ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

11.04.2007

Skoro detektivka

Rubrika cunnilingus
Známka 0 (0)
Tak by se dala nazvat trnitá cesta k nalezení řešení velikonoční hádanky. Sám jsem se v prvním odhadu mýlil. (Ve druhém pak taky) Pokud jste přišli o zadání, vraťte se k předcházejícímu spotu a zahrajte si.

Pro první určení směru byla důležitá informace, že to bylo foceno v sobotu 7.4.2007. To ležel sníh už jen ve výškách nad 900m nad mořem. Nemohlo jít tedy o Brdy ani jiné nižší pohoří (Zuzi). Takže asi mnohé napadlo, že by mohlo jít o hory nejvyšší, čili Krkonoše. Silueta Sněžky je dost známá a navíc vypadá z velkého rozsahu úhlů víceméně stejně. Takže ji většina z vás poznala, otázka č.1 tedy nebyla pro nás problém.

Ale pak nastal horor. Přiznám se, že i já jsem v první chvíli myslel, že dvojka je Černá Hora a trojka Vysoké Kolo. Udělal jsem výřez a frkl na web. A nezkontroloval si to po sobě. Buteo zareagoval rychle a ještě mě v tomto omylu utvrdil.

Pak přispěl se zajímavým objevem Ota, když poznal silo u Kocbeří. Silo jsem sice vůbec neznal, ale na přímce mezi mým stanovištěm a Sněžkou skutečně Kocbeře leží.

Vzápětí na to reagoval Honzie a poprvé uvedl správné první tři (oprava – DVĚ) odpovědi. To jsem ještě netušil, že jsou správné, zvláště když se silně zmýlil v odhadu vzdálenosti (25km), stejně jako před tím Ota. Kocbeře jsou totiž 32.5 km oCněžky. Asi i to vedlo vzápětí Žirafku k tomu, že tipla vzdálenost na 35 km. :-)

Jenže to silo je, vážení, vzdáleno od foťáku ještě 18 kilometrů!! A to je základní fenomén našeho obrázku. Je to nezvykle úzký pozorovací úhel záběru. Sněžka je ve vzdálenosti 50.5 km. Celé údolí Labe u Jaroměře a Dvora Králové je utopeno pod obzorem a tím pádem neviditelné. 15 kilometrů zmizelo.

Zajímavý byl vtípek od B3. Stál jsem půl kilometru před vesničkou Smržov, kde nikoho neznám, ale vygůglil jsem, že v zastupitelstvu je jistá Kvíčerová (nikoliv Kvíčalová). Tak teď opravdu nevím, byl-li to vtip či ne :-) V každém případě poznal-li by někdo Smržov, musela by to být šílená náhoda.

Rowdy správně poznal Růžovou horu, ovšem netrefil Luční horu a tipoval obligátní Vysoké Kolo. Johnny pak jako jediný tipl téměř přesně vzdálenost, tolerance do 10% je vynikající. Odpovědi jsou tedy....

Oprava opravy

... až sem jsem nechal původní text "vyhodnocení" souteže. Jenže pak jsem nedal na dojmy a začal víc počítat. A vyšlo mi, že Růžová hora z mého stanoviště nemohla být vidět. Že to, co jsme za ni témeř všichni považovali, byla hora Světlá a to, co jsme považovali za Světlou, byl cíp lesa na jejím úbočí. Takže všechno je jinak a (definitivně) správné odpovědi jsou:
  1. Sněžka
  2. Světlá
  3. Luční hora
  4. 50.5 km

Nyní pokračuje původní text již správně:
Studniční hora (1554 m/m) je těsně zakryta Černou horou (1299 m/m, je na ní vidět lanovka), ta je sice o 255 metrů nižší, ale je o 9.6 km blíž. Od Černé hory ke mně je to 40km, takže hladina zákrytu obou hor ve výšce 1299-(255*40/9.6)=236m/m Jelikož místo pozorovatele je 260 m/m, měla by být Studniční hora těsně vidět. Jenže na Černé hoře je les, který ten cípeček spolehlivě zakryje.

Medvědín ani Vysoké Kolo se do soutěžního obrázku nevešlo. Nejvíce vlevo byly Kozí hřbety a za nimi pohraniční Malý Šišák.

Znova a pořádně

Vzal jsem nezmenšený originál a digitálně z toho vytáhl co nejvíc detailů. Z GIMPu se dost kouřilo, ale nakonec jsou na Černé hoře vidět i dva stožáry (holt Nikon). Nevím, který je vysílač, ale tipuju ten víc vlevo. Kompletní obrázek je níže, bacha, je to trochu větší :-)

Postupně sem budu dávat popisky u toho, u čeho si budu jistý. Můžete mi pomoct. Společně vytvoříme vertikální mapu Krkonoš. Enjoy!

Krkonoše – vertikální mapa (pracovní verse)

Lysá hora (1343.6) 58.5km
Kotel (1435.0) 57.7km
Harrachovy kameny (1421) 57.8km
Vrbatovo návrší (1416) 57.1km
Zlaté návrší (1410.9) 56.6km
Violík (1472.0) 60km
Medvědín (1234.7) 54.8km
Vysoká pláň (1490.0) 59.6km
Vysoké Kolo (1508.5) 59km
Luční hora (1555.3) 50.8km
hřbet Černé hory (1299.4) 41.5km
Sněžka (1602.3) 50.5km
Růžová hora (1390.4) 48.9km NENÍ VIDĚT!
Světlá (1244.4) 41.5km
Svorová hora (1410.7) 50.7km
Zajímavé je, že ta hlavní bílá oblast, která zaujme při pohledu na Krkonoše, nejsou nejvyšší partie mezi Luční horou a Sněžkou, ale nižší Západní Krkonoše. A tady je to celé trochu menší, ale hezčí.
Západní Krkonoše
Východní Krkonoše

Uznání

Obdivuju všechny, kdo tipli cokoliv kromě Sněžky správně. Já jsem narozdíl od vás věděl přesně, kde stojím, kterým směrem fotím, měl jsem víc fotek z různých míst a mohl jsem využívat paralaxy, měl jsem celé obrázky, ne jen výřez. Přesto jste to určili lépe než já. Poklona.

roj, 11.04.2007, 3:18:00, trvalý odkaz,

Komentáře (44)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 -fim- 11.04.2007, 08:11:28
Prima, s tou vzdalenosti jsi mne (a asi nejen mne) dostal. Tipoval jsem tve stanoviste nekde v oblasti Kuks - Vlckovice, ze budes az ZA Jaromeri mi veru na mysl neprislo... Dobry.
2 -fim- 11.04.2007, 08:14:29
Jo a k te Studnicni - v pravdepodobnem miste se na vrsku Cerne cosi bela, muze to byt cumulus, ale take vrchol Studnicni.
3 Honzie Mail 11.04.2007, 11:06:11
Moc hezký. A já si myslel, že popisek k bodu tři je jasná nápověda k Luční hoře. Vzdálenost je i pro mne nečekaná, zřejmě proto není vidět na Černé hoře vysílač?
4 buteo WWW 11.04.2007, 15:23:42
Parádní hádanka. Opravdu jsem se pobavil. Počítal jsem se vším možným, jenom ne s těmi 15 utopenými kiláky a proto jsem cpal to silo až za Hostinné ,i když vlastní Sněžka napovídala, že je daleko. Jenom když to porovnám s předchozí hádankou a tam prťavá Panna a byla 24 km. Terazky som generálom. Podcenil jsem hloubku a pálil na první dojem. Těším se na další
5 zuzi WWW 11.04.2007, 18:24:47
no jo no, ale jediná já mám fantazii...
6 Honzie Mail 11.04.2007, 18:26:34
Mně se nějak ty Jizerky nezdaj. Kam se ztratili kopce jako Lysá hora, Kotel, Plešivec? Ty jsou všechny větší a blíž než Jizerky. PS: ze začátku jsem myslel že to silo je hotel Horizont v Peci :-)
7 Nemam cas Roj WWW 11.04.2007, 19:01:46
abych tam doplnil dalsi popisky, ale hreben Lyse Hory je takoveto vlevo, co vypada jak Alpy :-)
A Lysa Hora uz jsou Jizerky, pokud je mi znamo.
8 Lysá Hora? Mod. WWW 12.04.2007, 00:54:49
Kolik jich omg je? Já myslela, že je jen jedna a ne v Jizerkách, to jsem blázen teda:-)))
9 Mod. WWW 12.04.2007, 01:01:49
Teda myslím tu s velkým L a velkým H Roji, jinak ta s malým h tak ta je třeba v Krkonoších ( ne v Jizerkách)a pak taky na Šumavě a pak taky v Lužických a nějaká v Polsku a pak ještě v Alpách:-))
10 Honzie Mail 12.04.2007, 08:07:35
Tak teď už je jasno. Stal jsi se Roji obětí oblíbeného omylu. Mod. má pravdu, takže to co je na fotce jako Jizerky jsou také západní Krkonoše.
11 To se da zjistit presne Roj WWW 12.04.2007, 09:18:54
Ja mam o tom chytrou knizku, jmenuje se Tisicovky, ale nekam jsem ji zasantrocil nebo, nedej boze, nekomu pujcil. Takze smula.
12 Roj WWW 12.04.2007, 09:20:23
Ale kdyz jsem byl lyzovat v Rokytnici, vsichni mi tvrdili, ze jezdim po Jizerskych horach :-)
13 Roj WWW 12.04.2007, 10:22:35
Taxem to zkoumal a mate pravdu! Kecali mi!
Normalne Rokytnice nad JIZEROU nelezi v Jizerskych horach! Tak ja to klidne opravim! :-)
Ale tim padem i Jizerska padesatka se jezdi v Krkonosich! No to sou veci...
14 Honzie Mail 12.04.2007, 10:35:10
Ale Jizerská padesátka se vůbec nejezdí v okolí Rokytnice :-) Nýbrž v okolí Bedřichova, ale pozor neplést s Bedřichovem ve Špindlu :-)))
15 Prusvih na obzoru! Roj WWW 12.04.2007, 12:32:33
Zacinam mit nechutne tuseni, ze Ruzova hora za Svetlou nemuze byt videt. Musim to prepocitat. Taky byste mohli trochu pomoct!
Treba mi neni zatim jasne, Co presne je Zlate navrsi a co Kotel a Lysa hora. A ono to da dost prace!
Pakarna hnusna :-)))
16 Je to tak Roj WWW 12.04.2007, 13:10:24
Cely spot musim prepsat, zatim jsem to opravil aspon na mape. Abych videl Ruzovou horu, musel bych stát nejmin 424 m nad morem.
17 Honzie Mail 12.04.2007, 14:09:40
Zkusím se večer podívat do mapy na mršky vlevo. S tou Světlou je to dobrý fór, ale zdá se že máš pravdu. Hlavní je Sněžka, tu bych už nepřejmenovával :-)
18 Honzie Mail 12.04.2007, 14:31:03
Velmi předběžně bych řekl, že úplně vlevo (trochu vzadu) je Lysá, pak následuje Kotel a od něho vpravo se táhne Zlaté Návrší?
19 Roj WWW 12.04.2007, 16:59:05
Honzie, ja bych spis rekl, ze Lysa je takove to skalnate, co ty myslis, ze je Kotel.
Az budu mit cas, zamerim to presne triginometricky, ale je to pakarna.

Jinak tou Svetlou jsem si ABSOLUTNE jisty. Jen jsem jeste zkoumal, co je to za kopec zdanlive pred ni. A na 80% to zadny kopec neni a je to jen cip vzrostlejsiho lesa.
20 Honzie Mail 12.04.2007, 18:00:13
Roji, jasně Světlou ti neberu. I podle mapy to odpovídá. A variantu Kotel jsem zvolil podle těch skalisek. Podle mapy na Lysé žádné nejsou, naopak na Kotli to vypadá značně kamenitě. Jestli budeš mít energii na to proměřování tak jsem docela zvědavý na výsledek. Tím bych kopce opustil, nebo se za chvíli začneme dohadovat jestli je ten tmavej kopec vlevo od Luční h. Liščí hora :-)
21 Roji Mod. 12.04.2007, 19:50:50
je mi nesmírně líto, ale musím trvat na svém, Lysou Horu si z místa focení vidět nemohl, ani v Krkonoších, ani v Jizerských horách, ba případně ani v Jeseníkách!:-)))
22 Johnny [openID] WWW 12.04.2007, 21:06:14
No ano! Lysá Hora je jen jedna v Beskydech. Zato lysých hor je mrtě.
http://www.lysahora.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=107688
23 Lenka WWW 12.04.2007, 22:46:11
Jo, jo, známá přísloví praví:
Kdo jinému hádanku kope, sám do ní padá.
Třikrát měř a jednou řeš.
Čím jednodušší se věc zpočátku jeví, tím složitěji dopadá.
Kvůli fotce dobrý fotograf i přes stožáry skáče.
Kolik h(H)or Lysých znáš, tolikrát jsi člověkem.
24 Honzie Mail 13.04.2007, 08:42:36
Jeden spešl odkaz pro nevěřící tomáše :-)))
http://www.tisicovky.cz/cs/hory/krkonose/lysa-hora-hlv35/
25 Roj WWW 13.04.2007, 09:10:55
[23] Lenko, kolik je zapisne do kursu tvych neocenitelnych prislovi? :-)

[24] Jojo, uz vcera jsem dospel k zaveru, ze mas pravdu jako vzdy, a podle fotek je jasne Kotel identifikovatelnej a ta Lysa taky. Dopisu to tam. A prekvapilo me, ze na webu Tisicovky.cz uz jsou informace. Kdyz jsem kupoval knizku, byla tam jen jeji propagace. Super!
26 Roji, Honzie Mail 13.04.2007, 09:19:53
to nebylo na Tebe, ale na nevěřící tomáše Mod. a Johnnyho. Já na Tisicovky.cz narazil teď náhodou a taky se mi líbí.
27 Do mapy Roj WWW 13.04.2007, 09:46:23
jsem zakreslil to, co povazuju za nezpochybnitelne. Ted odjizdim, ale dodelam to!
Kdyby se to tak dalo vyfotit treba od kopce nad Kutnou Horou, ale to neni sance.

Jen jednou jsem zazil situaci (byl podzim), kdy jsem od Haber (jizne od Golcova Jenikova) videl pres hreben Zeleznych hor nejake kopce. Rekl jsem si, ze to musim prozkoumat na mape, ale nic jsem nenasel.
Dnes vim, ze to byly Krkonose a to spicate byla Snezka. Ale tenkrat to bylo hodne strasidelne. Takova situzce nenastane kazdy rok.
28 Honzie Mod. 13.04.2007, 14:41:24
no já z pod Lysé Hory pocházím, tak si na ní jako holt teda potrpím:-))
29 Honzie Mail 13.04.2007, 18:47:10
Roji, nemohl bys třeba na mapy.cz zanést svojí polohu při focení? Jinak myslím, že vlevo od Luční je opravdu Liščí hora (tomu by odpovídala i ta chajda na louce) a dále vlevo vzadu možná Zadní Planina. Následují nějaké boudy, snad Zadní Rennerovky a kopec Světlý vrch?
Mod.: zběžně to kolem tvojí Lysé znám a tiše ti závidím :-)
30 Ve sve tuposti jsem Roj WWW 13.04.2007, 19:15:20
1) nepochopil, ze Mod se mi snazi naznacit, ze asi existuje OBEC Lysa Hora.

2) neuvedl souradnice sveho stanoviste. Honzie, ale to bys mohl odvodit z pruseciku kruznic okolo vrcholu na nasi mape :-) Ja to ted nevim, ale bylo to foceno ze silnice mezi obcemi Libřice-Smržov-Smiřice asi 250m od nejblizsi chalupy Smržova. Na jih od Smrzova.
31 Roji zirafka [openID] Mail WWW 13.04.2007, 23:14:38
[25] no vidis, ja jsem ti rikala, ze na tisicovky.cz jsou dobry informace. a ty ze neee, ze mas knizku... to ti jeste otlucu o hlavu nekolikrat! (-;
32 Honzie Mail 14.04.2007, 12:26:31
Myslím, že už toho raději nechám. Momentálně mám pocit, že ten kopec, který je zhruba uprostřed mezi Kotlem a Vysokým Kolem (v popředí) je Medvědín (ten mi totiž zatím dost chyběl). Jenže pak by Vysoké Kolo nebylo Vysoké Kolo ale Mužské kameny, další špička kousíček vlevo pak Smielec a třetí špička zase kousíček vlevo právě Vysoké Kolo :-)))
33 Roj WWW 14.04.2007, 13:47:15
[32] ja teda furt myslim, ze Medvedin je tak nizko, ze neni videt, ale jste jsem to nazameril.
34 Roji, Honzie Mail 14.04.2007, 17:10:56
to je dost možné, nějak nejsem schopný spočítat co je a není vidět vzhledem k výšce. Hlava mi to nějak nebere...
35 Roj WWW 15.04.2007, 01:21:13
Pokud se ti nechce to pocitat trigonometricky (je to ojeb i pro me), udelej to jednosude. Ja az zejtra najdu ctvereckovanej papir, udelam to taky a bude to hotovy ajncvaj.
Na vodorovnou osu vynasej vzdalenost, co ctverecek, to kilometr.
Na svislou osu vynasej vysku, co ctverecek, to padesat metru.
Fotografoval jsem ve vysce 260 metru.
Pak prdni pravitko na mapu ve smeru vrcholu, o kterem si msylis, ze je to on. A koukej, co je po cele delce pravitka. Nejvyssi body si zanes do toho grafu. Vzdalenost z mapy urcis velice presne.
Na tom grafu pak mas vyskovy profil. A pak staci jen dalsim pravitkem udelat primku a zjistit pohledove nejvyssi bod. Bez pocitani.
Jestli najdu ctvereckovanej papir, udelam to zejtra. :-)
36 Teda kluci, zirafka [openID] Mail WWW 15.04.2007, 01:46:29
ja jen cekam, kdy vas to prestane bavit vymyslet a Roj konecne zorganizuje naucny blogesky vylet do Krkonos, abychom v tom meli vsichni jasno.
37 Tak decka Roj WWW 16.04.2007, 00:41:38
Zapadni Krkonose jsou prakticky hotove, vidite, ze Medvědin je zase presne v zakrytu s Predni Planinou nad Spindlem (Hromovka-plan). Postupne to budu dodelavat a pak z toho udelam samostanej spot. Nejak me to chytlo ;-)
38 Roji, Jago 16.04.2007, 14:14:33
nebyl tys na vojně u dělostřelců? :-)
39 Honzie Mail 16.04.2007, 19:46:58
Roji, prostě užasný. Ty tam máš názvy hor, které ani nemám pojmenovaný na mapě. Teď už to taky vidím, Medvědín je v přesném zákrytu s Přední Planinou - bejval bych si to nakreslil, ale nesehnal jsem tak velký čtverečkovaný papír :-)

Žirafka: shoda okolností ale jedu tenhle týden do Pec p.Sn., možná bych mohl udělat opačnou fotku aby bylo co rozpoznávat, ne? :-)
40 zirafka [openID] Mail WWW 16.04.2007, 20:08:14
Honzie: jo udelej! muzete s Rojem urcovat kopce a ja vam budu pocitat body (-:
41 Roji, Honzie Mail 18.04.2007, 09:51:03
zkoušel jsi identifikovat další vrcholy? Zajímalo by mne, jestli dospěješ ke stejnému závěru jako já v [29]
42 Roj WWW 18.04.2007, 19:45:02
Neboj, urcite se k tomu dostanu. Ta Zadni Planina je urcite videt, ale nevim, jestli za ni muze vykukovat neco ze Slezkeho hrbetu.
43 Marek Prokop Mail WWW 09.10.2008, 22:55:31
Roji, tohle jsem neznal. Díky za odkaz z Flickru, je to parádní. Někdy bychom mohli vyrazit na nějakou fotovýpravu, co říkáš?
44 Roj WWW 10.10.2008, 10:55:24
Jasne!

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict