ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

8.11.2005

Moje dvě životní chyby

Rubrika ipsace
Známka 0 (0)
Přijměte prosím tuto zpověď chybujícího hříšníka. Slibuji, že se ze svých chyb budu snažit poučit a že už je víckrát neudělám.

Letos jsem si koupil CéDéčko, takovou tu placku, jejíž "kopírování zabíjí hudbu". Odpusťte, už dlouho jsem něco takového neprovedl a vše se zpočátku zdálo nevinné.

V červnu do naší vlasti zavítala kapela Duran Duran, která patří do mých Top 5 všech dob. Listky jsem měl nakoupeny jako jeden z prvních už v lednu, slečna v TicketPro ještě ani nevěděla, kdy koncert bude. Současně jsem začal shánět jejich poslední CD "Astronaut". Nebylo to jednoduché, ale nakonec na Můstku v Bontonu ho měli.

Koncert Duranů byl naprosto skvělý, bombastický a kosmický a níže popsaná příhoda nemění nic na mém zbožňování jich.

Sice jsem už asi 5 písniček měl v mptrojkách, ale origoš je origoš. Placku jsem pochopitelně strčil do mechaniky. Je to už dávno, ale dobře si pamatuju, že jsem se lekl, že je asi poškozená, dlouho to nějak divně chroustalo, pak se místo winampu pustil takový divný plejer, hrálo to příšerně zkresleně, takže jsem placku vyejektoval a časem ji dal kámošovi, který umí z jakýchkoliv pochybných placek udělat poctivé CD digital audio. Toto vypálené audio jsem poté rozmnožil asi na 5 kusů pro vlastní potřebu, mám totiž hodně přehrávačů na hodně místech daleko od sebe.

Nemám na své mechanice aktivní autostart, ale na ten drive F jsem normálně klikl, aby se to originální CD spustilo. V dobré víře, že jsem si legálně za nemalý peníz nemohl spustit nic, co by mi mohlo poškodit počítač. Tragicky jsem se zmýlil. Od té doby mi mechanika chodí nějak divně. Vydavatel SONY BMG mi zaviroval počítač.

Jedná se o úmyslný trestný čin, který byl na mě spáchán, protože jsem udělal životní chybu, koupil jsem si v obchodě po dlouhé době cédéčko. Hudební průmysl tím pro mě jako zákazníka skončil. Odpočívej v pokoji. V brzké době prokonsultuju se známými, který stahovací SW je nejlepší a budu sosat a sockat a sosat...

Životní omyl č.2

V sobotu jsem, pln nového nadšení a energie neopakovat životní chyby, vyrazil na nákup nesmazatelných fixek, kterými se popisují čerstvě vypálená cédéčka, u kterých vlivem nové životní filosofie očekévám vzrůst spotřeby. Známí mi poradili, že existuje jeden speciální druh fixek přesně pro daný účel.

V jednom malebném venkovském papírnictví, které je zároveň i trafikou, jsem sympatickou papírnici-trafikantku požádal, zdali nemá fixky na pirátská CD. Měla. A hned mi k tomu s úsměvem nabidla i štos pirátských nevypálených CD, abych ty fixky měl na čem otestovat. Mezi řečí mi též prozradila, že Jackpot Sportky je 145 mega, a tah už zítra, čili v neděli.

Podlehl jsem kouzlu okamžiku a řekl, že potřebuju prachy, ať mi teda dá tu sázenku, že ji vyplním. A poctivě vykřížkoval čísla od 44 do 49. Mám totiž spočítané, že když je jackpot nad 100 mega, už se pravděpodobnost výhry krát její výše blíží vkladu. Ale nesmí vás na výhru být víc, jinak se o ni dělíte, čili musíte dát čísla, která určítě nikdo nedává. Moc se jí to líbilo, ale začala mi vysvětlovat, že k tomu, abych vyhrál 145 mega, musím vyplnit všechny sloupečky a dát "šanci".

Teorie her

Nechci p.t. čtenáře zatěžovat matematikou v rubrice, kam nepatří. Bude-li zájem, ještě o tom napíšu.

Rázem jsem si spočítal, že v tom případě je to podvod, sazka patlá dohromady dvě úplně nezávislé hry, a vsadit se v takovém případě rozhodně nevyplati, protože defakto za 170Kč je pravděpodobnost mnohem menší, než ... prostě mi musíte věřit :-)

Ale už se mi nechtělo vyskakovat z vlaku, tak jsem si vsadil a přispěl tak neodvolatelně částkou 85 Kč na Hušáka, a dalších 85 Kč na neznámého výherce. Ale to hlavní teprve přijde.

V pondělí ráno mě napadlo, že bych se mohl podívat, jaká čísla to vlastně padla. K tomu teoreticky slouží web sazka.cz. Teoreticky. Od rána jsem se tam marně snažil dobít. Nastala nefalšovaná hazardní hra. Když jsem měl štěstí, najelo mi aspoň logo sazky (vítězství!), když jsem měl smůlu, dostal jsem jen timeoutovou hlášku (prohra). Ti šašci a idioti nejsou schopni zajistit si funkční server.
U společnosti, která ani nemá funkční web, si žádný rozumný člověk nemůže vsadit ani pětník. Nikdo, ani ta nejposlednější šlapka. Jen já ano.

Teď večer už jim to konečně funguje. Nevyhrál jsem, ale jsem bohatší. O další životní chybu. Ať se vám podobné chyby vyhýbají. Je to ve vašich rukou.

roj, 8.11.2005, 0:35:00, trvalý odkaz,

Komentáře (36)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 matejcik 08.11.2005, 01:39:13
ne! to není možné! ...tedy, četl jsem o tom, to ano, ale že bych sám něco takového...
tedy ta cédéska. oni to píšou, že Sony neumí dělat normální CDDA, a aby zakryli neschopnost, tak přibalují na cédéčka pochybné playery... a že některým lidem to odsmaží mechaniku v počítači, a nebo dokonce i mechaniku normálního diskmena ... asi jsem měl dosud štěstí na mechaniky, které cdska sluply jak maliny a ani se nezastavily.
nebo mám jen ta správná cdska.
2 dgx WWW 08.11.2005, 03:07:49
Jsem si kupoval onehdá dočista novou piráckou vypalovačku, která umí nejen pálit pirácká CD (což je dnes Standa Rd.), ale také pirácká DVD (což je dnes taky Standa), ale umí je navíc popisovat. Říkají tomu LightScribe (volně přeloženo: zapálit spisovatele) a ušetří to nemalou investici do piráckých fixek.

K mechanice jsem dostal i jedno popisovatelné CD na vyzkoušení. Ještě jsem to nevyzkoušel, poněvadž mám-li jen jedno, tak si ho nechám pro nějakou významnou příležitost a ne ho hned popsat nějakou hovadinou. To dá rozum. Takže zatím u mě doma přichází ke slovu jen fix.
3 K čemu jsou CD? pixy 08.11.2005, 09:26:19
Já jsem nedávno zjistil, že CD jako médium je u mě už dávno mrtvola - podobně jako disketa (tuhle po mě kdosi chtěl disketu a už jsem ji nenašel ani v nejspodnějším šupleti, neměl jsem ji v ruce snad pět let a žádný z mých pěti počítačů už nemá ani dirku, kam by šla strčit)...

Nedávno chtěl po mě tchán něco nahrát na CD a já s překvapením zjistil, že poslední CD-R jsem tu měl někdy před rokem a další jsem už nekoupil, nemaje potřeby. Čas od času něco pálím, mám tu hromadu DVD-R a DRV+R, ale CD ne. Vejde se tam toho málo, mašina pod televizí mi sype MP3 rovnou ze serveru do receiveru, iPod taky žádné placky nepotřebuje... K čemu to je? :)
4 Dotaz na Pixyho David V. 08.11.2005, 10:37:31
Pixy, chtěl jsem se zeptat, jak jsi vyřešil svoje multimediální centrum?

Díky David
5 Roji, roji... katchaba 08.11.2005, 12:17:57
Chceš si o tom promluvit? ;-)
6 K cemu mi jsou CD Roj 08.11.2005, 13:34:32
Jednoducha odpoved:
Vsechny moje veze hraji lepe, nez vsechny moje jine zdroje zvuku. Pokud pripojim k vezim treba PC, zjistim, ze vsechny moje CD plejery hraji VYRAZNE lepe, nez vsechny moje zvukove karty. Obdobnym testem jsem zjistil, ze muj nejlepsi CD plejer (vazici okolo 5kg) hraje o neco lepe, nez muj nejlepsi DVD plejer (vazici asi 1.5kg).
Krome toho vsechny moje PC jsou umisteny pomerne daleko od vsech mych vezi, takze propojovat by to bylo neprakticke a zanasel by se do signalu brum. Krome toho zvuky z veze posloucham nonstop a zvuky z PC posloucham paralelne taky nonstop (i kdyz vetsinu casu se z PC line ticho), takze spojovat tyto dva kanaly by silne degradovalo pouzitelnost i pristupnost :-)
Takze pro me je medium CD velmi prakticke a jeste asi dlouho bude.

Totez disketa. Mam jden notebook, proc to nerict, je to Siemens-Nixdorf, ktery je prastary a jedine I/O zarizeni je krome seriaku a paralelaku Klasicka disketa. A tento notebook je naprosto neznicitelny, pouzivam ho jako jednoucelove zarizeni ke sve praci. A potrebuju z nej obcas sosat data, coz je nejpohodlnejsi pres disketu. Hrozim se toho, az odejdou vsechny disketovky ve vsech mych mych PC, krome toho Siemense, a ja ho budu muset prestat pouzivat, i kdyz bude plne funkcni. Ten nas vsechny prezije.

Podminky jsou individualni a nelze zobecnovat :-)
7 Ad notebook Arthur Dent 08.11.2005, 13:42:37
A o vynálezu jménem lap-link jsi slyšel? :)
8 laplink Roj 08.11.2005, 13:59:01
Slysel a pouzival :-))

Dobra, musim to jeste doplnit. Ten Siemens pouzivam prevazne v terenu, kde tou praci vznikaji v terenu nova data. A ja v tom terenu ta data zazalohuji rovnou na disketu, dokud je notebook rozdelany a zaply. Nasledne prijedu k nekteremu ze svych bytu/kancelari, necham Siemense v kufru auta a vycupitam z auta v pantoflich jen z disketou v záňadří.
Vrazim ji do tlamičky nektereho z PC a data prehraji. Mam uz sve oblibene diskety, mnohaletym pouzivanim proverene, ktere behem toho transportu neodejdou :-) Opravdu se da ze sta kusu jedna takova vybrat :-)

A ty na me s nejakym laplinkem a propojovanim... no to by me omyli! Omyly delam jinde, vsak vite :-)
Jakozto nejlinejsi clovek na svete mam sve rutinni cinnosti opravdu, ale opravdu zoptimalisovane k dokonalosti :-)
9 dgx Roj 08.11.2005, 15:34:58
Kdyz pouzijes fixku, vytvoris popiskem nove autorske dilo, dokonce kazda kopie bude jedinecny original, protoze asi nikdy se ti nepodari dve placky pofixovat uplne stejne. Toto autorske dilo pak muzes prodavat, hudebnici jsou pak tvymi spoluautory. Asi by bylo dobra se zaregistrovat u OSA, treba by z toho neco kaplo.
Ta pofixovana CD muzes prohlasit za parodii, tak by se myslim dalo vyhnout i tomu spoluautorstvi :-)
10 jen na okraj -fim- 08.11.2005, 18:06:51
k tve chybe s kupovanim CD - doporucuji se mrknout na www.jirihradec.com
Predeslu, ze Jirka Hradec neni zadny pomatenec, ale vyborny muzikant.
11 Jirka Hradec Arthur Dent 08.11.2005, 18:21:51
je přeci ten elitní agent, co zlikvidoval špiónku Bízkovou ve White Lines a co se jel mlátit na Kubu... Viz Rukojmí z Bella Vista. Takovej Bodie a Doyl Veřejné Bezpečnosti :)
12 no toto... -fim- 08.11.2005, 18:36:12
To mam z toho, ze takove blbiny jako tev serialy moc nesleduju. Nicmene - tenhle Jirka Hradec je trosku nekdo jiny (znam ho osobne, proto to mohu tvrdit). Nicmene hezkej forek. Diky, zas mam sirsi obzory (i kdyz nevim, jak zrovinka tuhle informaci kdy zuzitkuju...).
13 Dik za odkaz Roj 08.11.2005, 18:55:14
Ja uz na zadny koncert Jandy asi 10 let programove nechodim, aniz bych o teto veci mel tuseni. Soudruh Janda systematicky przni vlastni dobre nahravky ze zacatku Olympiku, uz to starecky nevyzpiva, tak to proste zazpiva vsechno stejnym tonem, sasek jeden ubohej. Co nechapu, je to, ze radia hrajou ty novy priserny verse, nikoliv ty 30let stary originaly, ktery jsou docela poslouchatelny.

Ale jak je videt, OSA jsou jeste vetsi kurvy, nez jsem si doted dovedl prectavit.
14 Roji Arthur Dent 09.11.2005, 11:30:38
gratuluji! Máš ho už taky!

PS: Myslel jsem, že Plešatej Janda není od OSY, ale ze SAI, což je Spolek Autorů a Interpretů... :)
15 k čemu Siemens-Nixdorf "('o')" 09.11.2005, 12:09:48
a nemá to pcmciiaaá, do kterého by se foukla redukce pro usb? bez flash klíčku ani ránu
16 Roj 09.11.2005, 12:31:28
Arthure, jako optimista jsem to tam chtel nechat, ale kdyz myslis.. tak pryc s tim :-)
Kazen je treba pestovat od zacatku :-)

"('o')" ne, ma to jen to I/O, jaxem psal :-)
17 OLE 09.11.2005, 21:38:28
Hoši, hoši. Možno sa budete diviť, ale existujú aj iné vydavateľstvá ako Sony. A dokonca existujú aj CD bez vírusov, nebudete mi veriť, väčšinou sú dokonca podstatne lacnejšie ako tie z Můstka. Podobné články všetci sosači-(polo)profíci potrebujú ako soľ na to, aby vyzerali, že bojujú za správnu vec. Ale správna vec nie je nekupovať, ale kupovať inak.

Originálne audio CD totiž nie je médium, ale umelecké dielo. Presne ako kniha. Alebo... skutočne máte doma knihy len oxeroxované a v PDF?

Samozrejme nie od Sony a s rootkitom.
18 > OLE Roj 09.11.2005, 22:30:10
ja chapu, ze intelektualove dokazou telepaticky rozpoznat jednotlive placky od sebe a kupujou jen ty nezavirovane. Ale ja su jen prosty, do znacne miry hloupy lůzr resici veci jednoduse, namisto intelektualne.
A moje prosta zkusenost mi rika, ze sosani je bezproblemove, kupovani je prusvih. A ja si nerad delam problemy. Nemuzes po me chtit zazraky.
19 OLE 10.11.2005, 08:40:23
A na zadnej strane toho CD nie je nic o copy protection? ;-)
20 Roj 10.11.2005, 10:30:09
na zadni ne, ale v tom pantu. Je tam "Copy protected, pre-ripped for PC"
21 A máš ho a máš ho, Arthur Dent 10.11.2005, 10:39:23
neříkej že ne! Kromě Vulgára už máš i Vysvětlovače, Co Z Tebe Dělá Blbce! :)
22 Roji - Karlos 10.11.2005, 16:34:28
To fakt může být na originálním CD vir ??? Že vy si tu s Arthurem děláte z lidí srandu? Není to jen nějaká přiblblá protikopírovací ochrana? Já mám doma asi sto,dvěstě,....prostě hodně cd,který si postupně zálohuji na hd (jeden nikdy neví,komu co půjčí) a ještě mne toto nepotkalo... Nejsi ty placený agent Sony BMG,který tímto rozmlouvá kopírování??? :-)))
23 Pro Karlose Arthur Dent 10.11.2005, 16:52:21
Ne, to není vir. Patřil by spíš někam mezi trojské koně. Měla by to být ochrana proti kopírování CD a měla by fungovat tak, že po vložení CD do mechaniky se u jedinců, co používají AutoPlay (tedy u 95% uživatelů Windows) spustí přibalený přehrávač, který se nacpe kamsi do systému a dělá - jak to jen říct - neplechu. Rada je, alespoň doufám, prostá: Zakázat autoplay a grabnout na low-level úrovni (ASPI).

Jo, já tušil, že vypnutí AutoPlay bude rozumnej krok... :)
24 A než se objeví Arthur Dent 10.11.2005, 17:01:24
nějaký Kretén Co Mě Bude Chtít Nachytat Na Švestkách, tak se opravím sám: Spustí se sice přibalený přehrávač, ale do systému se nenacpe on, ale systémový - řekněme - ovladač, který zůstane někde na cestě od CD mechaniky k procesům.
25 Arthure - Karlos 10.11.2005, 20:15:00
Díky za osvětu ... to už se mi stalo,že mi to cd začalo přehrávat pomocí nějakého přibaleného přehrávače,ale naštěstí další brůběh a fungování mechaniky v pohodě. A propó: "..grabnout na low-level úrovni (ASPI)" - prosím,prosím,příště česky! Já tomu PC fakt skoro nerozumím...jsem uživatel velice pasivní. Čau.K
26 Jojo Roj 10.11.2005, 20:43:08
Zdravim z cesty do Finska. :-) Mam ted asi dve minuty na svuj bložínek.
Arthure, ale ja mam taky vyply autostart. Ale jak jinak mam jako lama pustit CD, ney na nej kliknout? Mozna jsem mohl spustit winamp a pak z nej nejak to cd, ale to proste te nenapadne.
27 No, Arthur Dent 10.11.2005, 20:48:52
mě by zase nenapadlo na něj klikat... :)
28 Tak - novinky: Arthur Dent 11.11.2005, 00:30:14
Podle http://www.zive.cz/h/Viryabezpecnost/AR.asp?ARI=126585 už existuje první červ, který využívá díry, jež mu právě tenhle skvělý kód od Sony otevře. Navíc to prý dělá i to, že posílá na server firmy Sony informace o sériových číslech CD, vložených do mechaniky... Příjemnou zábavu s odstraňováním přeju... :-/
29 Apple http Mail WWW 13.11.2005, 13:53:36
kdybyste měli apple, nemusela vůbec vzniknout tato debata o CD s pribalenym prehravacem. I ten nejlevnejsi apple nema zadne viry aty to CD hodi na plochu proste dvě. Na jednom je ten posranej prehravac ap. a na druhym je klasicky format zvukoveho CD *.DAT a je po problému, protoze prehravace na apple zaregistruji tu spravnou session a pusti ti hudbu a ne nejaky PC posrany prehravac.

cao
30 Gratuluji, Roji! Arthur Dent 13.11.2005, 14:23:43
Během několika málo dnů kromě Nadávače a "Chlapíka-Co-Z-Tebe-Chce-Udělat-Blbce" získat i "Pitomce-Co-Nemá-Windows-A-Je-V-Pohodě-Vy-Lamy", tomu říkám hattrick! Že ty si tyhle komentáře píšeš sám?! :)
31 Roj 13.11.2005, 15:22:45
Co ty vis, treba dostanu Apple k vanocum :-)
32 dgx 14.11.2005, 01:35:47
No nic, píšu si do deníčku:

Pondělí: napsat vir pro Mac OS X

A konečně udělám těmto reakcím jedou provždy přítrž.
33 Neuděláš... Arthur Dent 14.11.2005, 01:45:48
Viry na Linux existují, červi se poprvé šířili právě v Unixovém prostředí, když řekneš před znalým Linuxákem "Sendmail", tak se mu zježí vlasy hrůzou, ale přesto ti budou jeho apoštolové stále tvrdit "Mám linux a jsem v pohodě".

Vir nebo červ pro MacOSX napsat není problém, stačí si uvědomit, že tam běží nějaká verze BSD... Problém bude jeho šíření, protože Applů je děsně málo... Takový červ by na svých cestách žalostně zdechnul...
34 Arthure - Karlos 14.11.2005, 04:42:47
Návrh na šíření viru : mohl by se uživatelům Applů rozeslat poštou na disketách ! Já jich pár nepotřebných mám a kdybychom udělali sbírku ... (nic proti Apple uživatelům,jen mne tak napadl fórek.) :-)
35 Taky jsem se spálil Milan Mail 03.01.2007, 12:00:36
Nedávno jsem koupil přítelkyni CD s Ivetou Bartošovou / má tu hudbu ráda / .Požádala mě,jestli bych jí nemohl udělat kopii cédéčka do auta,aby si nezničila originálku.Dal jsem cd tedy do PC a rovněž místo winampu se spustil prapodivný přehrávač.Viz popis někoho předemnou.Nakonec jsem vyrobil kopii tak,že jsem CD nahrál cédeexem s analogu,uložil a následně vypálil.Zkoušel jsem obě cd v domácím hifi a mým sluchem jsem nerozpoznal rodíl.Vím,že tam bude asi ztráta kvality,ale je asi dost malá.
36 Roj 03.01.2007, 14:08:00
Ja bych rekl, ze ztrata kvality vinou samotne existence ochrany je radove vyssi, nez jakakoli dalsi transformace.

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict