ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

Udělejte si radost

Rubrika tiskace
Známka 0 (0)
Všechno špatné je k něčemu dobré. A leckdy i ještě lepší. Postihla mě malá osobní tragédie.

Můj milovaný Relisys, klasický vakuový monitor, odkráčel do fosforového nebe. Pravděpodobně mu odešlo vysoké napětí. Konsultoval jsem to s přítelem na telefonu. Jestli by se to dalo nějak spravit. I přes sluchátko bylo vidět, jak si ťuká na čelo. Blázníš? Zajdi do bejzru, za pár šupů si kup lepší!

Naštěstí do mám do počového bejzru pár bloků, takže jsem si to byl omrknout. A bylo co. Zažil jsem lásku na první pohled. Hitachi 21' s téměř plochou obrazovkou, cena 2300 Kč!! A těch čudlíků, co má! Žádné cyklické klikání, na všechny funkce je samostaný čudlik. Nový stál jistě přes třícu. Hned jsem si ho zamluvil a druhý den přijel autem, protože ta bestie váží asi 40kg.

Když jsem se s tím dovlekl domů, nastala jistá potíž. Nedostal jsem ho do stolu. Musel jsem stůl rozebrat, nastavit pomocí špalků a sešroubovat na jiných místech. Vypadá teď ještě neprofesionálněji, než před tím. Ale ten požitek, kdy zíráte na obrazovku velikosti běžné televise, vyváží všechna životní příkoří.

Je teď totiž taková situace na trhu, kdy všichni hromadně přecházejí na LCD. LCD má nepopíratelnou výhodu, že nezabírá místo na stole a vejde se i na mělký stůl. Tím veškeré výhody končí, ale to skoro nikdo neví. A tak se velké firmy zbavují zánovních kvalitních CRT monitorů, které pak koupíte za hubičku. Za patnáctinu původní ceny. Zákony trhu jsou pravým požehnáním.

Zdá se, že tento stav ještě nějakou chvíli vydrží, přesto by nemusel trvat věčně. Tak vemte rozum do hrsti a obejděte pár bejzrů. V každém případě si můžete za pár korum poctatně vylepšit uživatelský komfort u vašich oblíbených blogísků. Třeba u tady toho :-) Enjoy!

roj, 26.02.2007, 23:25:00, trvalý odkaz,

Komentáře (26)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 Nena 26.02.2007, 23:37:45
Jsem v depresi, když jsem kupovala LCD bráškovi, vybírala jsem ho i podle toho, že zrak měl údajně ŠETŘIT!
2 Petr 27.02.2007, 00:05:43
Podle mě je teď podobná situace, jako když se přecházelo z desek na CD. O CD se říkalo, že mají mnohem lepší kvalitu zvuku, nicméně našli se "hifisti", kteří nedali na desky dopustit (nejlépe s elektronkovým zesilovačem ;).

Podle mě má většina LCD lepší obraz než CRT, nicméně jen špičkové CRT LCD předčí... Průser je v tom, že dnes za lepší CRT zaplatíte mnohem méně než za horší LCD :-)
3 frettie 27.02.2007, 01:06:41
No, ja si za posledni dva roky koukani na sama LCD zvykl na to "neblikani", nyni, kdyz jednou za uherak nekde potkam CRT, tak to boooliii :) a opravdu mi to vadi, myslite, ze za to muze koukani do LCD? :)
4 Misha WWW 27.02.2007, 01:16:42
OK, budu to nosit s notebookem, mam tu jeste videovystup :)
5 Roj WWW 27.02.2007, 07:09:13
Ano, nemluvim o tech CRT, ktere se pred dvema lety koupily za petilitr. Mluvim o tech high-endech, co dnes stoji patnactinu ceny.
75Hz a vice uz neblika.
6 Zapomněl jsi Petr P. 27.02.2007, 08:19:12
na další výhodu LCD - šetřej elektřtinu. Z čehož plyne, že mi je jedno, jestli si zaměstnanci zkazej voči, hlavně že já ušetřím proud. Že ty zkažený voči sou nemoc z povolání se jim nepodaří prokázat!
7 Roj WWW 27.02.2007, 09:10:04
[6] Bingo! To mi nedoslo :-)
8 Huggi WWW 27.02.2007, 09:12:00
Roj naprostej souhlas..kvalitni CRT za par korun..dokonaly barvy, ostrost..navic ty prfi nemaj problem jen pri 1280*960 na 100Hz a to uz opravdu neblika..;)

jinak nechci delat reklamu..ale existuje v praze bazar prodavajici repasovany monitory..se zarukou..v cene do 5000 a spickovy..
9 Lenka WWW 27.02.2007, 09:54:32
No, monitorům nerozumím, mě stačí, když přečtu text a rozeznám siluety. Akorát mám potíž, že když ho poprskám smíchy (jako např. při čtení minulého článku zde), tak ta obrazovka u notebooku nejde moc vydrhnout.

Ale zaujalo mě slovo bejzr. Než jsem pochopila, co to je, pomýšlela jsem na něco základního... Asi to bude švécky nebo rojsky. (Rojština je docela zajímavá.) Ale vlastně... pokud je bazar pro tebe skutečně základním opěrným bodem, pak nemám poznámek ani úsměvů. :-)
10 důvody pro CRT dgx WWW 27.02.2007, 10:27:50
[9] na prskání rozhodně doporučuju CRT, protože ty kapičky pak různobarevně svítí, což je paráda, takový nádherný vizuální efekt je škoda utírat. Funguje to i se slabou videokartou a nezatěžuje to procesor.

Při poprskávání je potřeba být opatrný, když má člověk rýmu. Může totiž snáze vykýchnout hlen a taková zahleněná obrazovka není nic pěkného. Ba přímo naopak!

11 #13 Mail WWW 27.02.2007, 16:46:40
[10] Jsou fajnšmekři, co na tenhle efekt nedaj dopustit...
12 Vjetci si zlotřile @Teo ;) 27.02.2007, 20:03:34
odhlasovali globální oteplování za frenetického potlesku a přitápění majitelů céertéček... :-)
13 -fim- 27.02.2007, 21:43:53
Nevim, mozna jsme s manzelkou exoti. Mne je naprosto jedno, jestli koukam do LCD, plazmy nebo CRT (a ze do nich koukam nejmin 10 hodin denodenne). A manzelka mela potize s ocima dokud koukala do CRT. Problemy ustaly, kdyz jsem ji ho vymenil za LCD. Mimochodem - taky je profesionalni cumil, tech 10-12 hodin do toho denne kouka taky.
Spis mam obcas pocit, ze se dostalo do mody nadavat na LCD. Jiste, maji lecjakou nectnost, ale zrakova nepohoda mi fakt moc nesedi.
14 Roj WWW 27.02.2007, 22:40:21
[13] Me neboli oci z zadneho monitoru, ale jelikoz trochu delam do grafiky, barev a fotek, je volba naprosto jednoznacna :-)
15 lední brtník 28.02.2007, 23:06:06
[5] 75hz se ještě viditelně chvěje, pro práci nepoužitelné. byl jsem léta zvyklý na 100hz a zásadně nikdy (to znamená že kromě win3.11 nikdy) jsem neměl defaultní wirdovsácké schéma s jasně bílým pozadím, to rve nejen oči ale i kule.
dgx článek znám, nemá to nic s fakty, je to jen jeden z názorů. místo tvrzení: ať si každý dá co mu vyhovuje (nebo koupí v bazaru), je nesmysl typu: toto a jen toto je dobře a všichni co to nevidí jsou slepí. já nemůžu rozchodit ony úžasné rozmazávací cleartype, vyhovuje mi že font co má být zubatý je zubatý a na nic si nehraje. jako mi při plynulém čtení vadí pravopisné chyby a špatné mezery v textu, podobně mě ruší toto umělé rozostření, které má mimochodem crt ve všech rozlišeních - a záleží spíš na mě jak moc blbě vidím a jak neostře ho vnímám. i proto nejde všeobecně říct: lcd jsou lepší / crt jsou lepší.
ale jednu výhodu crt nejde upřít: jde na ně postavit kalendář, bloček http://brtnik.bloguje.cz/img/m_oizo.jpg a ženské ho obsadí plyšákama.
16 Roj WWW 28.02.2007, 23:50:46
[15] Jestli se to 75 HZ viditelne chvelo, mels v blizkem okoli nejaky transformator s magnetickym rozptylem. Iterference mezi 75 a 50HZ dela to chveni.
Vsadim se, ze pri slepem testu bys rozdil mezi 75Hz a 100Hz nepoznal. Mam oboji a nepoznam to.

Jenze ja se nehadam o tom, jesi je lepsi LCD nebo CRT, ja pevne trvam na tom, ze SPICKOVY CRT je o tridu lepsi nez MIZERNY LCD. Pricemz cena prvniho je dnes hluboko pod cenou druheho.
17 SB WWW 01.03.2007, 10:52:43
ja na LCD a LSD nedám dopustit - te pic lidi
18 kinclo Mail WWW 01.03.2007, 13:46:29
JA mam CRT a myslim si ze na grafiku sú lepsie LCD su lepsie do kancelu kde sa vyplnujú nejaké tabulky. P.S. s tim prskanim je to vazne sranda.
19 @Teo ;) 01.03.2007, 13:54:43
Píšeš: LCD má nepopíratelnou výhodu, že nezabírá místo na stole a vejde se i na mělký stůl. Tím veškeré výhody končí, ale to skoro nikdo neví.
Namítám: Těch výhod je poctatně víc. Proto používám už 3 roky zásadně LCD. Nedávno jsem byl v reklamní agentuře, kde grafici v minulosti šilhali do rozžhavených, tlustých monster. Crt monitor tam zůstal pouze jeden, jako porovnávací. Nikdo však na něm nepracuje. Vytekly by jim totiž voči do klávesnice...
20 SB - writer 02.03.2007, 12:32:13
souhlas s Ateem
21 teor 04.03.2007, 19:40:38
Osobne mam bazarovy CRT Eizo a je to balzam na oci a radost prohlizet fotky. Jsou jak zivy. Zadny z LCD co jsem zatim videl me osobne zatim neuspokojilo, i kdyz priznavam ze jsem videl naky posledni LG, a je uz i na fotky jakztakz koukatelny. Myslim ve srovnani s jinymi LCD, nikoli s CRT Eizo :-) Ale ona se i LCD technologie da zrejmne dotahnout, na LCD od Eiza se prej na fotky koukat da :-). No a na ikony o zakladnich barvach a tapetu z tech co windows nabizi "v cene" je "EXCELentni" jakekoli LCD.
22 75hz lední brtník 06.03.2007, 00:23:14
[16] vím co může být elektromagnetické rušení, ale to neřešme (dělám v elektronice).
75hz je jen nouzový stav, troufám si tvrdit že tak nízký refresh poznám ve 100% případů. na druhou stranu jsem zažil lidi, kteří měli měsíce-léta? refresh 60-70hz a nikdy si nevšimli že jim něco bliká, možná jsme každý na ten jev jinak hákliví. kde to šlo, na použitelných 85hz jsem se od win9x nastavoval něco 15" a 17" crt (a vzorec pro výpočet refresh z max horizontálního kmitočtu umím dodnes :)
zbytek souhlas, dnešní asi výrobní náklady crt jsou pod cenami pva lcd.
jo, taky jsme kdysi kupovali mírně nadprůměrné viewsonic p21" za 60.000, pak za 35t, ale geometrie paprsků, ta viewsonicům nikdy nešla, to mám lepší lcd.
23 dond 06.03.2007, 01:53:49
[16] Myslím, že mám lepší uši než oči (i když...), ale ujišťuju tě, že rozdíl mezi 75 a 100 Hz poznáš i ty. Až se někdy zase uvidíme in natura, naučím tě fígl. A oči z toho opravdu bolí, díky za ledního brtníka, občas si připadám jako exot. :-)

Jo, a LCD taky blikaj, jen nepravidelně v ploše a po pixlech jinak. S léty zjišťuju, že nejlepší monitor, kterej nebliká, je buď pračka (škoda, že teď máme vrchem plněnou) nebo trouba, kurňa, zítřejší oběd pro milenku...
24 Roj WWW 06.03.2007, 09:05:51
[22] vypocet umim taky, ale oba moje nejlepsi monitory mi oba udaje pisou pri zmene na obrazovku :-)
[23] Fakt to nepoznam. Figl? Nejake vyuziti stroboefektu? Prozrad!
Oci boli z toho, ze nechodime ven... :-))
25 dond 06.03.2007, 09:53:47
[24] Fígly jsou dva a oba používají interferenci, samozřejmě. První využívá toho, že sítnice má vyčítací periodu různou v různých částech, typicky se od středu k okrajům snižuje. Ne moc, jen o několik desetin Hz, výjimečně o víc (a jak u koho), efekt se zvýrazní s větší únavou, stresem, nějaký psychofarmaka tomu taky pomáhaj. Vhodným naštelováním zorného pole (lidově řečeno čuměním okolo) se dá dosáhnout toho, že uvidíš monitor blikat. To funguje tak do 85 Hz, u někoho snad až k 90.

Druhý spočívá v tom, že si pěkně rozkmitáš kebulku nějakou alikvotní frekvencí. 50 Hz zhruba odpovídá mínus prvnímu g, což samozřejmě nikdo nezazpívá, ale když zamedituješ a vytvoříš co nejhlubší hlavový tón a snažíš se jít ještě níž, s velkou pravděpodobností se ti podaří najít nějakou dobrou intereferenční oblast, kde zpěvem rozkmitáš obraz. :-)
26 CRT obrazovky jsou stále v kursu Laoy WWW 22.06.2008, 21:45:47
I dnes se CRT monitory v PC grafice drží hlavně kvůli ceně. Profi monitory EIZO, NEC, HP s plochou obrazovkou a 100 Hz stabilitou obzazu se dají sehnat za pár tisíc (např. http://www.kuku.cz...ory-Praha.html) a v porovnání s LCD mají krom desetiny ceny i skvělé barevné podání. Takže kdo potřebuje levný kvalitní monitor, sáhne po repasovaném CRT z výprodeje nebo bazaru.

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict