ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

24.11.2005

Google Anal lix?

Rubrika ipsace
Známka 0 (0)
To prý "předvádějí Všelijaká IT periodika". Ale co jim zbývá? Google je momentálně opravdu ten hodný.

K tomuto spotu mě vyprovokoval text, který jsem četl kdesi na internetu. Bohužel, je součástí "placeného" obsahu, takže pro nepředplatitele stručně nastíním.

Arthur zde nepřímo naznačuje, že Google není o nic lepší, než Microsoft. Poukazuje na to, že vyzkoušel (všech) pět služeb, které Google nabízí, a jen dvě považuje za vyhovující, další dvě za vyloženě špatné a pátou za jemu nevyhovující. Kromě toho poukazuje na to, že Google sbírá data od svých uživatelů v mnohem větší míře, než Microsoft.

Doufám, že jsem ten výtah moc nezkreslil.

Výtah
(též zdviž) zařízení, sloužíci ke svislé dopravě nákladů a osob. Pohyb zajišťují zpravidla lano (shora), nebo hydraulický píst (zdola)

S posledním argumentem souhlasím. Google je v současnosti asi největší sosárnou dat na světě. Je to společnost moderní a její majitelé si jsou velmi dobře vědomi, že informace je to nejcennější, co lze vlastnit. A že tento trend se bude stále posilovat. A podle toho i jednají, nejsou žádné socky.

Ale přirovnání k Microsoftu? S tím nikdy nebudu souhlasit.

Google nevytváří žádnou závislost zákazníka na svých produktech, kdežto MS vytváří závislost jak funkční, tak finanční. Chcete upgrade? Zaplaťte! Chcete update? Taky zaplaťte! Náš program je vadný? Za nic neručíme, kupte si licenci k novější versi.

U google běžný uživatel za žádnou licenci neplatí, inserent má přesně a transparentně stanoveno, za co platí, za co nikoliv. Jediná závislost, o které se dá mluvit, je závislost na kvalitě produktu. Nabídne-li někdo lepší, je okamžitě po závislosti.

Je zbytečné, abych tu rozebíral prohřešky proti minimálně dobrým mravům, kterých se dopouští Microsoft. Jsou toho všude tuny a jsou to fakta. Od různých FUD po úmyslné porušování standardů. Co z toho kdy provedlo Google?

MS je ted v tak dominantní posici, jako by byla firma, která:
  1. Vlastní a provozuje všechny silnice
  2. Vyrábí a servisuje většinu aut
  3. Vyrábí veškeré pohonné hmoty

Taková firma by v jakékoliv civilisované zemi byla nucena se rozdělit, protože tento stav naprosto křiví trh a znemožňuje konkurenci. Stačí, aby změnila složení pohonných hmot neznámým způsobem a svá auta na to připravila. Ostatní výrobci aut jdou okamžitě ke dnu. A MS se takto opravdu chová.

Google taky? Hmmm....

Artur Dent vyzkoušel pět produktů Google a jen dva mu vyhovují. Kolik vyzkoušel produktů MS a kolik mu jich vyhovuje? A kolik ho to stálo?

Myslím, že v tomto pan Dent vysoko přestřelil. A že příště bude lépe vážit slova, jako to dělá v jiných, šťastnějších případech.

P.S.

Blahopřeji prvnímu pěticiferňákovi! A ostatním děkuji ;-)
 
roj, 24.11.2005, 2:39:00, trvalý odkaz,

Komentáře (25)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 Nej křiklavější rozdíl mez Google a MS binarniladin WWW 24.11.2005, 03:44:54
.. je v abych tak řekl v odchodném. Kdyby se člověku na Googlu přestalo cokoliv líbit, není problém si bookamrkovat jiný vyhlodávač, odinstalovat Google toolbar a nainstalovat jiný. Za pár vteřin je od-Googlíno. Založit jiný mail jinde a nastavit přeposílání, nebo rozeslat všem zprávu o změně mailu, taky práce jen an pár minut. Ovšem odejít od MS , to už je lopota do který by se mi tedy nechtělo ...
2 naprostý souhlas! von banhoff WWW 24.11.2005, 06:54:35
i když to ode mně to zní divně, naštěstí jsi neř.. tedy nenapsal žádné křivé slovo proti Vůdci, na toho si šahat nedám :)
3 no neke:) e.t. Mail WWW 24.11.2005, 10:17:43
Tak tim prvnim petinumerickym sem byl ja? hukot! teda doufam ze jsi to nejak nenastavil aby to mohli prozit vsichni:-D

Tak teda blahopreju k navstevnosti - dej si pohar:)
4 a já si říkal von banhoff WWW 24.11.2005, 10:59:52
že se sem mám ještě podívat, ale už před jedenáctou jsem byl OT, holt na rande s ROJem půjde asi ET
5 rande? e.t. Mail WWW 24.11.2005, 11:09:47
to jako run de wůůů?:)

ne priznavam ze sem lezu hodne casto (nemam rss) ale fak to byla asi velka nahoda...
6 Sakra Arthur Dent 24.11.2005, 11:24:18
"Jebem ti internet"... To takhle zjistíš, žes odeslal komentář a že nedošel, protože ti mezitím zdechnul router... A protožes blbec a psals ho ve čtečce, kde je embedded Explorer, tak máš šmoulu.

Ad pěticiferňáč: Přemýšlel jsem co máš na mysli a čuměl jsem na počítadlo s číslem 10001 :)

Ad já a google: Střelils hezky, ale o kousíček vedle. Mně je lautr egál, jak se ty firmy chovají. Mě štve chování redaktorů IT periodik. :) Google je skvělý, Google máme rádi, tak jejich produkty mají u nás plus. MS je Satan, tak jejich produkty mají mínus. Přes to vlak nejede. Vsadím se, že kdyby MS i Google vydali naprosto stejnou věc, tak MS dostane kartáč a dvěapůl hvězdičky, zatímco Google bude pochválen za skvělý a inovativní přístup a bude to mít za čtyři. Přitom v přístupu k trhu a v monopolistickém chování těchto dvou firem NENÍ rozdíl, jen z nějakého důvodu je Google stále ten hodný. Ale co, on i Microsoft pět let po založení byl pořád "hodná firma" plná mladých skvělých a dynamických lidí s vizemi... :)

Ad zbytek: Budu polemizovat dalším "placeným". :)
7 heh e.t. 24.11.2005, 12:02:36
no jo 10001 ja mel po refreshi 10002 - chtel jsem si to overit - a matlo mne ze to poskocilo o dva:)

add google - ten ted proste jede no je to v podstate samosebou dalsi monopol ale jde mu to a vstup je ne-li dobrovolny tak dobrovolne volitelny:) btw: statistiky se zadrhly nekdy minulej ctvrtek ale ted uz je mam za cely obdobi...
8 mno... alec WWW 24.11.2005, 13:58:25
...chran me hokejovy buh zastavat se microjsoftu, ber to jako nazor prosteho uzivatele, ale dovolim si konstatovat, ze jsem nikdy za veci jako SP2 k XPckum nebo obyvkle updaty systemu nikdy nic neplatil..:) Takze s tvrzenim o calovani za updaty nemuzu souhlasit...:)
9 ja mel 9999 Roj 24.11.2005, 14:16:59
Ale paxem musel odejit a ted uz je definitivne v p... :-)

Jinak opravdu nechapu, v cem je google monopolisticky. To si s chuti prectu dalsi "placenak" ;-)

Je treba monopol general Motors? Toyota? Seznam (lokalne)?
10 Alecu Roj 24.11.2005, 14:19:22
Ja mel koupeny Visual FoxPro, a nestacil jsem zirat :-) MS nejsou jen widle. Bohuzel.
11 Jestli se nepletu Arthur Dent 24.11.2005, 17:28:18
tak za update se platí u jiné firmy, která je založená na image :)
12 Roji.... alec WWW 24.11.2005, 19:49:23
...to netvrdím, ale kolik uživatelů používá VFP - pohybuješ-li se jako já v onom šedém mejnstrýmu, nepředstavuje pro tebe MS takový problém. A jak píše Atrthur, tak u jisté image firmy fakt platíš jak Jaryn za systém, který se na první pohled tváří velmi jůzrfrendly...;))
13 Hosi, Roj 24.11.2005, 20:45:13
neblbnete, co kdyz na to Pixy prijde ? ;-)
14 Ale vždyť to tak je... Arthur Dent 24.11.2005, 21:11:22
Roji, když bojovat proti MS, tak nikoli nepravdivým argumentem. Jako by nestačilo to co pravda je! :)

Ty jsi tvrdil, že u MS platíš za upgrade a s tímto tvrzením jsem polemizoval. Za upgrade operačního systému se platí u Apple. Tak to je a vše ostatní jsou pro jádro sporu nepodstatné "flamewar-starting" detaily. A myslím, že tohle Pixy rozhodně nepopře... ;)

(Všímáte si, jak se úzkostlivě snažím vyhnout všem hodnocením či srovnáváním MacOS vs Win a držím se zuby nehty původního tvrzení, tedy "Není pravda, že u MS platíš za upgrade systému, za to se platí u Apple." ?)
15 Poporade: Roj 24.11.2005, 21:27:34
Alecu, problem je v tom, ze kdyz nepouzivas MS OS, nejsi sedy mejnstrym, a mas zatracene velke problemy :-)
Kdyz pouzivas MS OS + neco dalsiho, zase mas problemy.
A vvvo tom to je.
Nic z toho se google netyka ani tisicinou procenta.

Arthure, ja jsem sva tvrzeni nikdy neomezoval na OS. MS dela spoustu softu. A v nekterych obzvlast vypecenych pripadech nazyva updaty jako upgrady, aby to nevypadalo moc okate, ze platis za chyby.
FoxPro byvala skvela database, nez ji MS pohrbil.
Znate nekoho, kdo to dnes pouziva? V roce 1997 to pouzival skoro kazdy, kdo mel nejaky sklad/ucto. Protoze to bylo fakt nejlepsi.

Ale fakt je, ze to placeni zdaleka neni nejhorsi svinarna MS. Kdo vi, o co go, ten MS nema rad. Ja taky. A podle toho pak vypadaji ty clanky v IT periodikach. :-)
Krome IT periodik placenych samotnym Velkym B. Tech je docela dost :-)
16 Takže zpět k věci Arthur Dent 24.11.2005, 21:50:49
Proč je v "IT periodikách" špatně fungující banalita od Googlu stokrát omílána a adorována a dobrý program od MS má automaticky punc "šmejdu"? Protože nadávat na MS a chválit Google je in? Proč je to in?

Ať to beru z které strany chci, tak mi vychází, že Google dělá totéž, co dělají jiné firmy, ale dává to zadarmo, a proto je "hodný".

Jo a mimochodem: Kdo ví, o co jde, tak nemá rád MS. Znamená to že ten, kdo nemá rád MS, ví o co jde? Ne nutně. Ale působí to tak... A podle TOHO vypadají články v periodikách. :)
17 my se míjíme Roj 24.11.2005, 22:03:38
Ja nepolemisuju s tim, ze tzv. "IT periodika" maji mizernou uroven, s Lupou v cele (stejne ji oba cteme). Ano, mas pravdu.

Ale tys to podporil naprosto zcestnym tvrzenim, ze "MS je stejny jako google". A to jsem vyvratil, jestli to nechapes, precti si znova spot a odpovez na otazky v nem nadnesene.

Nikdy jsem netvrdil, ze MS nemuze vyrobit neco genialnejsiho, nez Google Anal ytic. Treba sveho casu MS mouse byla nejlepsi, krasne se drzela, krasne klouzala... :-)
18 Mno... Arthur Dent 24.11.2005, 22:42:18
Míjíme se. Zaprvé: Lupu opravdu nečtu, opravdu ji mám blokovanou na routeru, to kdybych se někdy neudržel a chtěl kliknout. Než bych překonfiguroval router a restartoval ho, tak si uvědomím, že jde o Lupu, a mávnu nad tím rukou.

Ad zbytek: Jsem unavený. Polemizuješ s něčím, co jsem napsal až v reakci na tu tvou polemiku a motáme se v kruhu. Já tvrdím, že redaktoři protežují produkty toho, kdo se jim líbí, a že mi je divné, že Google patří mezi "líbí" - přitom jím prováděný sběr dat je velmi intenzivní, podezřelý a skoro by se chtělo napsat že smrdí.

MS likviduje konkurenci, protože chce vydělat. Jeho motivace je zřejmá. Google sbírá všechna možná data a kamsi si je uschovává a cosi s tím dělá - proč? Mně osobně připadá podezřelé obojí. A proto píšu, že mezi chováním MS a G není rozdíl. Ale máš pravdu, mýlím se, rozdíl tam je: U MS víš, proč to dělají.
19 dgx WWW 25.11.2005, 06:48:23
No musím říct, že ten Arthurův postřeh jako by mi z hrdla vypadl. Už cca dva roky marně očekávám, kdy se Google konečně historicky znemožní a upadne v nemilost a jeho produkty konečně přestanou být nesmyslně glorifikovány. Je to jen otázka času.

Nakonec, byl to právě Microsoft, který byl oslavován za to, že zdarma nabídl lidem fantastický internetový prohlížeč (IE verze 4) a je to opět Microsoft, který je nyní za tentýž prohlížeč terčem posměchu a ještě nedávno i dramatických soudních tahanic.

20 Google vs MS von banhoff WWW 25.11.2005, 09:24:45
možná by se to dalo glosovat i takto:
u Google víš že sbírá tvoje data a Microsoft?
sbírá nesbírá?
21 Google píše Arthur Dent 25.11.2005, 10:42:22
"First, due to extremely high demand, we've temporarily limited the number of new signups as we increase capacity. This allows us to focus on our primary objective - to provide a great user experience for our existing users."

Počítejte, na kolika IT stránkách, které řičely nadšením z uvolnění GA pro každého, se tahle zpráva objeví.
22 něco na tom bude, paranid 25.11.2005, 13:07:09
když vynechám blogy počítačových nadšenců, tak jsem napočítal jeden (ne český) - ZDNet :-)
23 Glorifikace google.... binarniladin WWW 25.11.2005, 23:50:54
... no nad tím krčím rameny, mě osobně Google všestraně dobře slouží, takže když někde tu a tam o něm ztratím dobré slovo, tak to znamená, že jej už glorifikuju, nebo jen tak nějak lidsky chválím? Samozřejme ho taky doporučuju... Hledejte na google , nechcete pozvánku na gmail... atd atp..

a ještě mě tak napadá k tomu sbírání dat. Co je a tom vlastně komu divného? Tak nějak mám dojem, že kamkoliv na netu vlezu,nechám po sobě nějaou stopu a a ta stopa je pomalu i na každým blbým blogu někde něčím zachycena, archivována, pěktrát očichána a pak nějak (nebo někde nijak) někýám k něčemu zužitkována. IMHo data o návštěvních sbírá každý , každý to vím, tak proč by právě u Googlu kolme toho měl být rozruch? Kde jsem co přehlídnul?
24 Panove Roj 26.11.2005, 08:48:15
budu o tom muset napsat dalsi spot, pac uz tech thesi k vyvraceni je nejak moc.

Ale z dramaturgickeho hlediska by to byla sebevrazda, tak az treba v nedeli :-)
25 rony WWW 26.11.2005, 22:24:53
musite mat pochopenie pre tych nadsenych ludi. v zivote nevideli taky nastroj, pretoze si nekupili za hodne mastne prachy nejaky plateny.

takze boli iba uchvateni grafmi a podobnymi vecami. treba objektivne priznat, ze rozsahom je GA naozaj daleko vacsie ako Toplist a to maju obidva rovnake moznosti v tom, aky rozsah dat vobec mozu ziskat.

joke: Google si iba otestoval zataz svojich strojov. Za zatazove testy sa tiez plati, tak preco to neurobit zadarmo ;-)

podobna vlna v mensom sa spustila, ked iAudit pustil dnu bloggerov.

koniec koncov, produkty Google pouzivame navysost dobrovolne. U Microsoftu sa obcas stracam v tom, ci je to este dobrovolne, ked aj v OOo ich mam preoblecene do modra ;-)

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict