ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

19.06.2006

Jak mě ne-infikovali

Rubrika ipsace
Známka 0 (0)
Může netolerantní člověk zoufale vyžadovat toleranci? Schizofrenik zcela jistě. Bohužel, schizofrenie se šíří takřka epidemiologicky. Asi nějaká infekce.

Existuje jistá sympatická množina lidí, kteří se rádi baví sami a po svém. A umějí to tak, že tím baví nejen sami sebe, ale i druhé. Říká se tomu DIY kultůra, a jedním z jejích projevů jsou technopárty a pouliční karnevaly. V sobotu jeden takový proběhl v Prase.
Mnoho lidí tomuto životnímu stylu vůbec nerozumí.

Existuje další množina lidí, kteří milují sportovní fandění. Fotbal, hokej, běhy na lyžích, je toho víc. Tito lidé jezdí na daleké výpravy, aby podpořili své sportovce. Nebo alespoň kolektivně sledují a fandí na náměstích, v hospůdkách, doma u televisí.
Mnoho lidí tomuto životnímu stylu vůbec nerozumí.

Obě tyto množiny nejsou disjunktní, existuje mnoho lidí, kteří patří do obou množin, sám se za takového považuji. Což je možná důležité. Ještě lze řící, že početnější skupina je ta druhá jmenovaná.

Umělci

Příznivci DIY kultury o sobě říkají, že jsou tolerantní, a já s tím souhlasím, vždyť tolerance je základní podmínka, aby tato různorodá a žánrově bohatá kultura mohla žít. Bohužel jsou tito alternativní umělci moc smutní z toho, že okolí je nejen nechápe, ale dokonce je mnohdy ani netoleruje. Správně si uvědomují, že ta netolerance pramení z nepochopení. Že přeci nechtějí nikomu ubližovat, že se jich nikdo nemusí bát. Že na ně nemusí posílat policejní armádu, která je zmasakruje.

Jsou smutní, když je někdo nazývá "zhulené smažky", když o nich tvrdí, že jim stačí jen to jejich "tuc-tuc". Smutní, že je hlupaci urážejí, protože je nechápou. Vědí, že i mezi nimi se najde občas nějaký blb, který jim udělá ostudu a média si vždy vyberou tu "černou ovci", kterou pak vydávají za typický příklad.

Přitom by stačilo se jen o věc více zajímat, respektovat, že někdo může být jiný, ale stejně dobrý.

Chuligáni

O sportovních fanoušcích se mnohdy tvrdívá, že nejsou tolerantní. Ovšem kdo věci opravdu rozumí, ví, že opak je pravdou. Jak jinak by bylo možné, aby spolu sparťan se slávistou vytvořili základ společného kotle, kdy oba bubnují v jednoném rytmu? V hledišti nezáleží na tom, jste-li cikán nebo černoch, všichni se kreativně pomalují, omotají si šály, navlečou dresy nebo vlastnoručne vyrobené kostýmy, vezmou si trumpety, řehtačky a vzniká zde spontální karneval v týmových barvách, kde se mnohdy barvy soupeřících družstev prolínají. Je běžné, že fanoušci obou táborů spoluvytvářejí mexickou vlnu okolo celého stadionu, desetitisíce rukou všech barev se kouzelnou mocí synchronisují. Ten zážitek se nedá popsat, je nutné si to prožít.

Tak se například může stát, že tisíce šikmookých fanoušků v hledišti spontálně zpívá "evropskou hymnu" – Ódu na radost. I když jejich mužstvo prohrává.

Samozřejmě se najde pár blbů, kteří se chodí jen poprat, o žádný fotbal jim nejde. Pro média jsou stejně vděčným soustem, jako padlí umělci z první skupiny.

Lidé, kteří tuto magickou pospolitost nechápou, vymýšlejí různé intelektuálské teorie o pocitech falešného hrdinství, o "nacionalistických vyřvávankách", "pseudovlastenectví" a další povýšenecké bláboly, nebo přesněji, s prominutím, kecy.

Další podivíni

Někdo třeba dlouhá léta staví ze sirek koráby v láhvi. Když takové dílo dokončí, asi je na něj hrdý a má z něj radost. Někdo se zase učí staroegyptské mrtvé jazyky, které k ničemu praktickému nejsou. A má radost, když se to naučí a najde jiného člověka se stejným zaměřením. Jiný nadšenec pěstuje kaktusy a s podobnými nadšenci pořádá společná setkání a výstavy....
Je snad radost těchto lidí nějak hodnotnější než radost sportovních fanoušků? Nebo naopak je zavrženíhodná? Kdo to chce soudit?

Já sice nerozumím tomu, jak někoho může bavit sbírat motýly, ale snažím se nijak takového člověka neurážet, nemyslím si, že by neměl právo tak činit. Nepíšu o něm, že je "falešný hrdina". Je to jeho způsob života a jeho věc.

Kolise

Možná už, mé čtenářky, tušíte, co mě přimělo o tom psát. Ano, narazil jsem na to, že vyznavači free kultury označili fotbalovou radost všemi těmi pejorativními přívlastky, co jsem citoval výše. Prokázali tím přesně onu intelektuálskou zapšklost, kterou jiní prokazují jim. Vyjadřují se nadřazeně o něčem, co sami nechápou.

Od takové nadřazenosti je už jen krůček k tomu, říci: "Slušní lidé toto nedělají! Oni nemají právo, musíme jim v tom zabránit." A poslat tam masakrovací komando za třicet milionů.

Každé svinstvo na světě má nějaké nevinně vypadající kořeny. A prapříčina většiny takových svinstev je v tom, že lidé soudí něco, čemu nerozumějí. Že cítí nějakou "intelektuální nadřazenost".

Trochu mi sebralo iluse, že se takováto omezenost vyskytuje i v množině lidí, hlásících se k DIY kultuře. Karneval na ulici považují za "správný", karneval fotbalový za nacionalistické vyřvávání. Zajímalo by mě, kde by našli nacionalismus v případě fandění Katce Neumannové, Juventusu Torino nebo třeba eventuálnímu týmu Evropy vs. Asie. Ale oni by ho našli, zapšklost nezná hranic.

Netolerance se pozná podle toho, že se vytvářejí protiklady a hranice tam, kde nejsou. Že někdo staví rock proti folku, techno proti popu, fotbal proti hokeji.
Karneval hudební proti karnevalu sportovnímu.

Katastrofa se nekoná

Není důvod brečet předčasně. Třeba se někdo zamyslí. A i kdyby se všichni technaři vybarvili do fašisticka, nejméně jeden zůstane. Nehodlám si sám infikovat schizofrenii. :-)

roj, 19.06.2006, 18:30:00, trvalý odkaz,

Komentáře (50)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 krtek Mail WWW 19.06.2006, 19:05:30
Co nám doporučuješ? Nic nekritizovat,na nic nemít názor a neustále se tlemit? Mě fotbal není sympatickej jako milión jiných věcí,ale to je tak všechno.Nesepisuju petice za zrušení fotbalu,nepíšu štvavý články,nenapadám je na ulici.. Tvrzení,že je jen krůček od kritiky k aktivnímu odporu je neopodstatněný.
2 xxx WWW 19.06.2006, 19:06:45
(1) no jasně
3 Roj WWW 19.06.2006, 19:16:26
[1][2] Prectete si to znova. O kritisovani tam nic neni.
4 ruka blogu WWW 19.06.2006, 21:08:42
Pro mě si tam vystih, jeden moment a to, že skutečně nezprostředkovaně kulturu sportovnich fanousku přilis neznam, nikdy sem na velkem fotbalovem zapase osobne nebyl a informace mam prevazne zprostredkovane z medii, ktere jako u treba u CzechTeku vybiraji jen ty negativni atraktivnim informace. Tedy muj nazor na fans muže být zkresleny.
Ovsem pokud myslis zcela vazne ze se na fotbale objima skinhead s Romem, tak to mi pride jako silnej ulet.
Tech nekolik mych osobnich zazitku s fanousky z ulic, hovori o naprostem opaku, casto jsou agresivni a otevrene rasisticti.

V ostatnich vecech s tebou nesouhlasim. Myslím, že střílíš mimo a vyvozujes z jedny diskuze veci, ktery tam vubec nejsou.

Nemam rad hazeni veci do jednoho pytle a objimani za kazdou cenu. A rozdíly mezi freeteknem a fans jsou jasne jak facka. A myslim, ze neni nutne je ani rozepisovat, kdo chce pochopi.
A myslim, ze nikdo nebrecel ze neni v mediich, natoz ze ho spolecnost nechape, na to se celkem kasle, vetsina z komunity vetsinou odmita s novinari s masmedii komunikovat.
Proc taky usilovat o uznani spolecnosti, s jejimž stavem vice mene nesouhlasis, ze?
To ovsem neznamena, ze nemuzes poukazat na nejake skutecnosti. Prece kdyz reknu, ze sport ma v masmediich zelenou, tak to neni prece, ze brecim, ze freetekno akce neni v headlinech.

Abych to uzavrel ...podle me je freetekno komunita proste vyrazne tolerantnější nez sportovni fans (predevsim fotbalovy ci hokejovy).
Aspon sem teda nikdy nikoho neslysel na teknu řvát: Kdo nefetuje není, není technař!

P.S. a na nadávku smažky, jsem docela hrdej ;)
5 Roj WWW 19.06.2006, 21:30:34
[4] Procento skinu na MS je velmi vyrazne mensi, nez v normalni populaci. V zapadni Evrope (a Nemecku zvlast) se tohle zvlada docela dobre a skini se na fotbal nepodivaji. Je dokonce mozne, za tam neni skin (rasista) ani jeden.
Ale jinak se tom objima kdekdo s kdekym, ostatne prave na to koukam v primem prenosu :-)
Mnou citovane vyrazy v diskusi byly, pouzij Ctrl+F, jesi mas mozillu.

Rozdily mezi freeknem a fans.... hmm, tak ja ti poslu svou fotku, nakreslim podelnou osu, ty mi na ni vyznacis, ktera pulka je ktera a najdi dvanact rozdilu.

O mediich neni ve spotu ani veta ve smyslu breceni.

Genesi pokriku "kdo neskace-neni Cech" sleduju od zacatku. Taky jsem ho nesnasel a nejsem z nej nijak nadsenej. Ale proste zlidovel, s tim nic nenadelame. V soucasne dobe je stejne nesmyslne se mu branit, jako by bylo nesmyslne byt Svycar a nekricet "Hopp Schviiz" nebo Rus a nekricet "sajbu".
6 myf 19.06.2006, 22:21:09
(nejsem freeteknař a sport mi neříká už vůbec nic)
roji, myslím, že v tomhle případě jsi to poněkud nadnesl a zabejčile přehlížíš jeden dost podstatný fakt: totiž že technoscéna, respektive "alternativní kultura" (odpustě případné terminologické boty) je založena na tom, že … je alternativní. Alternativní k čemu? Hm, říkejme tomu třeba, mainstream, pop, masa, atd. Je to bytostná opozice. V momentě, kdy by všechna média začala produkovat "ten správný dus-dus" (nyní produkují "ten špatný dus-dus"), bylo by všechno jinak. K mainstreamovému "špatnému dusu" patří vše čemu se říká "všeobecné", "normální" ("správné"?), to jest i ten (tvůj) zdravý postoj 'sportu zdar -- fotbalu/hokeji zvláště', proti kterému pro tebe tolik nepochopitelně ona "alternativní" kultura brojí. (Ano, ono to nakonec asi není tak horké, těch fandů nebude nakonec taková masa, ale co si má člověk sledující média v době nějakého mistrovsví myslet?)

Zbonmotizováno: "Až budou fotři baštit DNB a polykat pilule, tak bude nejvíc cool čutat merunu".

Takže dohromady asi ano, máš pravdu, myšlenkové mantinely (abych to vyjádřil sportovně) jsou na obou stranách. Rád vidím, že jsou i světlé překlenovací výjimky (ty osobně) a tak tím spíš se na své hudební soukmenovce nezlob, že se nekamarádí s tvými sportovními a nezatracuj je hned za to tolik.


Jo a vzpoměl jsem si na starší podobně neškodnou debatu (určitě si ji teké vybavíš jasně ;) :
http://www.maly.cz/index.php?cmt=1390
7 Arthur Dent 19.06.2006, 23:17:05
Roji, vložím se dřív, než tu budu číst nějaké nehoráznosti v návaznosti na odkaz v [6].

Řev je řev, ať je příčina jakákoli. Z tohoto pohledu nazíráno je "radost ze sportovní události" a "radost z události kulturní" rovnocenná. Zrovna tak jsou obě radosti rovnocenné z hlediska psychologického, sociologického atd. Problém přichází ve chvíli, když se někdo snaží tvrdit, že jedna z radostí je méně hodnotná než ta druhá (protože ta událost, která byla její příčinou, je v porovnání s tou druhou ubohá) a na podporu svého tvrzení snáší argumenty. Takové argumenty jsou stejně absurdní jako tvrzení, které mají podepírat... (Ve druhé fázi se pokračuje na úrovni "My že nejsme tolerantní? To vy nejste tolerantní!") :)

Schválně - jaká radost je nejhodnotnější? Radost dítěte, které si poprvé zavázalo tkaničky u bot, radost puberťáka, který poprvé viděl odhalené prso, radost studenta, který udělal zkoušku nebo radost politika, který vyhrál volby?

PS: Kdo neumí číst, ať mě raději ignoruje.
8 velmi subjektivne: wake 19.06.2006, 23:54:21
fotbal nemam rad. prijde mi jako simulace valky. z projevu masy fotbalovych fanousku na me jde strach. kdyz nekoho takoveho potkam, prechazim na druhy chodnik a klopim oci, aby snad nekoho nenapadlo, za fandim _tem_druhejm_.

tekkno taky zrovna nemusim. z projevu masy priznivcu tekkna na me ale strach nejde. kdyz nekoho takoveho potkam, zamavam na tu _nejdredovatejsi_ sestnactku, a ukousnu si trochu z jeji _pubertalni_ radosti.

jestli to (treba) nebude tim, ze tekkno zadna simulace valky neni?

:velmi subjektivne.
9 Arthur Dent 20.06.2006, 00:03:07
[8] Tekkno totiž nemá potenciál dělit své příznivce na "my" a "oni" - těžko se vypraví skvadra příznivců jednoho soundsystému na párty proto, aby tam povzbuzovali své oblíbené DJs k lepším gultůrním výkonům, případně aby "to ukázali" jiným příznivcům jiných soundsystémů. Tenhleten potenciál klubový sport má, a proto logicky kromě lidí, kterým jde o zážitek ze sportu, přitahuje i takové, kteří potřebují především identifikaci s MY a vymezení vůči ONI.

(Zvláštní že třeba individuální sporty tenhle potenciál nemají... "Šééébrléééé do toho! Dvořáááák je ******!")
10 Roj WWW 20.06.2006, 00:06:54
[6] myfe, kdyby se jednalo o frikuliny a pubertaky, asi by mi to nestalo za to se exponovat. Ale prave techto ocudku se dopustili lidi, ktere "znam" a kteri jinak projevujou velice rozumne nazory.
Dik za pripomenuti, jo, bylo tam krasne :-)

[7] jednoznacne to prso, jak o tom muzes meditovat? ;-)

[8] o tom, ze neni fotbal jako "fotbal", jsem psal minule, ale v kazdem pripade mi prirovnani fotbalu jako simulace valky pripada hodne pritazene za vlasy.
To muzu vymyslet konstrukci, ze techno je psychologicka priprava na valku, jako bojova pisen :-)
11 Roj WWW 20.06.2006, 00:10:28
[9] Ale taky maji. Vaidisova na hrad, Wiliamsova do hnoje :-)
A treba v boxu jsou fankluby konkretnich lidi a napodobujou sve vzory :-)
12 Arthur Dent 20.06.2006, 00:16:20
[11] A následují pouliční bitky fanoušků Nicol Vaidišové s příznivci Williamsové, pokud je tedy policie od sebe neoddělí a nevyprovodí je na speciální vlak :) SERE-NA! SERE-NA! :)
13 Roj WWW 20.06.2006, 00:51:40
[12] :-)
ty vis, co se na Wiliamsovou rve? Prekvapils! ;-))
14 Arthur Dent 20.06.2006, 01:22:06
[13] To víš... Hluboká studnice neužitečných vědomostí :)
15 Drogy na ně! von Banhoff WWW 20.06.2006, 07:14:14
mně fanoušci nijak nevaděj, ale trochu mně že velké policejní manévry , které často probíhají kvůli hools jdou z našich daní, vláda by mohla zavést nějakou fotbalovou daň
problémy z hools, které měli v anglii z velké části vyřešil příchod extáze a klubové kultury, že by se to opakovalo u nás nehrozí, doba je už jiná a taneční revoluce je již za námi
BTW: Venus rulez!!
16 e.t. Mail WWW 20.06.2006, 09:26:34
[10]to[7] - Roj ma pravdu! Jen to poradi je obracene... v detstvi uvidel poprvy prso a v puberte si sam zavazal tkanicku!!!
17 e.t. Mail WWW 20.06.2006, 09:43:06
[15] Dan z fotbalu?:) neco ve smyslu: "jo takovy jako ty tak to sou ti pravy, seber ti buben, dame te do satlavy" ???
18 e.t. WWW 20.06.2006, 15:14:04
[1] ted jsem cet dopis anete - teda samosebou nedocet - jemnme pri tom napadlo: "Lopata do země jede
otvírá se škvírka
vidíme normální nebe
všichni až na krtka
fajront ! "
19 Roj 20.06.2006, 17:06:50
[18] Tys to nedocel kvuli obsahove strance? Ja to ani cist nemohl zacit. Pokud je kazdy radek textu delsi nez me okno, odmitam se takovymi hovadinami vubec zatezovat :-)

Chci-li svetu cosi zasadniho sdelit, musim ovladat aspon zaklady psani :-)
20 -fim- 20.06.2006, 21:59:42
Jakekoli pausalisovani a zobecnovani a prirovnavani stoji dycky za…
To uz asi vetsina z nas vi, ne?
Zastavim se u jedne drobnosti: v CT existuji specialiste na sport i specialiste na muziku. V dobe konani mistrovstvi v posunovani gumoveho cucku po zmrzle vode probihal v Praze vyznamny hudebni festival. Kolik hodin vysilani venovala CT onomu mistrovstvi a kolik tomu festivalu? Kolik z toho byly prime prenosy?
Roji, pokud nejsi uplne slepy, musis uznat, ze kolem nekterych sportu se dela (asi z komercnich duvodu) bublina zcela nesmyslne velikosti. A argumentovat miliardami lidi, ktere to zajima… Jak jsi k romu cislu dosel? Troufam si tvrdit, ze je ujete mozna i radove. Pocitej se mnou:
- kolik je na Zemi lidi
- kolik procent z nich ma naprosto jine (doslova existencni) problemy
- kolik procent ze zbytku vubec netusi, ze nejake mistrovstvi je
- kolik procent ze zbytku to nezajima
a kolik procent ti zbyde?
Mohu-li soudit podle sveho okoli, pak odpoved na predposledni otazku je "asi 4/5".
Ze stejne skupiny lidi by vysilani ze zmineneho festivalu zajimalo asi 1/15. Tedy asi 3x mene. Odpovida tomu pomer delky vysilacich casu verejnopravni TV?
Jen abys mi neodpovidal, ze brecim na nespravnem hrobe - nebreim, TV potrebuji jen k obzive, ne ke koukani. Ja se ti jen snazim ukazat, ze tomu sportu (pravda, jen nekterym druhum) se v tehle spolecnosti "ponekud nadrzuje", abych uzil eufemismu.
21 Roj WWW 20.06.2006, 23:27:17
[20] nikdo z mych znamych se prakticky nediva na novu. Znamena to snad, ze je nova nejmene sledovana stanice?

Asi 1/30 z mych znamych volila socany. Maji tedy socani pouha 3% hlasu?

Nikdo z mych znamych nehraje na hracich automatech. Krachuji automatni firmy?

Tvoje argumenty jsou zcela mimo misu. Ty dve miliardy je vicemene oficialni odhad. V TV branzi se vi, ze existuji pouze 3 udalosti, ktere pravidelne sleduje vic nez miliarda lidi. Letni olympiada, formule 1 a MS ve fotbale.

Zadny tebou jmenovany festival si nevybavuji. Zarad si me do statistiky :-) Nechci tim nijaxnizovat jeho vyznam.
22 jeste subjektivneji: wake 21.06.2006, 01:03:45
[10]: proc mi fotbal pripomina valku?

(i) souperici strany, kde (ii)vitezstvi jedne znamena porazku druhe. obe strany (iii) jsou vybaveny "utocniky" a "obranci". a v neposledni rade, na vysledku (iv) zapasu je (v) zavisle stesti ci smutek dosti početné pasivní skupiny lidí.

23 Misha WWW 21.06.2006, 01:08:21
pro zdejší návštěvníky něco mimo aktuální téma - http://hn.ihned.cz/?m=d&article[id]=18720190

myslím, že v tom článku je zhmotňen nejen důvod, proč vláda ODS fakticky nemá většinu, ale také proč ODS někteří výrazně pravicově smýšlející lidé odmítají. ačkoli autora článku nijak nemusím, sačilo aby zopakoval fakta a okolnosti, díky kterým máme dneska remízovou povolební situaci
24 Roj 21.06.2006, 01:26:46
[23]Todle (copy & paste URL)
hn.ihned.cz/?m=d&article[id]=18720190
pro me nic noveho, ale nekomu to mozna osvetli mnohe.

BTW na to, ze je Pithard spisovatel, je to psano nechutnym slohem....

[22]Tvym kriteriim vyhovuje naprosto veskery sport, jen u individualnich sportu nahrad obrance "obrannou taktikou/technikou" a utocniky taktez.
25 Arthur Dent 21.06.2006, 01:32:04
[24] Sport je pokračováním boje v těch chvílích, kdy není třeba bojovat.
26 Roj 21.06.2006, 01:44:18
[25] A zvladnuty boj je nutnou podminkou preziti jedince i druhu jako takoveho.
27 Arthur Dent 21.06.2006, 02:13:34
[26] A nezvládnutý boj je cesta ke zničení jedince nebo i druhu...
28 Arthur Dent 21.06.2006, 02:18:02
k 26 - omlouvám se za dvojí možný výklad... "Nezvládnutý" nikoli ve smyslu neschopnosti bojovat, ale ve smyslu neschopnosti nebojovat. Možná "neovládnutý".
29 Dob ... WWW 21.06.2006, 06:35:19
[19] Také jsem nedočetl - čte se to fakt špatně, ale kvůlivá tobě jsem si to Roji otevřel kromě v O, ještě ve FF a IE : a buďto mám širší monitor, nebo tvůj S(ado)M(aso) prohlížeč (nic proti SeaM. nemám,jen mi to přišlo ffftipné...) podivně ukazuje a nebo ... !!! ... jsi způsobil, že to autor stránky opravil a pak máš kus svého dílu na zvyšování kvality webových prezentací. :-))
Jo, o čemže to byl ten tvůj spot ??? ... aha ... to víš, netolerance druhých a vyžadování tolerování vlastních aktivit tu bylo, je a bude. Pramení to z pocitu důležitosti, kvality,... činnosti prvních vůči těm druhým a jejich chování, oblékání, .... Ale to ty víš, tak proč se divíš? :-))
30 dond 21.06.2006, 09:47:50
[21] Tvoje argumenty ovšem naopak nemají (mít) vůbec žádnou váhu pro veřejnoprávní televizi.

Uvedu příklad, proč tahle čísla nehrají (neměla by hrát) žádnou roli. V ČR podle jakéhosi (dnes už starého) údaje ČSÚ žije přes 25.000 lidí, kteří se hlásí k čínské národnosti (tvařme se, že Číňané jsou jeden národ). Vysílání ČRo 3 Vltava poslouchá podle jiného údaje (ze stejného období) méně než 20.000 lidí. Znamená to, že ČRo má zrušit Vltavu a začít vysílat čínsky?
31 subjektivnější, zdravější, krásnější. wake 21.06.2006, 10:28:38
[24]-[28]: netvrdím, že fotbal není potřeba. (koneckonců, pořád ještě nejde o kriket, že). jen... prostě nemám fotbal rád.
32 Roj WWW 21.06.2006, 10:55:58
[30] takze CT by mela ignorovat udalost, ktera eminentne zajima 2 miliardy lidi? Hmmm....
Co volebni vysilani? mela by ho zrusit, protoze to zajima prilis mnoho lidi?
Co povodne? Nebylo povodnove vysilani diskriminaci lidi na suchu?

Podle jakeho klice bys delal TV program?

BTW s tema Cinanama bude hur a toho vysilani se jeste dozijeme ;-)
33 e.t. WWW 21.06.2006, 11:49:01
[29] je to tim sado-maso prohlizecem asi... ja to totiz zkousel jeste pred kritikou a taky jsem to cet normalne - na 98% ve FF - lec cist to cely - to uz ma snad vetsi smysl naucit se zonglovat:-))) btw je zonglovani sport? a je zbytecnejsi vec nez zonglovani?:)
34 dond 21.06.2006, 12:00:20
[32] Podsouváš mi něco, co jsem neřekl. ČT by žádnou takovou událost jistě ignorovat neměla. Což taky ale neznamená, že v době takové události zcela vypustí všechny ostatní. Já vím, že všechno se stihnout nedá a něco se musí vynechat. Ale zrovna ČT se už dlouho chová jako sprostá komerční televize.

Volby a povodně jsou IMHO něco jiného - v obou případech naopak ČR plní svoji veřejnoprávní roli. Rozdíl mezi sportem a přírodní katastrofou je snad někde jinde než (jen) v přiděleném vysílacím čase, ne?

Program dělat neumím a nehodlám do toho kafrat těm, co to umějí. Což neznamená, že držím hubu a krok, protože zrovna vysílají sport, na kterém se dá slušně rejžovat. Argument, že televize vždycky vysílá to, co vydělává, není argument. Sestavování programu je, myslím, především hledání vyváženosti. Nebo by aspoň mělo být.
35 Roj WWW 21.06.2006, 12:22:19
Nerikam, ze by CT mela vysilat to, co vydelava. Ale ma vysilat to, co lidi ZAJIMA. A neodvysilat jakekoliv utkani MS by bych ji neodpustil ani nahodou. Tak jak to teda maji udelat?
Krome toho na CT1 snad zadny fotbal ani nejde, ne? Takze rict "zcela vypusti vsechny ostatni" je ale hodne mimo.

BTW verejnopravni ARD vysila napriklad CELE ETAPY Tour de France, coz je mnohem delsi nonstop porad, nez fotbal (7 hodin). Takze MS na CT neni zadny extremismus :-)
36 dond 21.06.2006, 12:41:30
[35] Bez mučení přiznám, že vůbec netuším, co kde vysílají, protože vůbec nemám čas na televizi koukat (teda, když přijdu v noci domů , občas si pustím zprávy na ČT24 nebo něco na Discovery nebo NGC). Informace mám od mámy, která na televizi normálně naopak kouká, ale teď nadává, že na "její" ČT2 teď pořád vysílají fotbal, kterej ji vůbec nezajímá.

V tom, co říkáš, cítím jistý rozpor. Na jednu stranu je MS důležité (zajímá to hodně lidí - a já netvrdím, že ne), na druhou stranu se tím neomezí vysílání ČT1 (jako v případě voleb a povodní, takže *tak* důležité to asi není), ale pěkně se to šoupne na Dvojku. Že tím na té Dvojce připraví spoustu dalších lidí o obvyklý program, se přejde, protože přece sportovních fandů je víc, než lidí, kteří koukají na umění, dokumenty a všechno ostatní. Takhle jsi myslel ten argument s čísly?

Když už jsme se do toho zakousli, tak to (do)řeknu naplno: vadí mi, že ČT se na ČT1 chová jako komerční televize a na ČT2 strká všechno, co se jí nehodí do krámu, ale vysílat to musí (ať už ze zákona nebo proto, že by lidi příliš hlasitě řvali). Je to jeden z důvodů, proč se současné české (nejen ČT, všem) televizi vyhýbám. Doufám, že těch důležitých sportovních událostí v mém viditelném obzoru ubyde, až se naplno rozjede ČT4...
37 Roj WWW 21.06.2006, 12:57:51
Jestlize mas moznost koukat na Discovery, Spektrum, Mezzo a podobne, vubec nechapu, proc si stezujes :-))
To pak CT k zivotu nepotrebujete vubec ty, ani mama :-)

CT4 jede v poctate naplno, ale spousta lidi ji zatim neprijima. I kdyz dostupna je celoplosne pres satelity.
38 dond 21.06.2006, 13:40:22
[37] Jenže máma právě má jen obvyklou terestrickou čtyřku, upíči mám doma kvůli Internetu jen já.

Zas aby to nevyznělo, jak nemá - já proti sportu (ani v televizi, ani jinde) nic nemám. Jen mi občas připadá, že se to s jeho důležitostí v médiích přehání.
39 Arthur Dent 21.06.2006, 14:03:35
[35] Roji, mýlíš se. ČT nemá vysílat "co lidi zajímá", od toho tu jsou komerční televize. ČT je veřejná služba a má vysílat především to, co lidé (čti "občané") musí vědět, pak to co by měli vědět a pak to, co by mohli vědět (jestli to opravdu dělá nechme prosím stranou). Sportovní přenosy tak patří do skupiny III. To že máme ČT4-Sport je absurdita, ovšem logicky vyplývající z toho, že tu nikdo jiný sport dělat neumí. Opravdový Sportovní Kanál by samozřejmě neměl být provozován ČT, ale soukromým komerčním subjektem a ČT by se mohla věnovat okrajovým sportům (kategorie III - lidé to mohou vědět). :)

[38] "Každý jen tu svou má za jedinou..." Mně osobně sice taky připadá pasování sportu do role jakési "druhé diplomacie" přehnané a zprávy o číchsi kolenech mi lezou krkem, ale chápu, že jsou lidé, kteří žijí právě tím, žijí nataženým vazem, zlomeným malíčkem a přestupem v reprezentaci Ekvádoru. Lidé jsou různé, někoho zajímá to, někoho ono, někdo má zálib víc (a tedy víc informací), někomu se smrskává svět na jediný obor. Takže jsem holt smířen s tím, že zatímco já vypínám vnímání vždy na konci zpráv, tak jiní by zase rádi, kdyby sportovní hodinka na ČRo1 měla 24x víc vysílacího času denně... Co naděláš, žít tu spolu musíme a kompromis jest nuten.
40 e.t. WWW 21.06.2006, 16:55:40
[39]
add:
"ČT by se mohla věnovat okrajovým sportům (kategorie III - lidé to mohou vědět). :)"

Ano, například žonglování.:)
41 Arthur Dent 21.06.2006, 17:01:02
[40]Když jsem to psal, tak mě jako jediný "okrajový sport" napadly gorodky... Nevím proč :)
42 e.t. WWW 21.06.2006, 17:39:07
[41] - neumíme - popiš:) jediný co jsem našel je:
"Je to sport či hra původu ruského - a všichni tři - jak jsme tam na tom chodníku stáli - jsme až do té chvíle viděli ten sport jenom ve filmu: klackem se hází na nějaké domečky. Ovšem oni dva zakládají gorodky jako sportovní odvětví a jdou do sadů na Letné to poprvé zkusit."

(http://www.hyena.cz/00/11/001120pes.html)
43 Arthur Dent 21.06.2006, 17:44:35
V Jen počkej... to hrál hroch... :) Má v ruce jeden delší klacek a hází s ním na takovej "domeček" z krátkých špalíčků. Cílem je vyrazit ty špalíčky z nějakého kruhu. A protože ten kruh a špalíčky v něm vypadaly jako město ("gorod") s věží, tak gorodky. Nikde jinde se to snad nehraje, jen v Rusku, i když v 50. letech byly tendence zavést to i u nás.
44 e.t. WWW 21.06.2006, 17:48:45
[43] - nebudes tomu verit ale zrovna to sem letim napsat o tom hrochovi ze to musi bejt ono:) - btw ty tendence byly i relativne nedavno znova - viz predchozi odkaz.

Vycerpavajici popis je naopak na http://www.renaultrevue.cz/clanky/277/zahrajte-si-gorodky/

ale hroch byl uzasnej - jen mu to porad kazil vlk:)
45 Mazánek WWW 21.06.2006, 18:32:14
Hraju fotbal a dokonce se na fotbal i dívám a někdy docela nechápu, jak někoho nezajímá těch dvaadvacet pitomců, kteří se honí kolem kulatého nesmyslu. Ale když se podívám na Ronaldinha, tak mi to připadá stokrát krásnější, než strkat hlavu do reprobedny.
46 Arthur Dent 21.06.2006, 19:06:02
[45]
Lidi jsou různí a různý koníčky maj
Sbírají známky, mince a kdejaký krám
jeden má rád psy
druhý zase kočky
pro mne je teplo myšího kožíšku ráj

Lidi jsou různí a různý koníčky maj
Sbírají flašky, tašky a kdejaký krám
někdo má rád vdolky
druhý zase holky
pro mne je něžné čmuchání myšiček ráj

(Pražský výběr, Můj koníček)

PS: Já ty pocity krásna při pohledu na Ronaldina nemám. Je to tím, že jsem heterosexuál?
47 Mazánek WWW 21.06.2006, 19:39:32
Jo to já jsem taky hetero a protože jsem to špatně napsal, tak pocit krásna nemám při pohledu na toho zubatého opičáka, ale při pohledu na jeho hru. Pro nezasvěcené, nehraje na klavír, ani divadlo, ale fotbal. A ty koníčky mojí oblíbené kapely, to je výstižné.
"Sport je pokračováním boje v těch chvílích, kdy není třeba bojovat." ........ Tedy tímto sport odsuzuješ?
48 Arthur Dent 21.06.2006, 20:01:47
[47] Děkuji za nádhernou ukázku myšlenkové zkratky. Jak jsi přišel na to, že sport odsuzuju? To přeci záleží na tom, jestli odsuzuju boj - ovšem o tom jsem se tu nikde nešířil. Odopověď zní: Ne, samosebou boj neodsuzuji. (Myšlenkovou zkratku "Takže schvaluješ boj?" si prosím nechte všichni od cesty.)

Z mé věty lze odvodit jen to, že sport nastupuje ve chvíli, kdy není třeba bojovat, ale bojovat by se chtělo. Je to snad odsudek? :)

(Oceňuji ovšem, že ses zeptal, žes nezačal jako mnozí další rovnou štěkat: "Jsi idiot, protože odsuzuješ sport".)
49 e.t. Mail WWW 21.06.2006, 21:16:24
ja o tom sportu a vyrvavani jednou napisu... ted je zrovna prilezitost - to mistrovstvi je vyzva... jen je u me blby ze chci ne co nap sat a tak to zac nu vymejslet - no a mezitim ty zelvy...vzn vzn:) a je to fuc...

add ps v [36] - no jasne cim jinym by to bylo:)
50 e.t. Mail WWW 21.06.2006, 21:17:37
... p.s. v [46] samosebou...

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict