ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

5.01.2006

Minispot o fundamentalismu

Rubrika ipsace
Známka 0 (0)
Fundamentalista muslimský obětuje vlastní život, aby pomohl nesmyslu, ve který věří. Fundamentalista křesťanský obětuje pro totéž život někoho jiného, ne svůj vlastní.

K napsání této miniaturky mě přimělo rádio. Právě odvysílali, kterak kardinál Vlk odpovídal na otázky ohledně homosexuality. Na homosexualitě je špatné to, že se příčí božímu řádu.

Na otázku, zda teď, když se mění postoj k řadě dřívějších dogmat, nezmění církev postoj k homosexualitě, odpoveděl, že nejde o nějaký jeho názor, jde o věc, která je dána. Hotovo, basta fidli.

Jeho kolegové fundamentalisti upálili Giordana Bruna přece taky proto, že bylo dáno, že Slunce obíhá Zemi

Hergot krucifix fujtajxl.

roj, 5.01.2006, 10:38:00, trvalý odkaz,

Komentáře (30)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 hmm Zb 05.01.2006, 11:05:08
Moc pekna uvaha .. diky.
2 SB-spravnyblogger WWW 05.01.2006, 11:17:42
souhlas! Vlk v rouše berančím :-)

A propos hraje Vlk Wolfsteina 2 ? :-))
3 Hraje. Arthur Dent 05.01.2006, 11:22:15
Ale jen single-player. Multiplayer s ním nikdo nechce hrát, protože - jak známo - s vlkem se u PC blbě sedí!
4 2 Dent SB-spravnyblogger WWW 05.01.2006, 12:17:46
:-)) gr8 joke
5 náročné úvahy paranid 05.01.2006, 14:55:05
tohle mi připomíná otázku/výrok z etiky: "Je dobro dobrem proto, že ho chceme nebo ho chceme proto, že je dobré?" -- furt nevím :-/
6 náročné úvahy paranid 05.01.2006, 14:56:01
tohle mi připomíná otázku/výrok z etiky: "Je dobro dobrem proto, že ho chceme nebo ho chceme proto, že je dobré?" -- furt nevím :-/
7 Paranide Arthur Dent 05.01.2006, 15:01:50
tuhle otázku má smysl řešit tehdy, až vyřešíme otázky:
-"Je dobro to co chceme?"
-"Je to, co chceme, dobro?"
-"Je možno definovat DOBRO?"

Malá nápověda: "Je hudba hudbou proto, že ji hrajeme, nebo ji hrajeme proto, že je to hudba?"
8 Jo :-) Roj 05.01.2006, 15:10:42
Je voda mokra proto, ze se v ni namocime, nebo se v ni namocime proto, ze je mokra?

Pohybuje se auto proto, ze je to auto, nebo je to auto proto, ze se pohybuje?

Sukame proto, ze je to prima, nebo je to prima proto, ze sukame?

Podobnych filosoficky pusobicich nesmyslu vyblivam z hlavy stovky denne. Mozna sednu a napisu dalsi revolucni software na zefektivneni generace. Potrebuju pomoct.... Arthure?! :-)

Paranide sorry, neber to osobne :-) Neska su nejakej vostrej.
9 Artie, to je podezrely. Roj 05.01.2006, 15:13:31
Ja jsem to psal driv, nez ty, ale kdyz mi to prestalo hazet "refused", tak je tady to tvoje a vypada to, ze se po tobe opicim. Ale ja byl prvni, ty se opicis :-))
10 Roji Arthur Dent 05.01.2006, 15:16:20
Je pomoc pomocí proto, že ji potřebuješ, nebo ji potřebuješ proto, že to je pomoc.

Počkám si na odpověď. (motto: Je odpověď odpovědí proto, že na ni čekám, nebo na ni čekám proto, že je odpovědí?)

PS: Je blog blogem proto, že do něj píšeš, nebo do něj píšeš proto, že to je blog? A jakou roli v takto formulovaném dotazu mají krásné bloggerky?
11 Logika je mocna carodejka :-) Roj 05.01.2006, 15:22:08
Ale zajimave je, jak malo lidi ji pouziva :-)

Paranide, ale to fakt ted neber osobne, to je obecny poznatek, ja taky obcas naletim na "zajimave uvahy". Ale posledni dobou se aspon snazim oddelit zrno od plev :-) Nejses treba nak nastvanej? :-)
12 hehe paranid 05.01.2006, 15:25:28
vypadá to, že ani "rekurzivní" řešení problému výsledek nedává, což napomáhá mojí teorii, že ten výrok řešení nemá :-))
13 K "řešení výroku" Arthur Dent 05.01.2006, 17:17:01
ještě jedna nápověda: "Hroch je hrochem proto, že patří mezi cibuloviny, nebo patří mezi cibuloviny proto, že je to hroch?"

A další, ještě "polopatičtější" nápověda: "Je tma bílá nebo modrá?" - můžeš o této otázce prohlásit, že je to výrok? A má smysl přemýšlet o jejím řešení?
14 ne a nemá paranid 05.01.2006, 18:45:08
filosofické úvahy mi nejdou :-X, texnické mi snad půjdou líp :-)
15 ad Paranide rony 05.01.2006, 21:31:22
Arthure: potom mi ale vychadza, ze vsetko, co robim je DOBRE. Diky :-)
16 Rony Arthur Dent 05.01.2006, 21:34:40
Nikoli, mýlíš se. Otázka nezněla, zda je to DOBRÉ (nebo dobře, já z toho nepoznám cos měl na mysli), ale zda je to DOBRO.
17 wake 05.01.2006, 21:48:09
chci hroha, protože je modrý. šukám dobro, protože je to cibulovina. je to jasné, nebo se tu mám i vykakat?
18 ad rony paranid 05.01.2006, 22:13:53
sice nevim, jestli si tu vetu pamatuju presne (a neudelal jsem tam nekde hloupou chybu a tim padem jsem se upalil za carodejnictvi sam), ale stejne mi tam pripadalo cosi shnileho, akorat jsem nevedel co :-))
19 Alka 06.01.2006, 09:27:08
Otázky pro Vlky: A jak víte, že Ježíš nebyl homosexuál ?? A dokáže váš církevní kolega u italského soudu vůbec jeho existenci ? My jsme se ve škole učili, že Ježíš NENÍ historická postava - o jeho existenci neexistují žádné dobové záznamy, všechny jsou z časů mnohem pozdějších. Ovšem nebyla to škola nedělní. A neučil nás to komouš, naopak člověk, komunisty odevšad vyhozený.
Vlk je srandovní. Když si stěžoval v médiích na proticírkevní kampaň, nikdo neměl to srdce prozradit mu, že nejúčinnější proticírkevní kampaní je nechat ho v médiích mluvit....
20 Roj 06.01.2006, 10:29:48
Alko, dobry! :-)
21 Bůh neni... galahad Mail WWW 07.01.2006, 12:21:38
...a lze to dokázat.
Kdyby byl, tak tu bandu, co mu tu vydaváním se za jeho posly dělá ostudu, už musel dávno zlikvidovat...
22 paradoxy von banhoff WWW 07.01.2006, 14:15:26
Co je horší: kozel zahradníkem nebo Vlk jako pastýř ovcí?
A může kardinál Vlk doslat vlka? A co na to Zajíc? Jen počkej!

23 Roj 07.01.2006, 16:27:05
Dokonce jsem toho Vlka videl oblekat se do roucha beranciho!
24 Giordano Bruno Flasi 07.01.2006, 22:33:57
Vygooglujte si za co upalili Giordana Bruna. Za to, ze zastaval heliocentrismus, to rozhodne nebylo. Jeho problem byl v tom, ze tvrdil, ze Jezis nebyl clovek. S jeho astronomickym nazorem upaleni souviselo pouze velmi neprimo: Jeho druhy problem totiz byl v tom, ze kdyz existuje nekonecne mnoho Zemi, tak musi existovat i nekonecne mnoho Kristu. Ne ze by to menilo neco na tom, ze nebylo spravne ho upalovat, ale rozhodne to nebyl zadny mucednik vedy, jak byl drive prezentovan a jak si to mnozi pamatujeme z komunistickeho dejepisu.
25 Dokonce i Arthur Dent 07.01.2006, 22:47:49
Kepler, takto heliocentrista, s rozsudkem víceméně souhlasil, protože ho děsila představa Brunem hlásané "nekonečnosti a mnohosti světů", kterou považoval ne sice přímo za kacířskou, ale minimálně za "nevědeckou"...
26 ergo WWW 08.01.2006, 04:48:46
Mám ráda homosexualitu, protože nás učí milovat lidi. a pokud se trochu opijes a stoupnes k zrcadlu, tak s trochou štěstí i sám sebe. křesťanství proti tomu hadr;)
27 Roj 08.01.2006, 09:58:32
Flasi, vitej! :-) OT: A gratuluju k pochopeni :-)
K tematu: nazor o mnohosti svetu je nazor partici do filosofie. A filosoffi lze s trochou fantasie povazovat za vedu :-)

ergo, ano zrcadlo to muze docela ozvlastnit. Ale jinaxe da milovat sam sebe kdekoliv na nerusenych mistech :-)
28 ergo 08.01.2006, 11:50:54
A na tenhle aspekt homosexuality se velmi často zapomíná!:))
29 ad Roj... Karlos 09.01.2006, 07:38:02
Moc hezký,ale kam až jste se to hošové zatoulali?A že není slyšet potlesk??
Jestli ono to nebude tím,že "Jedna ruka netleská...". :-))
30 SB-spravnyblogger WWW 09.01.2006, 11:58:39
já bych to neviděl tak černobíle :-)


spravnyblogger.bloguje.cz

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict