ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

1.06.2006

Inteligentní lidé volí ...

Rubrika ipsace
Známka 0 (0)
A teď všichni čekáte, že automaticky doplním název jedné strany. Nemůžu. Přece bych svým čtenářkám nelhal?!

Mám štěstí. Ačkoliv jsem sám dost hloupý, někteří velmi inteligentní lidé mi dovolují se sebou kamarádit. Tím pádem vím, že ODS nevolí. A já se snažím být jako oni, abych s nimi mohl kamarádit dál.

Ja legrační, že kdykoliv kdokoliv něco veřejně napíše proti KSČSSD, je příznivci této zločinecké mafie označen za Ódéesáka. Pravděpodobně je to nějaký společný rys poddaných od dávnověku po dnešek. Císař, vůdce, generální tajemník označí nepřítele (třídního) a tímto slovem jsou pak označováni všichni s odlišným názorem. Nyní megasoudruh Paroubek staví z peněz nás všech hráz snaze ODS zmocnit se vlády (sic!). Takže za všechno automaticky může ODS. A stádečko to papouškuje po vůdci.

Je to vůbec zvláštní sorta lidí, tihle voliči Paroubka. S jedním takovým jsme teď trávili nějaký čas. Normální kluk, kámoš. Jen se neochotně přiznal, že je bude volit. Samozřejmě se tím octartovala mnohahodinová debata. Všechny argumenty jsme mu vyvrátili, sám to nakonec uznal, ale stejně je bude volit. Vymyslel si na to floskuli "sociální smír". Oni jsou prý schopní udržet sociální smír. Nechali jsme si vysvětlit obsah sousloví "sociální smír" na jednotlivé konkrétní pojmy s konkrétním obsahem. Opět ta samá situace. Jakmile došlo na skutečný obsah, argumenty došly jemu, nám ne. Stejně jsme ho nepřesvědčili...

Tady je totiž rozum v koncích. Voliči socanů nejsou vedeni mozkem. Je to v nich hloub uvnitř. Je to úplně nejhloub, někde proklatě blízko rozkroku. A nad tímto orgánem, jak známo, rozum nikdy nezvítězí. Elektorát je zajištěn do skonání světa.

Ale o těchto lidech psát nechci, chci psát o těch, kteří své pudy dokáží potlačit aspoň jednou za čtyři roky.

Program je na nic, poslouchej lidi

Pravice a levice. Většina lidí tento přežitý způsob dělení používá, i když je to nesmysl. Dokonce i dnešní zastaralý význam neodpovídá tomu významu, jak se užíval v dobe Francouzké republiky, kdy vznikl. Politické spektrum nelze zúžit na jeden rozměr, ani na dva rozměry. Konkrétní politika se dělá pomocí konkrétních kroků konkrétními lidmi. A tady je jádlo pudla.

ODS má sice velmi sympatická předvolební hesla, podívám-li se na "kádrové složení", vidím že tam jsou už dvanáct let stále stejní lidé. Jediný "nový" je tam Topolánek, který ovšem mediálně nepůsobí moc přesvědčivě.

Argument "proč jste tento program neprosadili, když jste měli ve sněmovně pohodlnou většinu?" je skálopevně neprůstřelný. S tím prostě nehnu. Ti samí lidé teď po deseti letech prosadí reformní program? Nenechte se vysmát!

Ti samí lidé, kteří místo stodvojkové většiny raději podepsali opoziční smlouvu a pustili tak do vlády mnohem zkušenější soudruhy s krycím názvem ČSSD, kteří uměli krást mnohem mazaněji, protože se to naučili za komoušů jako ředitelé "Restaurací a jídelen" a dalších socialistických podniků?

Za současný průšvih nese plnou zodpovednost ODS, protože pustila do vlády zločince. Udělala to dobrovolně ze zlé vůle, z osobních antipatií k "odpadlíkům" z Unie svobody a k lidovcům, aby na ni zbyly drobečky za opoziční smlouvu.

Jsou to stále stejní lidé. Už jednou své voliče zradili.

Chybovat je lické

Každý člověk může udělat chybu, ale jen hlupák udělá stejnou chybu dvakrát. Kdysi jsem volil ODS. Byla to chyba.

Volil jsem potom US, stranu, která asi jako jediná na světe dokázala třídně zlikvidovat své voliče – drobné živnostníky. Byla to chyba (moje). Jediná skutečná osobnost této strany byla Hana Marvanová, která poté, co splnila předvolební slib, dovést Česko do EU, odmítla dál vládnout po boku zločinců. Vstup do EU byl jediným positivním výsledkem existence Unie svobody. Díky tomuto vstupu zažíváme teď nebývalý hospodářský boom, který bohužel opět nahrává zločincům z ČSSD.

Ale ODS si za to může sama, že laciným antievropským populismem zůstala stát opodál a ztratila další zbytek důvěry. Teď se jí socani smějou a právem si na plakáty dali slovo "prosperita", i když tuto prosperitu brzdí, seč mohou. Positivní přínos evropské intergace je zatím silnější, přebije i socanskou zhoubu. Zatím.

Kdo teda?

Osobnosti, kterým věřím, jsou: Penc, Zieleniec, Bursík, trochu Kasl. Čili Zelení a ED. Větší šanci mají asi zelení, takže moje volba padne pragmaticky na ně. Mám k tomu i důvody z minulého spotu. Vím, že se asi brzo rozpadnou, protože neunesou moc. Ale na tom nezáleží, důležité je, aby konkrétní lidí seděli v Parlamentu, třeba ve straně se změněným názvem. Všechno je lepší než KSČSSD. Zapojte mozek, vypněte tamto dole a jděte k volebním urnám.

Dostávám se znovu k nadpisu spotu, jeho jediná spravná podoba je:

Inteligentní lidé volí!!!!!

roj, 1.06.2006, 2:32:00, trvalý odkaz,

Komentáře (114)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 -fim- 01.06.2006, 06:32:44
Je to zajimave. Tva "cesta rozumu" jde od ODS (v principu volitelne, jenze uz bez duvery) k SZ (par slusnych lidi). Ma cesta je podobna, ale opacnym smerem - os SZ (prakticky stejne duvody jako u tebe) k ODS. Sice jim take ledacos nemohu zapomenout, ale mam den za dnem vetsi strach, ze by snad mohli socani nasbirat vic bodu a mohli by to tak byt oni, kdo bude sestavovat vladu. Takze ted jsem v klestich - volit ODS (kterou jsem nikdy nevolil, protoze mi uz od klausovskeho pocatku nesedela, pozdeji pristoupily i duvody racionalni jako treba nesplnene volebni sliby a dalsi malery) a nebo SZ, ktera mi sedi o tridu lepe, lec s rizikem jiz zminenym. A ted babo rad.
2 dgx WWW 01.06.2006, 06:35:25
Stejně se najde někdo, kdo si tvůj spot vyloží jako agitaci za ODS :-))
3 -fim- 01.06.2006, 06:43:39
[2] A on to Roj myslel jinak?
4 dgx WWW 01.06.2006, 06:44:02
[1] tipuju, že na sestavení (non-KSČSSD) koalice bude potřeba jak ODS, tak Zelení. Což je klíčové. ODS musí být dostatečně silná, aby volby vyhrála, Zelení musí být dostatečně silní, aby se vůbec do parlamentu dostali. Pak si nic diktovat nebudou a kývnou na první nabídku od ODS.

Tedy - je de facto jedno, které z těchto dvou stran dáš hlas.

Ale samozřejmě taky to může dopadnout docela jinak ;)

5 OBr 01.06.2006, 07:20:40
Skvělý článek, díky.
[2] Ty 3 tečky v nadpise jsou animovanej gif. Jsou tam podprahovy snimky - blika tam ODS. Ne, taky jsem zvědavý kdo s tím první příjde.
6 Paroubek > dev/null von Banhoff WWW 01.06.2006, 08:27:02
tak tos mě nasadil Lennona do hlavy, váhal jsem mezi modrými a ekoteroristy a už se klonil na stranu modráků, právě pro ty vnitřní spory u Zelených, ale teď zas nevím, navíc zelení mají na plakátech takovou sympatickou máničku :), pro klerofašisty nezdvihnu pravici kvůli jejich vztahu k buznám a taky mě spolehlivě odradí Martin Severa
7 henman 01.06.2006, 09:03:54
Jak blízko rozkroku je ten orgán, který vede mysl voličů socanů? Když slyším Paroubkovy výlevy, tak se mi ozývá jen jediný orgán. To se můj žaludek dere k volbám.
8 KLoK WWW 01.06.2006, 09:07:41
Ad penc, parkrat jsem o nem cetl, ale nikdy jsem ho nevidel. A tuhle jedu v kralovo-hradeckem kraji a rikam si co to je na bilboardu vedle Bursika za osklivou zenskou...
9 Tianming WWW 01.06.2006, 09:11:55
Tak u te debaty s kamaradem bych chtel byt, abych videl, jak jste mu vyvratili zruseni minimalni mzdy, privatizaci nemocnic, placeni skolneho apod. Cheche, neuveritelny.
10 Arthur Dent 01.06.2006, 09:23:36
[9] Zrušení minimální mzdy, privatizace nemocnic i placení školného je velmi snadno obhajitelné, pokud člověk, kterému je obhajováno, uznává dva principy:

1. Že 1+1=2
2. že po příčině přichází následek

což u volíčů levých stran nebývá vždy až tak do puntíku splněno. Zejména ten bod 2 jim dělá problémy.

Jinak Roji, jestli sis včera večer zapnul TV Prima a slyšels řev rudé lůzy, tak ti musí být jasné, že není vhodná doba na hrdinská gesta... Čili "Jděte k volbám a volte hlavou, volte někoho, kdo se TAM dostane (jinak jste zahodili hlas) a volte někoho, kdo se s bolšánama nepaktuje! Teď je třeba vyřešit tohle. Pak si zase volte straničky dle svého srdce, hlasujte pro všelijaké Změny zdravého rozumu, ale teď, prosím, uvažujte hlavou..." (Příznivci malých stran, sežerte mě!)
11 Zelení & ODS dond 01.06.2006, 09:53:01
Asi před třemi týdny jsme se ženou snídali u Dobrého jitra s ČT nebojaxetojmenuje (já tou dobou obvykle ještě moc nevnímám) a JčM. (Jihočeská Matka) Kuchtová tam cosi hřímala o zastavení všech jaderných elektráren, vystoupení ČR z jaderného programu a podobné nesmysly a na jakousi diváckou otázku, kde že tedy budeme brát energii, odpověděla, že budeme šetřit. Moje žena tydlivizi znechuceně vypnula a smutně pravila: "A já je chtěla volit..."

Dokud budou prosazovat takové nesmysly, jsou sami proti sobě. Jistě, ODS zase prosazuje SW patenty - všude mají něco, čím mi vadí. Těžko hledat "nejmenší zlo".

Znám několik lidí z okruhu ED a vím, že to jsou lidé vesměs slušní a (zatím) mocí nezkorumpovaní. Jenže ED jsou skoro jenom v Praze a Arthur má v [10] pravdu - dát hlas straně, která se TAM nedostane, má stejný efekt jako nejít k volbám.
12 Arthur Dent 01.06.2006, 10:14:43
Jsem si tak říkal, co mi vlastně na myšlenkách levice vadí. A došel jsem k tomu, že je to především její snaha řídit (oni říkají "zlepšovat") život prostřednictvím vyhlášek, zákonů, nařízení, dotací a přerozdělování peněz, to vše pod heslem "My víme co je pro vás dobré". Nevím, ale ať na to koukám z které strany chci, tak mi zelení vycházejí jako levice. A když na to koukám tady z JČ, tak ještě hůř, paní Kuchtová, ještě hůř! :)
13 Misha WWW 01.06.2006, 10:33:01
[9] shodou okolostí jsem u té Rojovy debaty byl, až jsem se ji pozěji sám odmítal účastnit, prtoože v tom Lotyšsku bylo fakt krásně a nechtěl jsem si to kazit politikou.

škodlivost minimální mzdy:

Pomůže tenhle přírodní příklad, učili nás to už dávno ve škole: V přírodě přirozeně existují zvířata, která jsou v porovnání s jinými slabá. Ježek je pomalý a v podstatě nic neumí, ale má bodliny. Srnka je taky dost bezbranná, ale umí rychle běhat.

Stejně v ekonomice - mnozí lidé jsou na trhu práce slabí. Mladí, nevzdělaní, menšiny, postižení. Podobně jako slabá zvířata ale mají výhodu, která jejich nedostatky kompenzuje - schopnost a ochotu pracovat za nižší mzdu. Když se jim ale nařízením o minimání mzdě tato schopnost vezme, je to jako vytrhat ježkovi bodliny. Výsledkem je růst nezaměstnanosti těchto skupiny.

Např. mladý nízce vzdělaný aboslvent učňáku nebo SŠ. Jeho produktivta práce je na trhu oceněna cenou 20 Kč za hodinu, ale zákonem musí dostat nejméně 45 korun (neberu teď v potaz, že určité skupiny mají dle současné právní úpravy nižší minimlní mzdu, princip je stejný.)

Když se pak schválí minimální mzda, zaměstnavatel, který by byl ochoten takového člověka za 20 Kč přijmout, bude při jeho zamstnávání s minimální mzdou ve skutenosti 25 korun z hodinu prodělávat. Řešení je jednoduché: tohoto člověka nikdo nepřijme a on zůstane nezaměstnaný. V nejlepším případě začne pracovat načerno.

Samozřejmě je tento výklad natolik liberální,že nemá vůbec šanci projít naším systémem, ale ukazuje, nakolik je naše ekonomická realita vzdálená základním ekonomickým principům. Pro zajíavost ještě dodám, že minimální mzda neexistuje např. těchto sedmi zemích EU: Dánsko, Finsko, Švédsko, Rakousko, Německo, Itálie a Kypr
14 Arthur Dent 01.06.2006, 10:52:21
[13] Nojo. A na to příznivec levice odpoví: "Vy chcete, aby lidi hladověli!" nebo nějaký podobný ideologický argument. Už jsem se naučil odpovídat "Ano, kdo se neuživí, nechť prosím chcípne. A je jedno jestli se uživí prací nebo tím, že bude prosit o jídlo úspěšnější. Ale nechť si úspěšnější sami rozhodnou, jestli mu to jídlo dají." Sice jsem tím pro levicové občany zrůda, fašista, vrah a Adolf, ale aspoň odpadá sáhodlouhá debata, kdy se snažím argumentovat stavem, možnostmi a realitou a on mi argumenty "vyvrací" zbožným přáním a vizí spravedlnosti.
15 SB WWW 01.06.2006, 10:56:00
Všechno je lepší než KSČSSD - plnej souhlas!
Jinak SNK ED - mi přijde jako ODS od Vietnamců, tedy napodobenina - co si myslet o jejich TV spotu, kde dva bývalý členové ODS apelují na lidi že už mají koho volit? :))
Ale co sem včera viděl Na vlastní oči (TV Nova) report o malých stranách - tak za naprosto neblázniv. kandidáta pokládám ing.jogína Mullera ze SZR.
Pěkný den všem bloggerům a voličům - doufám že ty kategorie se co nejvíce protnou :)
16 Misha WWW 01.06.2006, 11:12:03
[14] jasně, vždyť přece hned za Haťěma na cestě do Vídně postávají stovky hladovících Rakušanů, čekající na to, až jim bohatí turisté ze země s minimální mzdou a sociálním smírem odhodí okoralou skývu chleba..:)
17 Arthur Dent 01.06.2006, 11:30:42
[16] Člověk, který oceňuje minimální mzdu, většinou nevěří, že nějaká Vídeň existuje.
18 marek 01.06.2006, 12:02:44
Kdyz jsem sledoval kterekoliv predvolebni specialni Otazky VM mel jsem pocit, ze na podiu sedi tri skupinky lidi:
Vlevo dva kteri se navzajem napadaji, zesmesnuji, urazi
Uprostred jeden, kterej je uz od pohledu "nejakej divnej" a kdyz promluvi tak je to jeste horsi
Vpravo dva, kteri se snazi vysvetlit ceho chcou dosahnout a jak by to chteli udelat.

Takze ve svem volebnim rozhodovani se zameruji na tu pravou dvojici ale u jednoho zatim nemam jistotu zda patri k tomu spravnemu ovoci (aby to nebyl meloun).
Cili muj hlas ma na 99% jisty KDU-CSL.


ps na pripadne poznamky o vykonu France Straky predem odpovidam: ano tuto debatu jsem po deseti minutach vypnul.
19 Roj WWW 01.06.2006, 12:04:24
[10] Arte, jsi prirodni optimista. Veris, ze oni podruhe sve volice nezradi. Asis zapomnel na jejich velkohubou predvolebni MOBILIZACI!!!! "MOBILIZACE proti levici, proti CSSD!!! Kdo voli male strany, dava svuj hlas komunistum!!!"

Jo - presne takhle to vypadalo pred podpisem opozicni smlouvy. Uplne presne takle. Sklerosa je milosrdna, buh s vami. Bohuzel me jeste tolik nezasahla, su na to moc mladej :-)

[11] Vysvetli svy zene, ze nesmyslne predvolebni vykriky produkuje kazda strana, tedy i zeleni. Ale jsem ochoten se vsadit o libovolnou castku, ze se zadne jaderne elektrarny zastavovat nebudou, leda ze by se rychle vyresila termojaderna fuse. A to i kdyby zeleni dosahli vetsiny. Ten vykrik ma stejnou relevanci, jako: "Do duchodu ve ctyriceti, zeny v petatriceti! Duchody budou dvojnasobne, porodne milion!"

[12] To je na delsi debatu a sazim 60% na to, ze az ti vysvetlim skutecne universalni kriterium PRAVY-LEVY, das mi za pravdu, ze zeleni nejsou VUBEC ZADNA LEVICE. Mozna to stihnu do voleb, ale spis po.

[13] Moc pekne! Diky!

BTW
ted nam teprv vsichni muzou zacit poradne zavidet nasi vzajemnou spolecnost v Lotyssku ;-)
BT2ndW
French Open u me dobry. Molikova nezklamala a kurs mela dvojkovej :-) Berdych vyradi Kiefra, jak to taxleduju. Dej to!

20 Arthur Dent 01.06.2006, 12:19:34
[19] Roji, pravo-levé kritérium nehraje roli. Když vezmu dělení podle toho, jak se strany snaží řídit život pobídkami, zákony, nařízeními a dotacemi, tak jsou zelení v jednom šiku s komunistu a socialisty, i kdybych to nazval dělením na světlé a tmavé, na studené a teplé nebo na horní a dolní, na tom nezáleží a je mi to jedno. Z hlediska míry státního dirigismu jsou prostě ve stejné skupině.

Roji, z pragmatického hlediska můžeš teď buď věřit, nebo rezignovat. Vyber si.
21 Roj 01.06.2006, 12:29:51
[20] To kriterium se jmenuje "mira spolecenskeho prerozdelovani" a fakta hovori jasne, ale je to na dyl a jeste se k tomu dostaneme. :-)

Neverim nikomu, komu je pres.. ;-)
22 Arthur Dent 01.06.2006, 12:48:13
[21] A toto kritérium je pro mne téměř... kritické, spolu s dalším kritériem "míry právního pozitivismu". Je mi jedno kdo je levý a kdo pravý, kdo liberál a kdo konzervativec, mě zajímá, kdo se mi bude snažit v jaké míře regulovat existenci. Čím víc regulací, tím nepřijatelnější strana. Zelení jsou pro mne z tohoto důvodu nepřijatelní, i kdybys stokrát dokázal, že jsou pravice. :)
23 Keff 01.06.2006, 13:17:40
[22] Díky za pěkný argument proti zeleným, snad zapůsobí na ty z mých kamarádů které nezajímá že za (byť sympatickými) Bursíkem a Pencem se skrývá armádka exsocanů, exsládkovců a podobné havěti...
24 Roj 01.06.2006, 13:22:59
{22] tak kvuli [23] se do toho musim vlozit, protoze tahle demagogie je neprijatelna.
Jak KONKRETNE chteji zeleni regulovat tvou existenci, krome toho aspektu, ze se snazi co nejvic oddalit vycerpani existence vsech zdroju?
25 Arthur Dent 01.06.2006, 13:42:06
[24] Sám sis odpověděl :) "Snaží se oddálit vyčerpání existence všech zdrojů" - a jakými metodami se o tohle snaží? Chtějí to dělat tak, že budou podporovat výzkum v oblasti využívání obnovitelných zdrojů, nebo to dělají tím, že lidem vnucují své představy o tom, jak se mají (ti lidé) chovat, snaží se je přesvědčit o tom, aby se chovali "zeleně" (tedy často neekonomicky) a když to ti zabedněnci nechtějí pochopit, tak se snaží o dańové znevýhodnění neoblíbených zdrojů (které v konečném důsledku pouze zdraží zboží a náklady nesníží) a dotace oblíbených (třeba povinné vyšší výkupní ceny energie z VE, které - jak jistě víš - nemá opodstatnění, pokřivuje trh s energií a v důsledku vede k - ejhle! - zdražení)? To není regulace?
26 Roj 01.06.2006, 14:59:21
Dan na alkohol - to neni regulace? (ODS ji zvysi nebo snizi?)
Dan na cigara - neni regulace?
Poplatky OSA... to asi neni regulace, to je jen prerozdelovani bez jakekoliv regulacni funkce, ale zeleni jsou proti.

Cena energie poroste, to snad pochopis. Rychleji poroste cena energie z ropy a uhli, cena vetrne bude prakticky konstantni. Takze se to casem vyrovna. Tesne pred okamzikem vyrovnani bude velmi zadouci, abychom meli co nejvic vetrnych elektraren, aby ten skok nebyl tak drasticky a nepolozilo se moc pravicovych tovarniku a intelektualu :-)

Stavet jen tak z pleziru dalsi elektrarny na jaderne stepeni by mohlo mit smysl tehdy, kdyby neexistovala sance na jadernou syntesu. protoze jakmile bude ta syntesa prumyslove zmakla, polozi se vsechny pravicove ropne spolecnosti, protoze tomu nebudou moct konkurovat. Ale tahle "regulace" se zivota bezneho obcana nijak nedotkne, nenarizuje kolkovani flasek, ani pohlavi registrovanych panteru, ani registracni pokladny, ani placeni zamestnavatelu marodne zamestnancum.

Jestli nehodlas mit deti, asi te ta energie netrapi. Ale az zvedneme porodne na milion, treba to prehodnotis ;-)
27 Misha WWW 01.06.2006, 15:03:34
[25] to co nazýváš "daňové znevýhodnění neoblíbených zdrojů" je ve skutečnosti pouze snaha o přesnější vyjádření tržní ceny těchto zdrojů po započtení všech externalit. Je nesporné, že v současných cenách nejsou jakékoli externality započítány. V konečném důsledku se pak sice trh jeví jako plnící svou funkci informace o ceně statků, ve skutečnosti je ale jistá část ceny přenášena zejména na bezplatné využivání a znehodnocování životního prostředí.

co to ty nazýváš regulací svojí existence můžu já považovat pouze jako ochranný mechanismus proti tomu, abys ty zasahoval do existence mojí. Jako stoprocentní liberál přece muss souhlasit s tím, že tvoje svoboda končí tam, kde začíná moje.

Vysvětlím to na příkladu: je pro mě důležité, aby v místě, kde bydlím já a moje rodina, byl čistý vzduch. Je jedno proč, třeba proto, že členové mojí rodiny mají zdravotní problémy s dýcháním.

Čistý vzduch je ovšem standardní stav na zemi, tudíž pokud já svoje energetické potřeby vyřeším tak, že jej neznečišťuju (například zakoupenm kotle na biomasu nebo jakýkoli jiný zdroj, který to splňuje), tak mám právo požadovat po okolí, aby tento stav také zachovávalo. Protože pokud soused bude pálit hnědé uhlí a celou ulici zadusí kouřem, mám právo mu naúčtovat újmu, kterou tímto stavem pociťuju. Protože on omezuje mě v možnosti využívat volný statek čistý vzduch, nikoli já jej v používání hnědého uhlí. On svým využíváním hnědého uhlí mou možnost dýchat čistý vzduch znehodnocuje a v konečné důsledky díky zhoršení zdravotního stavu mé rodiny mi přináší finančně vyjádřitelnou újmu.

Ekologická daňová reforma tento stav pouze aplikuje celoplošně protože nežijeme ve starověku, kdy by si každý s každým domouval svoje ocenění újmy na možnosti spotřeby veřejných přírodních statků, ale máme moderní metody, které zaručí odpovídající stanovení hodnoty externalit do tržní ceny.


ale nakonec je mi jedno, pokud někdo nevolí Paroubka a komanče, tak ať si ze zbytku vybere pole svých osobních preferencí.
28 Misha WWW 01.06.2006, 15:06:01
a jaderná energie? podle mě naprosto okrajové téma. Něco jako mají lidovci potraty. Bude se o tom možná mluvit, něko kvůli tomu možná bude demonstrovat, ale v reálu se na tom nikdy většina neshodne.
29 Johnny WWW 01.06.2006, 15:29:49
[27] Misho, mluvíš mi z duše...
30 Taze sumasumarum Roj 01.06.2006, 15:29:51
"Levicovi" socani drancuji tento stat financne na ukor budoucich generaci, zadluzuji ho a nic nedelaji s demografickym vyvojem.
Natvrdlici jim to bastej. Je to velka populisticka lez - MODRI uz vedi.

"Pravicovi" (ODS?) drancuji tento stat i celou planetu tim, ze spotrebovavaji veskere zdroje na ukor budoucich generaci, aniz by se ohlizeli na to, ze tyto zdroje jsou konecne. Myslim nejen zdroje materialni, ale i ty nehmotne (viz ten minuly spot). Delaji totez, co socani, jen v dlouhodobejsim meritku.
Natrvrdlici jim to bastej. Je to velka populisticka lez - ZELENI uz vedi.
31 Na něcos zapomněl... :) Arthur Dent 01.06.2006, 15:51:02
[30] Zelení si myslí, že je možné změnit chování společnosti silou, že lze dobro nakázat či že lze vývoj uměle urychlit. Dělají totéž co levicoví blouznivci, snící o Sociální Revoluci - zkrátka mají dojem, že vědí, kde a co je DOBRO, a snaží se přimět společnost, aby akceptovala tuhle jejich představu a ignorovala přirozený vývoj. Natvrdlíci jim to baštěj, i když je to velká sebeohlupující lež - a kruh se uzavírá. Kteří vědí teď?

[26] Skvělý příklad jak ignorovat realitu. Větrné elektrárny jsou vzhledem k podmínkám téhle republiky zdrojem velmi nevypočitatelným a naším zájmem je mít zdroje STABILNÍ a LEVNÉ. V současné době je nejvýhodnější kombinací těchto dvou požadavků elektrárna na jaderné štěpení, tvrdit cokoli jiného je nesmysl. Například tvrdit "Zelení budou systematicky odmítat návrhy na výstavbu dalších bloků jaderných elektráren a budou nadále sledovat jako střednědobý cíl vystoupení ČR z jaderné energetiky." Fajn. Budeme ji tedy kupovat? Odkud? Z drahých německých větrníků?

Mimochodem, kdo má větší zájem na rychlém vývoji jaderné fúze? Firmy, které z ní cítí nové zisky a vědí, že kdo bude první, ten si nahrabe? Nebo stát, který bude mít z neekologických zdrojů vyšší daně?

PS: Zeptej se někde, jaký vliv má les německých větrníků v Sasku na českou rozvodnou soustavu.

PPS: Co znamená ten závěr s dětmi? Myslím, že jsme se vždy dokázali pohádat O VĚCI bez takových osobních "argumentů", ne? :)
32 paranid 01.06.2006, 16:20:18
Kdysi nám na škole říkali cosi o tom, že pro rozumný provoz větrníku by to chtělo aspoň vítr s rychlostí 6 m/s :-) http://www.ufa.cas.cz/html/dllouka/info/vav/vav.html
33 Roj 01.06.2006, 16:27:35
[31].1
Kdes tohle proboha vzal? Asis cetl nejakej jinej program jine strany, nebo u vas uz Paroubek postavil bilboardy Zeleni minus? Nebo to postavil Topolanek? ;-)
Spekulace, nicim nepodlozene domnenky.

31.2 O vetrnych elektrarnoach toho vime priblizne stejne, si myslim. Takze o tom, ze nejsou stabilni vim taky a ze nemuzou byt primarnim zdrojem taky. No a?
Prestanes si solit jidlo, kdyz zjistis, ze soli se clovek neuzivi?

31.3 Kdo ma uplne nejvetsi zajem na tom, aby jaderna fuze hned tak nezacala fungovat? Firmy, ktere tim razem odepisou biliardove investice do vrtu a dolu, nebo stat, ktery se razem zbavi zavislosti na jinych statech?
Jak moje, tak tvoje otazka je nesmyslna.

PPS. Vstahovacnej!? ;-) Proste konstatuju, ze vetsina lidi zacne uvazovat jinak, kdyz ma deti a vetsinou lidi nejdriv deti nemaj a pak maj, takze tudy smeruje vyvoj. :-) Tomu se nevyhne skoro nikdo ;-)

----------------
Ale zasli jsme uz uplne jinam, ja stale trvam na svem tvrzeni ze PROGRAMY JSOU NA NIC. Duleziti jsou jen a jen lide.
Ja bych klidne volil i socany, kdybych vedel, ze tam jsou slusni lide, kteri nelzou, nekradou a nenechavaj odpurce vyhazovat z prace, popripade je rovnou nenechaji zabit snedym kolotocarem.
34 Misha WWW 01.06.2006, 16:31:22
a vůbec, že já v tom Lotyšsku nezůstal. Ne že by se tam o politie lidé nehádali, ale aspoň jsem tomu nerozumel :)

Jdu na golf, tam je aspoň klid. A je to čistě ódeesácký sport, tuhle jsem se v Olomouci díval na handicap Ivana Langra, co tam visí na stěně. Celkem nic moc, musí zabrat, chlapec :)
35 e.t. Mail WWW 01.06.2006, 16:49:44
Vratim se k [1] "mam den za dnem vetsi strach, ze by snad mohli socani nasbirat vic bodu a mohli by to tak byt oni, kdo bude sestavovat vladu"

Tohle mi totiz hodne vrta hlavou. Jakkoli sazkovy kurzy hovori pro ODS:
ODS: 1.22
CSSD: 3.50
(chcete-li vsadit mate cas uz jen do 18.00) :-D

Tak podle Factum:
"Vítěze voleb nelze spolehlivě předpovědět: může jím být ČSSD i ODS.

ODS přišla o své dlouhodobé prvenství. ČSSD dotáhla ztrátu a předpokládaný volební výsledek obou stran je týden před volbami vyrovnaný."
(http://www.factum.cz/tz199.html)

Ze spíše iracionálních důvodů se mi ODS volit nechce - jsem mdleho rozumu, vetsinu studijnich a pracovnich uspechu se mi podarilo udelat nejakym omylem. Takze mi vychazelo bud kalousek nebo bursik no a ted jen si vybrat. Jenze nepochybuju o tom ze kdyby vyhral paroubek obe ty strany se rady pripoji budou-li mit dost sesli. No a v tom je podle me problem. Ovsem samozrejme existuje moznost ze jakkoli se paroubek s topolankem "milujou" nakonec se stejne vezmou.

Jedno je ale asi docela jasny: TYHLE VOLBY (ALESPON PODLE ODHADU) Z PRINCIPU NEMUZOU DOPADNOUT USPECHEM V PRAVYM SLOVA SMYSLU. Ty prognozy 101 sesli proti 99 skoro ve vsech variacich - no potes koste:(
36 dond 01.06.2006, 17:18:31
Bohužel jsem dneska musel opravdu pracovat a teď zase musím běžet na zkoušku, aby nám ta muzika neumřela, když ji kopírování neustále zabíjí. takže jen krátce k [19] a [33]: ale přesně tak jsem to myslel - my jsme oba byli znechuceni pí Kuchtovou, tím JAK to říkala. Já vím, že Temelín nezastavíme a naopak velmi rychle začneme hledat místo, kde by se dala postavit další taková elektrárna, ale o to nejde. Nejde ani o program, ale o to, že nemůžu volit člověka, který buď takovým nesmyslům věří, nebo - ještě hůř - jim nevěří, a přesto jimi ohlupuje kohokoli, kdo se nechá.
37 Arthur Dent 01.06.2006, 17:22:15
[33] 1. Kde jsem vzal CO? To tvrzení o jaderné energetice? Tady: http://www.zeleni.cz/159/clanek/2-modernizace-ceske-spolecnosti/#2.4 :)

A ten úvod? Ten jsem vzal tam, kdes ty vzal to předtím... :)

2. Když zjistíš, že je sůl škodlivá, prosadíš její zdražení?

PPS: S dětmi je to prosté: Zažil jsem už příliš mnoho diskutérů, co se snaží argumentovat slovy "Počkej až budeš mít děti" nebo "když nemáš děti, tak to nepochopíš" na to, abych nebyl vztahovačný.

A se závěrem nelze než souhlasit. Proto beru papír s číslem 9, hluboce vzdychám a za plentou budu kroužkovat. :)
38 Johnny WWW 01.06.2006, 17:25:23
Skoro si uačínám myslet, že významem tohoto spotubylo vyprodukovat krásnou flamewar (kdy jindy než u politiky) se sekundárním cílem zajistit tomuto blogu rekord v počtu komentářů pod jediným spotem. Rád se k němu přidám, miluju rekordy ;-)
39 Arthur Dent 01.06.2006, 17:31:32
[38] Mě osobně vyprovokoval Tianming k celkem neškodné debatě, ve které jsem byl poté zákeřně zezadu napaden Rojem. :)

A na rekord to rozhodně není, viz http://anorexie.bloguje.cz/
40 add rekord e.t. Mail WWW 01.06.2006, 18:15:56
[39] nechtelo se mi klikat ale kliknul jsem si a je to mazec:-) ja to snad prectu cely a nestihnu kvuli tomu ani ty volby...

ale zajimalo by me jak autorka natahla stranku s komentarema do sirky tak ze bych potreboval 4 monitory vedle sebe...
41 dgx WWW 01.06.2006, 18:17:28
ad zelená energie:

větrné elektrárny jsou schopny produkovat jen nějaké promile energie, kterou potřebujeme. Bavit se jedním dechem o Temelínu a větrné enerigii je hloupost.
42 Misha WWW 01.06.2006, 19:38:32
já myslím, že bavit se před volbama o temelínu a větrné energii vůbec je hloupost. Vidím sto a jedno důležitější téma...

43 Abych parafrázoval Arthur Dent 01.06.2006, 19:43:22
jednoho klasika bloggerismu: "Politika se vkrádá také do volební kampaně!"
44 Roj 01.06.2006, 20:42:01
[41][42] Vsak ona taky hlavni vyhoda vetrnych elektraren neni v jejich vykonu, ale decentralisaci.

Uz mlcim :-)
45 heleroji e.t. Mail WWW 01.06.2006, 20:57:41
... a co kdyz projdou do snemovny (oproti ocekavani) jenom tri strany? Pak das hlas zbytecne...
46 Misha WWW 01.06.2006, 21:11:50
[45] tak to dají hlasy zbytečně i voliči ODS, protože proti 130 členné koalici nebudou mít v parlamentu šanci a můžeme to tu zabalit...
47 Roj 01.06.2006, 21:31:29
Kuokate na Primu?! Ja jo :-) Stoji to za to ;-)
48 e.t. Mail WWW 01.06.2006, 21:55:32
PRave jsem preladil - dobry
49 Arthur Dent 01.06.2006, 22:03:43
[46] Ale kdepak. Čím víc hlasů propadne, tím vyšší váhu má hlas daný stranám, které se dostaly do parlamentu, ne? Pokud by se do parlamentu dostaly jen tři strany, dejme tomu 10 + 10 + 20 %, tak zbývajících 60% propadne a bude rozděleno tak, že ty tři strany budou mít 25+25+50% mandátů. Strany 1 a 2 dostanou tedy čtvrt hlasu a strana 3 půl hlasu každého voliče, jehož hlas "neuspěl". Co je zbytečnější - mít hlas úspěšný na 250%, nebo na 0%? :)
50 Arthur Dent 01.06.2006, 22:04:11
[47]+[48] Včera bylo hůř... :)
51 Misha WWW 01.06.2006, 22:36:29
[49] jenze ty strany by se tam urcite nedostaly 10+10+20, ale nejspise nejak 18+28+30. v tom pripade uz je jedno, jak se zhodnoti hlas pro kohokoli, pratoze nam tu budou vladnout komunisti tak jako tak.
52 Misha WWW 01.06.2006, 22:39:38
Na ČT4 je přímý přenos US PGA Tour, The Memorial Tournament. Na to Kalousek, Bursík a Filip fakt nemají :)
53 dik e.t. Mail WWW 01.06.2006, 22:54:17
[49] Ja holt nejsu tak komplexni jak Arthur - ale tak jsem to myslel... z duvodu [35] a [45] budu taky krouzkovat na letacku 9 ale na rozdil od Arthura asi uz doma - sem schopnej to za tou plentou zmotat a navic tam nemaj terminal:)
54 Arthur Dent 01.06.2006, 23:04:55
[51] Koho volíš? -Komunisty! - Já vim, ale v jaký straně?

Nezáleží na poměru, záleží na principu. Hlas propadlý = hlas zahozený. Hlas uplatněný = hlas vícenásobně zhodnocený. Dopadly-li by volby tak, jak píšeš, tak budu aspoň vědět, že svých 2.1 hlasu jsem dal PROTI bolšánům, ne do koše - a bude se mi v cele usínat mnohem líp! :)
55 Misha WWW 01.06.2006, 23:19:22
[54] jo, to máš pravdu. jsem ale založením optimista a doufám, že se strana které dám hlas do parlamentu dostane. Tím bychom se mohli smírně rozejít s přáním, aby strany, kterým dáme hlas, měli těch hlasů co nejvíc a my si mohli i za týden svobodně diskutovat na rojove blogu :)
56 ja uz si asi neblognu e.t. WWW 01.06.2006, 23:23:22
napsal jsem komentar - to jsou ty prazdny mista a nic... skoda:(
57 Arthur Dent 01.06.2006, 23:27:03
[56] Ano. Svorně si popřejme, ať se za svou volbu nemusíme stydět! Sraz v neděli tady, buď s flaškou, nebo s pasem... :)
58 e.t. WWW 01.06.2006, 23:49:12
kdo prijde az v pondeli tak radej uz nejen s pasem ale i ve veste a s klestema na ostnaty draty:)
59 Arthur Dent 01.06.2006, 23:56:46
[59] Ano... S kleštěma a letlampou :)
60 Misha WWW 02.06.2006, 00:00:45
jo a kdyby už v neděli zavřeli hranice na západ, tak přijeďte sem, znám tady pár chodníků do Polska a pak už se nějak probijem :)
61 Roj 01.06.2006, 23:58:32
[56] neni bilych mist! :-)

Jojo, bude to napinavy. Ale ten luxus, volit toho, koho chci JA, si proste dopreju :-)
62 Arthur Dent 02.06.2006, 00:16:09
[61] Ten si dopřejeme všichni. Co my víme, třeba je to naposled...? :)
63 dgx WWW 02.06.2006, 01:37:02
[62] a pak zase až za čtyřicet let. To bude opět jiná doba :-)
65 Jsem ten "levicak" z Lotysska David 02.06.2006, 02:54:46
Zdravim,
Roj o me v blogu pise, ze me presvedcil o vsech svych argumentech a presto budu volit CSSD. Musim rict, ze me o svych argumentech nepresvedcil, jen mi proste politika nestoji za to, abych se hadal a kazil si dovolenou s tak skvelyma lidma, jako je Roj, Misha a Tadeas.

Myslim, ze nejsem zadny bezdomovec a v zivote uz jsem neco dokazal, takze argument, ze volim CSSD kvuli tomu, ze mam strach, ze zchudnu a nikdo se o me nepostara, je zcestny.

Proc tedy volim CSSD?
Muj hlavni argument je, ze kultura naroda se pozna toho, jak se dokaze postarat o ty nemocne, slabe, hloupe, stare a postizene. Levice se o tyto skupiny obyvatel obvykle stara lepe a tito lide neziji v chudobe. Kdyz tito lide ziji v chudobe, tak se zvysuje kriminalita ve spolecnosti, roste pocet bezdomovcu a klesa bezpecnost. Ja temto lidem, kteri od boha nedostali nadani nebo zdravi, rad rozdam cast penez, ktere svoji praci vydelam. Neziju tady pro sebe, abych nahamounil co nejvetsi mnozstvi penez. A myslim si, ze by se solidarne mela chovat cela spolecnost, protoze to ukazuje na jeji vyspelost. Proto jsem hovoril o tzv. socialnim smiru a solidarite. Silny verejny sektor (zdravotnictvi, skolstvi a cely vzdelavaci system, verejna doprava, apod.) povazuju za neco, co zmensuje velke rozdily ve spolecnosti a co prinasi spolecnosti urcite jistoty.

Ceska republika je stat, kde chudoba na rozdil od zemi jako Lotyssko, kde jsem nedavno 16 dni pobyval, neni vazny problem. Zeme vyrazne prosperuje, jako spoluvlastnik firmy musim rici, ze vlada CSSD firmu, kterou jsem spoluzakladal, nijak nebrzdi.

CSSD je navic na rozdil od ODS vyrazne proevropskou stranou, nase firma vstup do Evropske unie pocituje rustem novych prilezitosti a rustem ziskovosti. Pracuju jako obchodni manazer a zda se mi, ze Jiri Paroubek je daleko schopnejsi manazer nez Mirek Topolanek. Neni dokonaly a rada veci se mi na nem velmi nelibi, ale podle meho nazoru ve srovnani s Topolankem v mych ocich jasne dominuje.

Nejsem clovek, ktery zije politikou 24 hodin denne, staram se prevazne o jine veci, a proto nechci moc teoretizovat. Presto mi dovolte rici, ze otazka pohledu na politiku je do znacne miry take otazkou pristupu k zivotu. Snad to nebude znit nabubrele, ale ja se vzdycky rozdelim o posledni kurku chleba. Ne ze bych nechtel vydelavat penize, ale nevidim duvod je nejak zasadne hromadit. Daleko dulezitejsi je pro me pocit, ze tem, kteri nedostali do vinku zdravi nebo schopnosti, budou mit zajisten alespon nejaky standard (zdravotnictvi, skolstvi a podporu v nezamestnanosti - mimochodem, i CSSD se snazi aktivne nutit lidi k hledani zamestnani).

ted se na me sesypete, ze jsem idiot se scestnymi nazory. Jsem si vedom, ze politika rozdeluje lidi (babicka se rozesla kvuli politice se svou laskou), ale je to strasne zlo. Je tu prece svoboda, at ldii maji sve nazory, sve postoje k zivotu, nemelo byto ovlivnovat nase pratelstvi. Dneska mi jeden z diskutujicich v teto debate rekl, ze kdyby zjistil, ze jeho pritelkyne voli CSSD, tak se s ni rozejde. To mi pripada naprosto uchylne a az me zamrazilo v zadech. Vzpomnel jsem si na spory katoliku s protestanty (stredovek), Cechu s Rusy (za komancu) ci spartanu se slavisty. Jakoby ta svoboda v tech lidech porad nebyla.
66 letinka 02.06.2006, 08:12:51
[66]Davide musím velmi ocenit tvůj životní přístup. Bez jakékoliv ironie či nadsázky by tenhle svět byl lepší,kdyby každý z nás měl trochu podobného cítění v sobě. To, co jsi prezentoval, je životní filosofie vyššího řádu. Jenže obávám se, že jsi to uvažování posunul někam úplně jinam a naprosto mi uniká souvislost se současnou vládní garniturou. Na to, abychom mohli chránit a podporovat slabé, staré, nemocné, musíme být sami aspoň trochu silní. Nemůžeš se rozdělit s pocestným o poslední kůrku chleba, když u tebe doma na ní čeká tvé malé dítě nebo stará maminka. Když sám nemáš, nemůžeš rozdávat. Je obludný svět, ve kterém není místo pro empatii a podání pomocné ruky, ale při vší úctě ještě mnohem obludnější je svět, ve kterém jsou lidé, kteří dřou, násilně ožebračováni proto, aby mnozí další nemuseli hnout prstem. Je naivní si myslet, že sociální cítění kohokoliv se zlepší,když nebude přispívat pro dobrý pocit, ale jen proto, že mu jeho peníze někdo sebere. Voláš po vyspělosti "dárců", těch kteří mají pomáhat, ale uniká ti, že současný systém mnohem víc nahrává flákačům. Chceš silný sociální stát, ale stát není cosi imaginárního, jsou to zase jen lidé. Kdo do něj bude ty peníze na sociální spravedlnost pumpovat, když pracovitým vezmeš chuť a možnost bohatnout a odvádět daně? A věř, že bídu pocítí jako první ti nejbědnější. Skutečně potřební jsou mnohdy v naprosto zoufalých situacích právě díky naprosto příšerné politice, kdy peněžní prostředky pro ně, odčerpávají jednak zdraví lidé (kteří by klidně mohli pracovat) a také přebujelý státní aparát. Je fajn, že máš svou vlastní hlavu a nenecháš se snadno přesvědčit, protože potom tvůj postoj vychází z přemýšlení a nikoli z toho, že to někdo říkal. Jen prosím do svých argumentů pro to jak se rozhodnout, zkus přibrat těch pár mých. Ať se rozhodneš jakkoli, doufám, že ti bude svítit sluníčko. :)
67 Sesypu se :-) Roj 02.06.2006, 10:02:32
[65] Co tady delas? Jax to nasel?! Tys to vubec nemel najit!! ;-)

Diky za komentar, ale Letinka ti to snad vysvetlila jasne, tu nemuzes podezirat z nesocialniho citeni. ja taky chci, aby tady nebyli bezdomovci.

Jenze my chceme, aby zmizeli proto, ze se nauci pracovat, popripade, pokud opravdu nemohou, se o ne postaraji organisace k tomu urcene, ktere to umeji nejlip.
Paroubek taky nechce bezdomovce, ale ten to vyresi tak, ze je zakaze, ze na ne posle policajty a necha je zmasakrovat, popripade na ne posle gottwaldovske mestske strazniky, ktere je vyvrazdej.

Proste chceme to same, ale ty k tomu chces volit cestu, ktera k cili nevede.

Paroubek neni zadny dobry manazer, je to aparatcik z RaJ, je to diktator. Ja stejne dobry manazer, jako Hitler, Castro, Lukasenko.

Jeste se naposled zamysli, nez tam pujdes. Opravdu chces, aby se "kultura naseho naroda poznala podle toho" ze se zde vyhazuji nepohodlni novinari, ze se vrazdi spicky politiky a pocveti navzajem a ministr vnitra ma soukromou inspekci, ktera to cele kryje?

Opravdu se chces dockat situace, kdy se akreditace budou davat tem, kdo pisou ody na APK, CSLH a vladu?

Ja vim, ze u tebe ma sanci rozum zvitezit. Nevol diktatora. Hod tam, co chces, ale nevol diktatora!!!!!!

-----------

[66] eL, diky za komentar a omlouvam se za to, ze jsem smazal predchozi prazdne misto a ted to vypada, ze ses spletla v cisle odkazovaneho komentare.
Nespletla! Letinka se nikdy neplete! Davide!! :-)
68 Arthur Dent 02.06.2006, 10:46:05
Pohled "pravičáka": Dám poslední kůrku chleba, ale protože jsem si na ni já vydělal, tak si já rozhodnu komu, kdy a kolik dám. Nevěřím tomu, že "kolektivní moudrost" levicové vlády ví líp, kolik bych měl komu dát, a že má o tomhle rozhodovat za mne. Když navíc mezi mnou a hladovým je další najedený, který si za to, že mně vezme kus chleba a dá ho hladovému, nechá čtvrt krajíce...

Druhý problém je ten, že hladovému chleba nepatří. Hladovému patří motyka, zrní a kus pole. Chleba mu dám jen tolik, aby pole obdělal a úrodu sklidil. Když mu stále budu dávat jídlo, čeho tím dosáhnu? Bude z něj nesvéprávný společenský kripl...

A to je ten zásadní rozpor. Chcete-li být solidární s chudými, buďte - ale za své! Solidarita z výsledků mojí práce bude s těmi, o kterých si myslím, že si ji zaslouží. A o tom, kdo si ji dle mne zaslouží, rozhodnu já, nikoli vy, protože Z MÉHO SE DÁVÁ!

Já vašemu ("levicovému") postoji rozumím, ale nesouhlasím s metodou přerozdělování a státních dávek.
69 Ach muj boze! Jethro WWW 02.06.2006, 13:20:20
A to jen proto, aby Roj vedel, ze se obcas mrknu. :-)))

A volim ODS. :-)))
70 Jethro 02.06.2006, 13:45:03
Mimochodem, je velmi rozsirenym omylem, ze pravice se o stare a nemocne nepostara. Ale to je na dlouhou diskusi. :-)
71 David 02.06.2006, 15:14:17
Nebudu se s vami prit. Myslim, ze jsem tolerantni clovek, ktery ma respekt k cizim nazorum. Kdyz slysim, ze by se nekdo rozesel s holkou kvuli tomu, ze voli CSSD, citim v tom pravy opak demokracie a svobody. Vzdyt kazdy z nas ma v zivote vlastni zkusenosti, prozil neco jineho a ma trochu jiny pohled na svet. Pravda je, jako ostatne vzdycky, nekde uprostred. Neni prece pravda, ze socialni demokracie je uplne socialni a ODS uplne asocialni, stejne tak neni pravda, ze CSSD podporuje flakace a ODS podporuje jenom milionare. Ty strany maji k sobe daleko bliz, nez jste si vsichni ochotni pripustit. Vase nazory uznavam, mate svuj pohled na svet a plne ho respektuju.

Slova o zmasakrovani bezdomovcu, aparatcicich a podobne nepatri do seriozni debaty, ale do hystericke predvolebni kampane, kterou jsem prozil v roce 1996 ve Spojenych statech, kde proti sobe staly dve strany s temer totoznymi programy a fanousci obou taboru se naprosto nenavideli, prali se a fyzicky se likvidovali. Jedinym dulezitym rozdilem, ktery jsem tehdy registroval, byl postoj k homosexualum (v USA mela mimoc hodem pravice postoj jako socialni demokracie a k potratum - myslim, ze postoje demokratu lze srovnat s KDU-CSL, ale uz si to ani moc dobre nepamatuju). Tehdy jsem se tomu smal "zplnahrdla", ale mnozi z vas tu politiku berete stejne vazne.

Clovek se o sebe musi postarat, at je u moci ODS nebo CSSD. Rozdily mezi obema stranami jsou co se dani tyce asi pet procent a pet procent nerozhoduje o tom, jestli bude firma uspesna. O tom rozhoduji inovace, hledani novych zakazniku, trhu a nove projekty. V rade dalsich otazek se obe strany prakticky shodnou. Vyse jsem uz vysvetlil, proc volim CSSD, ale nejsem nijak militantni, protoze k tomu neni duvod. Myslim, ze zemi se bude dobre darit za vlad jakekoliv z techto dvou stran. Ostatne, zemi se dobre dari i nyni za vlady CSSD.
72 Roj 02.06.2006, 15:30:07
Ono se zemi darilo dobre i v roce 1977, byli jsme na tom ze vsech zemi Svetove Socialisticke Soustavy daleko nejlepe.
73 Arthur Dent 02.06.2006, 16:57:54
Princip je prostý:

1. Budu volit tu stranu, která mi dá míň (a víc mi nechá). Čím míň mi toho bude dávat, tím míň toho zůstane v rukou překupníků (=úředníků) a tím menší bude pokušení korupce. Čím míň mi toho bude dávat, tím míň toho ode mne bude brát, protože stát nikdy nedává ze svého, ale jen z toho, co jiným vzal.

2. Strany, které projdou sítem (1) proseju dalším sítem - podle míry liberalismu, podle shodných či rozdílných názorů na nejrůznější otázky, schopnosti prosadit svůj program, a budu hledat kompromis a vážit jednotlivé parametry. Žádná strana nesplňuje moje představy na 100%, to je logické, ale nakonec z toho všeho vypadne jedna či dvě strany, mezi kterými se rozhodne.

3. Vezmu kandidátky těchto stran a podívám se, kde je víc přijatelných lidí. Nerozhodnu-li se podle toho, podívám se, kde je míň nepřijatelných. Tu stranu si vyberu a zvážím komu dát preferenční hlasy.

4. Volím.

PS: To jak se zemi daří lze poznat na porodnosti. Čím se má země líp, tím míň dětí se rodí. :)
74 Johnny WWW 02.06.2006, 17:04:11
Nedávej chudému rybu. Nauč ho rybařit.
75 Arthur Dent 02.06.2006, 17:14:48
[74] Levicový přístup je: "Je nespravedlivé, že ty máš rybu a jiný hladoví! Dej mi půl té své ryby a já ho z ní nakrmím!" Důsledky račte domyslet sami.
76 Kráťa 02.06.2006, 21:24:24
Hmm... Tak zas další čtyři roky o sobě můžu tvrdit, že jsem inteligentní. Nebo ne?
77 Odhalení Arthura Denta ! Karlos WWW 02.06.2006, 21:31:05
Arthure, po přečtení tvých komentářů jsem došel k hrůznému zjištění: ty jsi bolševik!
V komentáři [10] píšeš, že jsou určité věci lehce obhajitelné, ale tvůj vzorec není argument.
Tak se to přesně dělalo před rokem 89 vládnoucí garniturou.
V dalším [12] se hrozíš vyhlášek a nařízení. Bez nich existuje pouze anarchie a ta byla,jak víme předchůdcem hnutí komunistického.
V komentáři č. [14] zase souhlasíš s tím, že by jeden měl rozhodovat o někom jiném – tak to už tu za doby tvých středoškolských studií a doby předcházející jediná vládnoucí strana praktikovala.
Když přeskočím několik dalších komentářů,kde jsi se vcelku uhlídal a tvářil se pravicově,dostávám se k č. [25] : v něm nadřazuješ ekonomiku nad ekologii a i toto zvládal bolševik víc než bravurně.
Nyní se dostávám k oné pověstné třešni na dortu : č.[68] – zde již otevřeně doznáváš, že bys půdu rozdal chudým, jenže to bys ji musel nejprve někomu vzít! A pak se mi zde moc líbí upravené staré bolševické heslo o práci, která hladového nasytí…. (Jak budeš dnes pracovat,tak budeš zítra žít.)
Takže mne jsi Arthure neoklamal!
(Pro některé vysoce vzdělané komentátory tohoto blogu dodávám, že výše uvedené řádky zavání jistou ironií .)

Ale popravdě doufám, že je tvé sociální smýšlení vyšší, než se snažíš přiznat. To je totiž opravdu známkou vyspělosti národa. Přerozdělování financí se praktikuje všude ve vyspělých zemích a jde jen o to, zvolit takové lidi, kteří to budou dělat dobře a nebudou podporovat flákače a příživníky. (I když v globálu vyjde levněji dát parazitům malý obolus, než je nechat krást a vraždit a pak je živit v kriminále.) A jen tak na okraj – předpokládám,že jsi studoval za své, nikoliv za přerozdělené. (Tento rýpanec je omšelý a starý,ale nějak se mi sem pořád cpal! :-) ) I když paradoxně právě se zpoplatněním vysokoškolského studia souhlasím.
Doufám, že mé napsané vezmeš s nadhledem, pramení pouze z toho, jak a co jsi napsal ty. Já chápu tvou nechuť živit parazity, jenže podle toho,co jsi napsal, jdeš do druhého extrému. A extrémisté nejsou to pravé ořechové pro solidní stát.

Davide (65),plně s tebou souhlasím, co se týká právě sociálního smýšlení a tvého postoje. Rozcházím se ale s tebou v názoru na ČSSD a Paroubka se svými nohshledy.

Jedny jsem již volil a nepřesvědčili mne o správnosti mého rozhodnutí. Druzí byli zvoleni jinými a výsledek je k pláči. No a třetí bych nikdy již z principu nevolil. Takže využívám svého práva se této taškařice více neúčastnit (a nebudu pak nikde naříkat,protože si umím nést důsledky svých činů sám). A pokud by se mne někdo pokoušel jakýmkoliv způsobem nutit k této frašce, …. No,to už tu také bylo! :-)
Zastávám názor, že není dobrý lump a zloděj jen proto, že je menší, než ti druzí lumpi a zloději.
78 Arthur Dent 02.06.2006, 22:13:15
[77] Šlaka! Jsem ... prozrazen! Ve skutečnosti mám doma knížky od Bakunina a triko s Čegevárou...

Popravdě - ano, mé sociální smýšlení je vyšší, než by se z mých komentářů mohlo zdát. Sám mám, a protože mám, tak mohu dávat - ale určuju si komu dám, kolik dám a kdy dám. A s dovolením o tom pak nehovořím... I když s trochou práce na to přijdeš sám :)

Na druhou stranu jsem se naučil říkat somrákům "Nedám ti nic, jdi pracovat!" nebo "Dám ti stovku když mi posečeš zahradu". Věřte nevěřte, tuhle nabídku zatím žádný nevyužil! :) A když těmhle nedávám peníze dobrovolně, tak nechci, abych jim je musel dávat povinně (propasírované přes státní aparát).

Ale jinak - ten tvůj komentář, to je ukázková manipulace s textem! U tebe by se mohli někteří blbi-prudiči, co mě vytáčejí překrucováním mých výroků, učit! :)
79 mazánek 03.06.2006, 10:08:15
Uf jestli si někdo myslí, že změní toho policajta, který zmastí někoho na ulici tím, že mu bude vládnout místo Paroubka Topolánek, tak je to pěkněj naivista. Roj by chtěl změnit ne svět, ale lidi. Vem si stranou šmejda a řekni mu, že se změnila vláda, takže teď je z něj hodný klučina. Roji, píšeš pěkně ale zcestně.
80 e.t. WWW 04.06.2006, 16:49:00
add 79 - dopadlo to nula nula - bude vladnout cisar Roj - bud v klidu:-D
81 Arthur Dent 04.06.2006, 16:57:11
[80] ...rozhodnou až nájezdy na branku.
82 e.t. WWW 04.06.2006, 17:31:10
add 81
'jagr se rozjizdi, prehazuje si puk ... projizdi mezi kruhy, ano zkousi blafak, tretjak na zemi!!! ale se stestim kryje /kryje az 30krat za minutu/ prohravame 1:0'
83 Misha WWW 04.06.2006, 20:33:40
no jo, nájezdy. O 200 000 tisíc lidí víc si nepřeje Paroubkomunisty u moci, ale stejně je to plichta. Zlatý hokej, tam je za jeden gól jeden gól. V politice holt některá strana dostane poslance za 25 000 za hlasů a jiná za 50 000...

Taky nechápu, proč ústavodárce nenapadlo, že by měla poslanecká sněmovna lichý počet členů. Pak by se nidky nemuselo prodlužovat.
84 e.t. WWW 04.06.2006, 20:54:59
add 83

co co co? ono se neco deje ve strane?...
85 Zkurwenej volebni system Roj 04.06.2006, 21:09:48
.. kterej umozni, ze i kdyz pravice ziska skoro o ctyri procenta vic, ma paxtejne mandatu, si odhlasovali ODSocani. DHondtuv vypocet je proste svinstvo, a opet se ukazalo, ze KDO S CIM ZACHAZI, TIM SCHAZI.

Jenze ten pruser to nevyresi.
86 Arthur Dent 04.06.2006, 21:23:49
To jsou holt ty "většinové prvky v poměrném systému" :) Šak se jim to pěkně mstí :)
87 e.t. WWW 04.06.2006, 21:43:32
no jo ja to sledovat zdalky nezaujate tak by me to dost bavilo a zajimalo - bohuzel to tak neni - Arthure: tak s flaskou nebo pasem?
88 Arthur Dent 04.06.2006, 21:50:01
S flaškou a pasem. Zmažeme se jak carský oficíři, ale kdyby něco, tak dem! :)
89 e.t. WWW 04.06.2006, 22:15:07
no prave - kdyby neco (nedejboze nahodou:-D) - ale mas pripraveno kam? klidne to prozrad vetsinu lidi sejmou na hranicich takze za tebou nedorazej:) ja mam jen ciste emotivni napady - nezalozene na zkoumani legislativy a zakonu danych zemi....
90 dond 04.06.2006, 22:53:55
[85] Ačkoliv se tenhle belgický matematik jmenoval skoro stejně jako já, nemám s ním nic společnýho. Bohužel. Z Belgie se do Austrálie dostává o dost snáz než odsud...
91 dond 04.06.2006, 23:06:34
Ostatně, teď jsem si s těmi výpočty trochu hrál (a je to docela sranda, když to bereš jako rekreační matematiku, doporučuju :-)) a samotný ten algoritmus výpočtu úplně za všechno nemůže. Velkou roli v tom totiž hraje absolutní počet mandátů ve vztahu k (nejvyššímu možnému) počtu hlasů, velikost jednotlivých volebních okrsků a krajů a taky to, jestli je mandátů sudý nebo lichý počet.

Dalo by se to vyřešit buď tím, že počet poslanců by byl pevně svázán s počtem odevzdaných hlasů (s nějakým stropem), nebo nedělit zemi na volební okrsky a kraje a volit celorepublikově. V obou případech by bylo možné zachovat procentní hranici pro vstup do parlamentu.

A v obou případech by taky mělo smysl udávat výsledek voleb v procentech, což teď rozhodně nemá. :-)
92 Dominique von Tralala WWW 04.06.2006, 23:27:14
...inteligentni lidi volili...

pro levicove zamereneho davida: ve svem komentari [65] jsi popsal krasny utopicky scenar, diky kteremu uz nekolik malo milionu lidi zarvalo... nechapu levicove volice... co je to za prosperitu, kdyz jsme si na ni pujcili? to bych dokazal ja, ty, roj a mozna i dolly buster... jinak - proc je spatny, kdyz si nekdo vydela hodne penez? co je spatnyho na tom, ze je nekdo inteligentnejsi, bohatsi, krasnejsi a buhvi jak lepsi? ta solidarita je jenom prevleceny slovo pro zavist a sobeckost.

z lehce ekonomickyho hlediska (ktery je ale soucasne asi nejdulezitejsi... preci jen jsou penize vsechno) sobec je ten, kdo sel volit levici. protoze ZJEDNODUSENE receno, ten, kdo jde volit levici - pridava zamestnancum - ten, kdo jde volit pravici - pridava zamestnavatelum.

jenze! kdyz pridas zamestnancum, min pracujou, jsou vic nemocny a jeste to za ne musis platit, tak rujnujes zamestnavatele - fakt. rujnujes-li zamestnavatele, rujnujes pomalu zamestnance, proto mu musis pridavat a vede to do zahuby... fakt. ale kdyz pridas zamestnavateli, tak je logicky, ze kdyz stredni podnik bude mit nizsi dane a nebude muset platit zamestnancum 14dni flakani na nemocensky a podobny kraviny, tak jim muze dat vetsi plat a vic odvadet statu... vzdyt je to jednoducha matematika... otevri si prvni ucebnici ekonomie, kterou uvidis, a prvni, co se dozvis bude, ze STAT SE MA TAK, JAK SE MA STREDNI PODNIKANI. A to vi kazdej, kdo ji nekdy otevrel. Vis, ja ani neverim tomu, ze to paroubek (i kdyz ten je debilni, ten mozna i jo) a jeho banda mysli vazne.. podle me akorat vi, ze v relativne chudy zemi se dokaze na kampani pro relativne chude dostat na vysoky pozice a zajistit si slusny zivobyti... za ty prachy by sel do levicovy strany leckdo...
93 Arthur Dent 05.06.2006, 03:16:28
[92] Pozor... Paroubek rozhodně není debilní. Na Zemana intelektem nemá, ale jinak mu nechybí to, co se nazývá "instinkt" nebo "čuch" v kombinaci s vyšší inteligencí - to je hrozivá kombinace, která svádí k tomu, aby byla zneužita. Kdyby se člověk jeho typu rozhodl živit něčím jiným, třeba být agentem nějakých kapel a zpěváků, tak by bylo (finanční) terno patřit do jeho "stáje" - kdyby kapela hrála to co chce on, tak by se topila v penězích. To je takový ten člověk, co zařídí, sežene, zajistí, domluví, protlačí... ale v první řadě sebe. :) Typ "Petr Novotný" :)
94 Arthur Dent 05.06.2006, 03:19:21
[89][90] Odkudkoli kamkoli se dostává snáz než odsud tam, snad jen ze Severní Koreje do Jižní to neplatí... :)
95 Roj 05.06.2006, 12:29:56
[71] "Slova o zmasakrovani bezdomovcu, aparatcicich a podobne nepatri do seriozni debaty, ale do hystericke predvolebni kampane,... "

Zato slova o "puči, druhem Únoru, neplatnych volbach" patří do bezneho slovniku schopnych manazeru a statniku, precedu vlad.
96 Arthur Dent 05.06.2006, 12:37:28
[95] Ale Roji, to o Únoru byla přeci pochvala... Vždyť víš, že sám velký Paroubek prohlásil, že "odkaz Února 48 je pro nás, mladé, stálou inspirací..." nebo co to blekotal. :)
97 Arthur Dent 05.06.2006, 16:32:02
98 dond 05.06.2006, 17:50:47
Arthure, Roji, už jenom dva komentáře... ;-)
99 Arthur Dent 05.06.2006, 18:04:59
Jo... Ještě dva komentáře a uvidí se, jestli se nerozsype layout z toho čísla :) Ale mám dojem, že přijde DGX a tu stovku vyfoukne... :)
100 Mazánek 05.06.2006, 20:34:24
Pánové A.D. a e.t. ještě neemigrovali? Kdo uteče vyhraje....
101 Arthur Dent 05.06.2006, 20:37:48
[100] Možná už jo, kdo ví? I v jiných zemích mají internet... :)
102 Roj 05.06.2006, 20:42:26
Jee, Mazanku, tys tu opet? ;-)
Vis, opravdu si nemyslim, ze hajzl se zmenou vlady zmeni v slusnaka. Ale VIM, ze hajzlum se musi zabranit, aby mohli hajzlovat. Tedy se musi zavrit do vezeni, vyhodit od policie atd...
To ze vlada socanu umoznila hajzlum, aby se dostavali na dulezite posty, NEznamena, ze jina vlada musi nutne konat totez. Ale chapu, ze je to tezka vec k pochopeni.

[99] rekord stale jeste drzi spot o bednach, kde je 102 komentaru.
Vyhoda beztabulkovych lejoutu je, ze se nerosypavaji, jen trochu pretejkaj ;-)
103 97 Mazánek 05.06.2006, 20:43:36
Zelená je tráva......
104 Mazánek 05.06.2006, 20:52:50
Jsem tu zase. No zavřít všechny hajzly, to bude moc těžké a já myslím že i za případné vlády ODS, nebo kohokoliv jiného, se na důležité posty budou hajzli vždy dostávat. No ale s těmi čistkami na nejvyšších policejních místech souhlasím. Jen musí někdo konečně pochopit, že čistka není, když přeředím někoho na post o jeden stupeň níž, ale čistka je vyhazov....
105 Misha WWW 05.06.2006, 21:11:44
hlavně když se zavřou všechny hajzly, tak opravdu nevím, kam budeme chodit na záchod...
106 Roj 05.06.2006, 21:25:50
[105] Nastesti nejsme v Lotyssku, takze ani zavreni vsech hajzlu neprinese ekologickou katastrofu tak planetarnich rozmeru, jako v tom Lotyssku :-)
107 e.t. WWW 05.06.2006, 21:44:52
add 100 ja dobrovolne priznavam ze jeste ne - nicmene ze sebezachovnejch duvodu posiluju svy aktivity ohledne prace na dalku po netu:( nebojim se jen mam strach:) kdyby to prislo nechci cekat dlouho

ted vyjimecne nezertuju...

btw nevite nekdo jak prinutit Fedoru alespon ke stridani klavesnice at nepisu porad to add: a cislo commentu?:)
108 e.t. WWW 05.06.2006, 21:47:03
add 106

Uz se ti doma rozbil hajzl kdyz jsi mel sracku?:-D Clovek strasne zespolecensti a navaze rychle sousedsky vztahy:-D
109 Roj 05.06.2006, 23:22:17
Pro vsechny, kdo to tady snad jeste sleduji:
V Lotyssku je ZAKAZANO curat na verejnych prostranstvich po pokutou 50 euro. I v noci v hustem krovi. Vyzkouseno :-)
110 Arthur Dent 05.06.2006, 23:28:32
[109] Lotyši na to mají přísloví: "I malé čůrání z kapsy vyhání..." :)
111 Misha WWW 06.06.2006, 01:37:48
těch euro bylo jen 40, ne? :)

Každopádně to tu Arthur sleduje. Otázkou je, co tím sleduje. A ani se mi nechce domýšlet, kdo ho sleduje...
113 e.t. WWW 06.06.2006, 01:53:49
add 111

no kdo?: Velky Bratr sleduje vsechny ale Arthura vic:-)
je to taková hra na schovku která možná přejde plynule do hry na vybíjenou:)
114 Karkulka WWW 01.08.2006, 14:20:23
Podle tebe Roji jsou lidi co nevolí blbí? Myslíš, že jsem blbá, když jako anarchistka z principu nevolím?

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict