých peněz zpátky.

Smutným obrazem reality je pak fakt, že se těchto chyb dopouštějí i bojovníci za přístupnost webu.

Mé pokusy na lidech

Jak z předchozího vyplývá, jsem úchyl, který nemá své systémové barvy nastaven jako stádo, čili nemám barvy "Standard Windows". Už od dob slávy Norton commanderu se mi zalíbilo bílé písmo na tmavomodrém pozadí. Takže tyhle chyby mám hnedle jak na dlani. A dlouhodobě to sleduju a posílám bugreporty.

Že i mistr tesař se někdy utne, dokazuje dávný případ renomované Sovy v síti. Ale Marek Prokop dokázal, že je třída, okamžitě zareagoval, chybu opravil a ještě se za ní omluvil.

Na opačném pólu stojí zabedněnci a ignoranti, kteří trvají na svém, že tam žádnou chybu nemají. V čele těchto exteligentů hrdě třímá prapor email.cz. Těm jsem dokonce poslal i naprosto polopatický návod, na kterém řádku CSS mají co napsat. Žádný výsledek. Nechť se všichni staří i noví majitelé toho paskvilu navěky smaží pekle.

A pak je tu třeba Suché WC (jinak úžasný web), kam jsem ještě nic neposlal, protože už mě to nebaví donekonečna vysvětlovat, a proto píšu tento spot, abych na něj mohl jen odkazovat. A uvidíme, jak dloho budeme čekat na nápravu :-)

Opravdu je zarážející, jak často se tato chyba vyskytuje. I u těch, u kterých bych to nečekal. Snad jsem tímto alespoň malinko pomohl k nápravě, aby svět byl lepší.

Doplněno

  • Pokládal jsem za úplně samozřejmé, že všichni dávají na první řádek stylopisubody {color:barva; background-color:barva;} Ale z komenářů jsem se dozvěděl, že ani tuhle nezbytnost někteří "experti" nepraktikují. To je o stupeň větší zhovadilost, než nezadat to u formulářů, protože pak za určitého nastavení browseru nastává úplně stejný problém, jen platí pro celou stránku
  • dgx zareagoval a uvedl vše do pořádku do půl hodiny od upozornění – poklona.
roj, 14.10.2005, 11:41:00, trvalý odkaz,

Komentáře (47)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 Ty ses měl! Arthur Dent 14.10.2005, 11:51:42
Můj NC měl ŽLUTÉ písmo na modrém pozadí... Dodneška se mi o tom zdá a oblejvá mě ledový pot, když si na to vzpomenu.
2 tys mně uporzornil na pár hyb von banhoff WWW 14.10.2005, 11:59:53
a já ti to teď odplatím, v mým FF (1.0.1 - w3k) mi boxík aktivní styl překrývá boxík slovníček témat a boxík reklama je přes ikonku v3c validátoru, jo a je to modrý téma
jo s a těma formama máš pravdu, i já je někdy, no jak to napsat slušně ?? , odflakuju? :)
3 Já DGX ze Suchého WC WWW 14.10.2005, 12:14:46
No nic, jdu tisknout dobropisy a vracet klientům peníze :-)
4 dgx 14.10.2005, 12:20:11
p.s. Nastavit background-image nestačí, vždy je třeba podchytit i background-color, kvůli individuím, co brouzdají bez obrázků a ochuzují se tak o spoustu krásných ilustrací, stínů, zaoblených rožků a podobně. Skalní vypínači obrázků však tvrdí, že o nic nepřícházejí, ba právě naopak, a jsou schopni demonstrativně takto třeba i hodinu brouzdat na pornositech!
5 Což vede k otázce téměř filozofické. Arthur Dent 14.10.2005, 12:26:07
a to "Jaký atribut ALT mají pornoobrázky?"

"<|>" - klasické porno
"<|> <|>" - lesbické porno
"<|> o|o" - on a ona
"<|> o|o <|> <|>" - švédská trojka
"<|> o|o <|> <|> o|o <|> o|o o|o" - grupáč
"<^#@$%^&/>" - bizarre porno
6 mas pravdu Roj 14.10.2005, 12:26:50
A jeste to opravim.
7 dgx WWW 14.10.2005, 13:03:53
Jestli to dobře chápu, tak teď bude na La Trine následovat příval komentářů od Roje, který však mohu vhodně regulovat drobnou úpravou CSS souboru?

> Arthur

Mám starou kopírku, takovou co ji ještě jezdí vršek sem a tam. Kolikrát jsem si říkal, že by šla využít při nějakém hóódně líném sexu. Na spouštěcím tlačíku je Tvůj symbol <|> - myslíš, že to něco znamená? "Xerox - ready for classic porn."
8 Roj 14.10.2005, 13:17:59
Arture, zapomnel na ruskou trojku. o|o o|o o|o
dgx, zboznuju spravne chapajici lidi :-)
VFB, to je na dyl, ted letim do Jihlavy :-)
9 "('o')" 14.10.2005, 13:29:35
již chápu smysl inherit, dík
já bych si to s dovolením vytisk
10 sona Mail 14.10.2005, 13:42:22
Mohl byste mi prosím ten polopatický návod pro exteligenty z Email.cz poslat na adresu sona.richterova@firma.seznam.cz?
Pokud ano, předem děkuji.
11 "('o')" 14.10.2005, 13:44:59
heh, nechápu, nic se nestalo, nevadí. ale dobře se mi tu čte.
pro barevné hračičky byl lepší m602, třeba s modrošedým pozadím. uměl otevřít až 9 souborů naráz
12 myf 14.10.2005, 13:51:59
je super, úplně přesně takový úplně jiný pamflet mi leze na mysl už pár let, co si vždy v novém browseru nastavím jako default tmavé pozadí a světlý text, což mi vydrží tak půl dne, protože 80% všech stránek s "klasickým" kontrasetem má (či doufám "mělo") potměšile definovaný color NEBO background-color. Muka netřeba popisovat, popisuješ je více než dostatečně. Ze začátku jsem rozesílal několik výhružných dopisů denně (nadsázka). Jako největší trofej bych práskl dokonce samotnou prezentaci pixyho W4D (mělo toho času definované pozadí a ne barvu fontu). Mimochodem tam by se formulace o kontrastu barev také hodila rozvést tak jako v Tvém článku. Podle stávajících pravidel můžeš mit klidně total dogmatický web, na kterém užívák s jinými preferencemi vůbec nic neuvidí. Mimochodem i tohle už pokud vím kontroluje W3C CSS validator -- teda píše warning u všech selektorů, kde nejsou obě deklarace.
13 jeden odborný vtip von banhoff WWW 14.10.2005, 15:51:03
webcoder vyplňuje přihlášku:
Výška: auto
Váha: bold
Barva očí: inherit
14 Čekal jsem knockout, dostal jsem radu :) Alex Mail WWW 14.10.2005, 16:04:59
Roji, mockrát děkuju za upozornění na takovou hrubou chybu v designu a svým způsobem i za link. Čekal jsem něco strašného - že mě za mou chybu, potáční zabedněnost a nechápavost dokonale zavrhneš, ale dostalo se mi jen učitelského napomenutí. Díky. :)

Pro neznalé čtenáře: Co se mi Roj snaží (dosti polopaticky) říct, jsem pochopil až po čtyřech komentářích a jednom e-mailu - do té doby jsem se si nevyrušeně mlel svou. :)
15 jonáš 14.10.2005, 19:11:01
Nojo -- ale mně tady ve FF ty krásný rámečky vlevo přeškrtávaj svuj vlastní nadpis a u komentářů je nadpis, autor a datum smaštěný přez sebe. Že by to bylo tim, že mam navolený systémový barvy a fonty? (čimž na sebe odhaluju, že ten decentní modrobílý design neocenim, ale oči jsou oči)
16 Odpovedi vcelku Roj 14.10.2005, 22:19:54
"('o')" inherit jenom rekne, ze se ma dedit dle stromu dokumentu v pripade, ze by se defaultne nededilo. Coz je pomerne malo casta situace, imputy jsou jednim takovym pripadem.

Myfe, to jsi fakt drsnak, v tomto rezimu se to da zvladnout fak tak pul dne :-)

Alexi, rado se stalo :-)

Jonasi, ja jsem nikde nevidel zadnou spacifikaci, jaxe ma chovat browser, ktery prepisuje autorske styly. Pac jestlize prepise barvy, ale neprepise posicovani, dojde k velmi necakanym efektum. Jedina korektni situace je vypnout autorske styly uplne. Nebo je uplne akceptovat.
Cili bud VSECHNO, nebo NIC... hergot kde jsem uz neco podobneho psal... :-))
17 Pro Sonu Roj 14.10.2005, 22:23:25
Sorry, zapomnel jsem. Ja mam odeslane mejly archivovany. Bohuzel v miste 150km vzdalenem od Jihlavy, kde ted prave su. klidne preposlu pro pobaveni celou korespondenci s emailem.cz. Ehm.. :-)

Aspon doufam, ze jsem to nesmazal.
Ale neni ted absolutne zrejme, ze naprava je pomerne trivialni?
18 Pro VFB Roj 14.10.2005, 23:01:54
Ty sis zmensil pismo pomoci DVOJIHO kliknuti, ze jo_ To uz se fakt ty boxiky vlevo prekryvaji.
Ale to neumim vyresit, bohuzel. Musely by se vsechny boxiky umistit do spolecneho obalu, coz nelze, ponevadz pak by se omazila moznost delat psi kusy, jako v Zahrade.
A to absolutni pozicovani udelam budto v jednotkach em, cili reagujici na velikost pisma, nebo v absolutnich jednotkach. Bohuzel se to neda kombinovat, nebo ja aspon to neumim. Protoze uplne nahore je to logo, ktere ma fixni rozmer a pak nasleduji boxiky, jejichz svisly rozmer zavisi na pismu, ja bych potreboval neco jako souradnici {top: 20px + 30em}, coz mi CSS nesezere.
Vi nekdo, jak na to?
Pruznost meho lejoutu je omezana velikosti pisma minus jeden stupen az plus dva stupne. Coz ale IMHO nejni takova katastrofa :-)
19 No to právě nechápu jonáš 15.10.2005, 01:12:42
jak se může změnou barvy změnit pozicování, leda by to byl problém vnitřní "logiky" firefoxe -- pochopil bych, kdyby to souviselo s nastavenim systémových fontů, protože metrika windowsích písem je prapodivná, ale s barvama nemam problema -- ještě že nepíšu v css ale ve starym dobrym céčku ;-)
20 písma a Mozilla von banhoff WWW 15.10.2005, 13:11:11
no ono nejde moc o systémová písma, ale o to, že při použití relativních jednotek (em) používá MSIE a Gecko browsery trošku odlišné hodnoty pro násobení (zvětšování velikostí) a MSIE navíc nepočítá s dědičností a vše zvětšuje od základní velikosti písma, podrobněji je to popsaný na webu Czilla http://www.czilla.cz/vyvojari/web/opravy-chyb/
21 Už toho nechám, jonáš 15.10.2005, 21:14:07
nemusim rozumět všemu -- ale jak jsem výše psal, to rozhození kupodivu nesouvisí s "use my fonts", ale s "use my colors". Divný, asi ještírci.
22 15.10.2005, 21:19:24
Jonasi, ale oni ty titulky jsou nahore SPRAVNE :-)
Jenze maji nadefinovanu takovou barvu, aby jejich pozadi splynulo s tim rameckem. Kdyz vypnes barvy, asi to vypne barvy pozadi, ale NEVYPNE barvy ramecku.
A ja teda nebudu odladovat styly pro vsechny kombinace zapnuti/vypnuti cehokoliv kdekoliv :-)
Staci, kdyz jsem si to ted prohlidl v konqueroru a zjistil jsem, ze ten slovnicek stylu musim dat o neco niz, i kdyz tam v defaultni Mozille bude trochu vetsi mezera. Holt stranky se musi optimalisovat pro konkretni prohlizec, at si kdo chce rika co chce, je to tak.
23 To jsem psal ja :-) Roj 15.10.2005, 21:20:09
Sedim jinde a nemam to predvyplnene browserem :-)
24 Nojo, máš pravdu jonáš 15.10.2005, 22:10:38
ono to layout vlastně nezmění ani o pixel, ale rámeček je tim pádem černej, písmo nadpisu taky, a protože za nim neni ten obdélníček barevnýho pozadí, tak to udělá něco jako přeškrtnutej text. Vlastně je to docela stejná lapálie, jako ta o který píšeš v článku. Tak dík, konečně jsem ten efekt pochopil -- ale utvrdilo mne to ve velmi starym názoru, že používat jakékoli pozicovací triky na www stránce je jak bonboniéra -- nikdy nevíš, co dostaneš ;-)
25 Jakož tedy jonáš 15.10.2005, 22:12:54
i grafický a détépácký -- jsem měl na mysli. Jo kde jsou ty doby, když síť byla určena hlavně k přenášení informací -- dneska už jde hlavně o vyvolávání dojmů :o)
26 Roj 15.10.2005, 22:24:13
Ale porad mas moznost zvolit treba styl pro IE (bléééé) :-), kde tyhle problemy nemas :-)
27 Misha 15.10.2005, 23:33:38
chyba je nastavit jen jednu vlastnost. Když nenastavím obě (a zárveň tam není žádná obrázek), tak z logiky věci se ten browser v každé situaci musí chovat tak, aby to šlo přečíst. nebo ne?
28 Misho Roj 15.10.2005, 23:40:55
Stiskni prosimte klavesu HOME (ted hned!) a znovu si precti nejalternativnejsi pointu clanku :-))

Ale v kazdem pripade je dobre si pri psani jakehokoliv webu to BODY nastavit jako prvni vec. Pak si rict, jesi budes nebo nebudes hrabat do formularu. pokud jo, prdnout to hned na druhej radek.
Pak mas celkem jistotu, ze neco nezprasis.
29 Misha 16.10.2005, 01:42:12
ja to ale myslel ne jen na ty imputy, ale obecně, na celý dokument. Proč definovat barvu textu a barvu pozadí, pokud ani jeden z těchto prvků nijak barevně nestyluju? pokud nechceš, tak taky nedefinuješ font nebo velikost písma a pokud není browser totální kripl, tak si s tím poradí, i když je systém nastaven na písmo 20px courier.

Ale chápu, že je to pozůstatek starych netskejpů, které měli pozadí dokumentu defaultně #DDD a nikoli #FFF. Ale když si koupíš recyklovanej papír, taky nemůžeš počítat, že na tom bdue každý tisk vypadat dobře:)

je ale fakt dobře, že všechny oba tvoje weby to tak mají :) už jen spravit těch 191 chybv HTML na ohlasech a budeš druhý Pixy :)
30 Roj 16.10.2005, 08:15:09
Mishane, to mas recht, ale pak musis u vsech prvku zase stylovat OBOJI z dvojice a nemit oporu v dedicnosti.
Treba u nadpisu, menu atd. A vsechno bude korektni, ale zas hrozi nebezpeci, ze to uzivatelce nebude spolu ladit barevne a ta se pak nenecha zlakat k tobe domu na sbirku originalnich wordich klipartu :-)
Velikost fontu k sobe nema bratricka, se kterym by mohla kolidovat, takze to nesrovnavej s color/background. Snad jedine, ze by se font nevesel do bloku, ale to uz zdaleka neni tak rozsireny problem.
31 Ještě jsem si všiml myf 19.10.2005, 13:27:02
v kódu "Alternativní pointy" jedné (dvou) zajímavosti. Existuje nejmenovaný "majoritní" prohlížeč, kterému sice nevadí ona syntaktická bota (ano, je to ta druhá čárka - ostatní prohlížeče takový výraz budou ignorovat) ale zase na druhou stranu sám o sobě ignoruje nějakou pofidérní hodnotu barvy "inherit", co na tom že je ve specifikacích. Přišlo mi fér to tu zmínit aby si někdo neublížil ze zoufalství že mu to nefunguje. K boji proti této zhovadilosti už nezbývá (krom vypisování atributů pro všechny elementy) než sáhnout po nejdrsnější zbrani, která na nejmenovaný prohlížeč naštěstí platí a není v rozporu se standardy: hvězdičkový selektor, lidově přezdívaný 'řemdih', tj vnutit barvy buď úplnědočistavšemu ( body * { color: ; background-color: } ) nebo třeba jenom vnitřku formu ( form * { &#8230; } ).
32 Dik myfe Roj 19.10.2005, 22:25:35
Nejsem prilis honeny v pruserech majoritniho prohlizece, takze vsechny tvoje pripominky beru a neuvedl jsem je proto, ze o nich nevim.

Ale jaxe mi tam dostala ta carka navic, to naprosto nechapu a opravuji to. Cili pozdeji prichozi p.t. ctenare asi uvedu trochu v nejistotu. Zivot je kruty :-)
33 myf 20.10.2005, 12:53:57
: ) to teda je. Jinak abych upresnil tu poznamku: IE(6) ne ze by nechapal hodnotu "inherit" u atributu "color". On ji nechape vubec nikdy a dedi jenom to co mu trident predurcil (obcas se to i shoduje se standardy). (jsem se prve nevyjadril uplne jasne)
34 Smíšené pocity Jirka Mail WWW 21.11.2005, 14:42:26
Ahoj, omylem (kámoš mi poslal link) jsem se dostal na tyhle stránky. A upřímně nevím, co si mám myslet. Za prvé nechápu, proč se tak težce navážíš do lidí co dělej webdesign na živnost. Netvrdím, že jsem nejlepší ale za svou práci se nestydím. Sice jsem teď začal a mám de facto pouze roční zkušenost z webdesignérské firmy, kde jsem dělal pouze updaty typu copy & paste, takže se učím za běhu. Přesto si myslím, že webové stránky jdou udělat velmi kvalitně a za slušný peníz.

A za druhé se mi nezdá, že by tenhle web byl graficky pěkný a webdesignérská studia tu jsou od toho aby dělala pěkný moderní design.

Nejsem kritikem (pouze náhodným návštěvníkem) těhle stránek, pouze reaguji na ta "drahá webdesignérská studia".

Prostě si nemyslím, že přečtěním každého odstavce tohoto článku se z lidí nestanou zkušenější lidé než jsou lidi zabývající se webdesignem.

Ale jinak přeju hodně úspěchu a věřím, že se čtenáři přiučí.
35 Je to krásný pocit Arthur Dent 21.11.2005, 15:01:57
pro každého autora blogovacího systému, když vidí, že jeho oblíbení uživatelé už vyrostli a jsou z nich velcí bloggeři. Jako třeba z Roje tady. Tuším že Roj právě dosáhl Čtvrtého Stadia Zasvěcení a jsem hrdý na to, že jsem první, kdo mu může blahopřát k zisku Komentátora, Co Přišel Omylem A Vůbec Nechápe, Proč Se Do Někoho Navážíš, Když Bys To Sám Určitě Nedokázal! :)
36 Arthure Roj 21.11.2005, 16:39:08
To Jirkovo byla typicka reakce typu: Nechapu, proc tvrdis, ze VODA JE MOKRA, kdyz ja mohu predlozit dukazy, ze CTVEREC JE HRANATY :-)
Ale ocenuju, ze se Jirka podepsal.

Blahoprani prijimam a docela by me zajimalo, odkud omylem prisel. Porad jsem totiz neimplantoval ty tvou funkci. Nejaxme to zakecali. Ale ja ted furt nekde litam a nemam cas. :-))
Dokonce se stala takova silena vec, ze po me nekdo chce, abych mu udelal stranky.. pomoooc! :-)
37 Jirko Roj 21.11.2005, 17:30:36
Ja se navazim do jakychkoliv lidi, kteri se zivi jakoukoliv cinnosti a delají ji BLBĚ.
To, ze zrovna Ty delas webdesign a natrefils zrovna na spot o nem, je Tva pozoruhodna smula. Priste nedbej na linky kamaradu a surfuj jen po bezpecnych mistech :-)
38 Roji Arthur Dent 21.11.2005, 20:10:29
Ještě jeden stupeň... Ještě maličko... Chybí ti už jen Kretén Co Cítí Potřebu Ti Sdělit, Že Je Mnohem Lepší A Hodnotnější Než Ty! :)

Ale já ti věřím! TY to dokážeš! I ty budeš mít svého Járu! Držím palce! :)
39 ... Johnyz 21.11.2005, 22:33:50
no vy ste teda lolci, tohle neni o webu, o w3c, to je proste smes kecu jako treba na webu t3k.wz.cz v guestgbooku (ale tam ten chat je veden cca od června 2004[zbytek predtim byl dost promazan- teda uplne- a byl veden cca od 2003]).
Brou noc a radsi se dejte na neco co nejde pokazit .... treba format c:
40 To si děláš, Roji, prdel... Arthur Dent 21.11.2005, 22:39:52
Tohohle sis napsal sám! Přiznej se! :)
41 Roj 21.11.2005, 23:31:53
:-)))
Patrne se ten link dostal do vod mnou dosud neposkvrnenych, coz nam prinese mnoha dobrodruzstvi :-))
42 Johnyz 22.11.2005, 22:40:18
ja vam dam dobrodruzstvi, tenhle web pozna co je to stredovek !! Ani nestihnes mazat prispevky hochu
43 Á, leda piču, Johnyz... Arthur Dent 22.11.2005, 22:47:28
44 kaka KarQul Mail WWW 01.05.2006, 13:04:54
http://silver-guild.ic.cz plskoukni se na to mam to v css-ku ale nefakci to spravne v Firefoxu pls porad coje zle?
45 Chybka designu Schyzofrenyk Mail WWW 29.01.2007, 22:33:18
U komentáře číslo [43] Arthur nevyplnil text a ve stylu jaro má ten div.komentar-text rozměry dané nejspíš jenom paddingem. Ve výsledku to způsobí, že pod tím divem vykoukne kus pozadí divu s komentářem, což nevypadá úplně stylově. Asi by pomohlo nastavit min-height, ale s tím se opět a znovu nemá rád IE. :-(

Článek moc pěkný, i dnes aktuální. Mám pocit, že podobnou pakárnu dělám na víc místech. Holt nám "systémákům" na WinXP všechno nedojde. :-)
46 Roj 30.01.2007, 01:20:15
[45] Priznam se, ze jsem na to asi 10 vterin nechapave ziral, nez mi to doslo. No, ted su linej, ale mozna az budu neco stylovat na sablone, opravim to. Prece jen je to hodne nepravdepodobna situace :-)
47 Přectava DD 23.06.2008, 11:58:26
Máš krásné stránky!
Ale slovo "přectavy" se mi v textu moc nelíbí :(

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict