ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

1.07.2008

Závisláci a gambleři

Rubrika ipsace
Známka 0 (0)
Blázen říká "potřebuju prachy, musím jít hrát". Ukáže se, že čím víc hraje, tím má peněz méně. Každý rozumný člověk by pochopil, že musí přestat hrát. Jenže on si řekne: "Prohrávám, protože málo hraju", a začne hrát víc. Blázen? Právě takoví gambleři nařizují, co máme dělat!

Minulý týden jsem jel po "Karlovarské" za Hořesedly. Silnice tam má šířku asi 9 metrů i s krajnicí. Asi půl kilometru přede mnou jel v protisměru pomalu traktor, který stříhal trávu v příkopě. Za ním byla krátká kolona. Přede mnou v mém směru nic nejelo. První v koloně v protisměru za traktorem jel kamión, který se rozhodl vyrazit vpřed. Měl to tak načasované, že předjíždění ukončil pár vteřin, než jsem jej měl míjet. V pořádku, viděl jsem, jaxe zařazuje zpět.

Jakmile mi však uhnul z výhledu do mé poloviny vozovky, zjistil jsem, že za ním předjíždí další kamión, který aniž by mohl cokoliv vidět, prostě se tam nacpal. Já jsem jel něco lehce přes devadesát a měl jsem k němu asi 100 metrů, což při jeho rychlosti asi 60 proti mně dávalo čas asi 2.6 sekundy do okamžiku, kdy se naše auta ocitnou v jediném bodě v prostoru a čase.

Jediné řešení bylo – vyhnout se. Pravými koly jsem vířil prach, štěrk a trávu těsně u příkopu, zmrd v kamionu málem očesal ten traktor a mě, ale dopadlo to dobře. Přestal jsem troubit, ztlumil světla a zařadil se na pevný asfalt. Protože mě rychle nenapadl žádný způsob, jak z toho hajzla udělat nezaměstnaného, jel jsem dál.

www.flickr.com

Milé řidičky, troufám si odhadnout, že mnohá z Vás by po takovém zážitku zastavila u krajnice a dala si své první cigáro v životě. Já jsem to neudělal jen proto, že už jsem prostě otrlý a zvyklý úplně na všechno a už pár aut jsem sešrotoval, aniž jsem je opustil :-)

To, co hovado v kamionu provedlo, bych já kvalifikoval jako obecné ohrožení a poslal bych ho za to na deset let sedět. To je jednoznačně neomluvitelná věc. Udělal to vědomně, spoléhal na to, že je silnější. Neudělal to určitě poprvé a udělá to zas, možná i vám. Taky proč ne, nic mu nehrozí, za takové sviňárny se body nedávají. Dávají se za naprosté kraviny, nemající žádný vliv na to, zdali na silnici přežijete. Slouží jen k tomu, aby si pár lidí namastilo kapsu.

Dva roky po zavedení bodového systému máme nejhorší statistiky, mnohem horší, než před ním. Každý rozumný člověk by s tím experimentem přestal. Jen úplný trotl by to sváděl na to, že "je to málo" a chtěl by systém ještě bodovější, protože to nestači. Přesto na mě tyto nesmysly ze všech stran znějí z médií. Jsme holt národem gamblerů a lidovců.

A tak zatímco některé slušné a mírumilovné řidičky jsou již vybodované, my, piráti silnic jezdíme bez bodů. Dělejte to taky tak. Nebezpečí uniknete tak, že budete rychlejší než ono :-)

A přece se točí!

Přesto poslední dobou zjišťuju, že se provoz zpomaluje. Teď o prázdninách je to jasné, cesty zamořili sváteční řidiči, kteří jezdí jak podělaní vždycky, ale trend je jasný už pár měsíců. A víte, kdo to dokázal? Ne policejní stát a šmírování, kamery a represe. Dokázala to obyčejná cena paliva!

roj, 1.07.2008, 1:14:00, trvalý odkaz,

Komentáře (26)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 Jak? Abraxis 01.07.2008, 12:48:40
Souhlasim, ze za takove svinarny by patrilo dat pracky na do gypsu, ale jak by tohle nekdo mohl kontrolovat?

Lepsi varianta je, zapamatovat si firmu (dle napisu na kamionu) a pokud to neni nejaka one-man-show, tak zatepla nabonzovat. Kazdy sef si rozmysli, zda chce mit rozmlaceny auto i s nakladem.
2 Birkov 01.07.2008, 17:08:15
nebo se pokusit si zapamatovat SPZ a dát to vědět chlupatým. Zas na druhou stranu, kdo se s ními má rozčilovat. Kámoše sestřelila ženská na křižovatce v Karlových Varech u Intersparu, jelikož čuměla na kolotoče a nabrala ze strany u řidiče. Domů se dostal až ve 22:30, páč ti blby nebyli schopný se tam od 16:30 ukázat.
3 Souhlasím s Tebou Roji Gomba WWW 01.07.2008, 19:49:35
Najezdím ročně (osobákem) cca 50 000 km.
Na tyhle situace jsem "zvyklý", ovšem vždycky mne "překvapí".
Jak říká Abraxis [1], pracky do gypsu takovému hovadu.
4 Roj WWW 01.07.2008, 20:37:24
[1] jak by tohle nekdo mohl kontrolovat? Ano, ten pristup - kontrolovat, merit je v nas tak zazrany, ze na nej dojedeme a uz jsme uplne zapomneli, jaka je p[rimarni funkce policie...
Policajti maji jezdit, "pomahat a chranit", takze byt na silnici a kde zmerci takovou nekalost, zakrocit. ne byt nekde schovani za bukem u radaru a merit.

[2] Presne - kdo se s nimi ma rozcilovat. Potreboval jsem jet na zapad, ne se za nim honit na vychod :-)

[3] Cim vic lidi jezdi, tim vic se mnou souhlasi. Ja vim :-)
5 Abraxis 01.07.2008, 21:47:52
[4] Ne, ty jsi nepochopil, co jsem myslel. Jasne, ze tohle by mela postihovat policie a prisneji, nez prekroceni rychlosti o 10 km/h. Ale jak by to mela delat? Takovych useku je spousta a "zaprasi" tam max. par aut za den (typicky...). A jak by je zastavila v tom provozu?

Fakt si myslim, ze toho ridice bude vic bolet, kdyz prijde o premie nebo o misto, kdyz takovych stiznosti bude vic.
6 Roj WWW 01.07.2008, 22:08:48
[5] Ale on zaprasi prave proto, ze VI, ZE TAM NEJSOU. Protoze oni tam nejsou NIKDY. Oni jsou zasadne ve vesnicich za bukem a cumeji na radar. Kdyby jezdili V TERENU a dost casto a davali bacha na opravdove bezohledne piraty, to by melo smysl. To by kazdy jezdil OHLEDUPLNE, ne POMALU, to je zatraceny rozdil.
7 #13 WWW 01.07.2008, 23:08:51
Autem sice nejezdim, ale v tomhle máš naprostou pravdu, Roji.
8 David Grudl WWW 02.07.2008, 11:30:05
[6] Roji ale nediv se jim, podle toho co píšeš, je to v terénu pěkně nebezpečné!
9 Taurus 02.07.2008, 13:20:13
Navíc jak říkáš je palivo drahý, víš kolik by toho projezdili?
10 A byl to Fučík buteo WWW 02.07.2008, 22:36:33
Před lety jsem jel zájezdem vysoko na severu Norska po silnici s minimálním provozem s nařízenou 80. Před námi se vlekl Nor přesně 80. Po nějaké době předjel Němec Mercedesem tak kolem 130. Náš řidič znalý říká, sledujte, zda nebude ten Nor telefonovat. Asi po 50 km na krajnici jsem poprvé a naposledy viděl norské poldy a Mercedes. Češi ale nepráskají nebo už ne.
11 Kráťa 03.07.2008, 00:15:25
[10] Jen jestli ten Nor neporušil zákaz telefonování?!
Někoho napráskat nemá smysl - protože to není průkazný, tak na to policajti hoděj bobek. Hoděj na to bobek vždycky. Jediný, co má smysl, je někomu napráskat. A že by se jich našlo! Mám vždycky strašnou chuť něčím praštit ty ko..ty, co si myslej, že motorka (i auto) bez tlumiče vejfuku je ta nejsuprovější věc na světě. Pak si ale vždycky řeknu, že řidič vlastně za ten hluk nemůže, že ho způsobuje ta motorka. Tak občas přemýšlím, jak jim tu motorku rychle a účinně ... zapálit. Nemá někdo nějaký šikovný nápad?
12 Roj WWW 03.07.2008, 08:29:44
[10] Neuveriteny :-O
13 Já jsem "práskal" policii jednou... Albi 06.07.2008, 22:44:51
Jedu si to tak po dálnici, na tachometru svých 160, přede mnou v pravým pruhu mercedes... Najednou se otevře okno a do rychlého pruhu vyletí prázdná láhev od právě vypitého piva. Samozřejmě se asi dvacet metrů přede mnou rozprskla na střepy a já jen doufal, že žádnej netrefím. No, zázrak se stal. V autě bylo docela černo (a nebylo to fólií na oknech), páni menšinové se chechtali na celý kolo. Tak jsem si napsal SPZ, za deset kilometrů zastavil u hlídkujících policajtů a celní správy a dozvěděl jsem se - cituji: Hm. (čímž to zhaslo).
14 Mirek 09.07.2008, 21:56:20
Ohrožení ... to sedí ... myslím, že načase je udělat zákon na povinnou výbavu nových aut černými skříňkami, které budou přes GSM nebo jinou zkratku práskat každé vybočení z pravidel ... jo GPS mi k tomu chybí + povinná identifikace té krabičce kódem z magnetickýho proužku na řidičáku, aby se nikdo nemohl vymluvit na osobu blízkou. A řeči o zneužití informací o vaší poloze si nechte - stejně vás prozradí váš mobil, kdykoli si ten, koho by vaše poloha mohla tak eminentně zajímat a mohl tuto informaci opravdu reálně zneužívat, vzpomene (normální člověk se vás prostě zeptá :o)
15 Roj WWW 09.07.2008, 22:45:40
[14] Smarja, proboha!
16 Mirek 10.07.2008, 00:08:05
[15] ... proč? :o) ... to je to vážně tak šílená myšlenka? :o) Policie nikdy nebude schopná silnice uhlídat ... i kdyby stokrát chtěla a třeba se i rozkrájela. Ne. Tady jsou problémy nejméně tři: jeden je, že silniční zákon je vnímán více jako represívní a omezující, než jako podpůrný a harmonizační, což ve skutečnosti je . Druhý, že lidé nevnímahjí silnice jako společný prostor, silniční zákon jako společnou dohodu, ke které MUSÍ přistopit, pokud na silnice chtějí vjet a že přes toto prostě nejede vlak, protože na jedné misce vah je sice svoboda koní pod kapotou a možnost být v cíli o 15 minut dřív, ale na druhé riziko ztráty života, těžkého zranění atd. Třetí a nejzávažnější je, že málo kdo na světě dovede realisticky posoudit své schopnosti a odhadnout možné důsledky svých činů do všech detailů. Například těžko najdete někoho, kdo by byl ochotnej padnout ze stoje na skříni na podlahu po rukou, ale ve městě se v autě nepřipoutá, páč při tak malý rychlosti to při nejhorším rukama zapřenejma o palubku vyřeší - o tom, jak je 150 km/h na rovné dálnici v tiché a dobře sedící "audině" bezpečná rychlost ani nemluvě :o))) Taková chytrá krabička, která by řvala na řidiče, kdykoli se odpoutá od reality, by hodně pomohla.
Ale ne, jdu si dát sprchu, mlíko, pomodlit se, vyčurat se a spát :o)
17 #13 WWW 10.07.2008, 00:24:53
Blázen.
18 Nebudme troskari :-) Roj WWW 10.07.2008, 00:50:34
Policie nebude schopna nikdy uhlidat silnice, ale ani chodniky, pracoviste, bary a WC. Proto bych nebyl polovicaty a dal kamery i na ty zachody, stejne tam fetaci poradaji svoje orgie. A ze ma nekdo mensi a nekdo vetsi penis? Aspon by se konecne pravda ukazala v plne nahote, slusny clovek se nema za co stydet a o lumpovi by se melo vedet, ze ho ma malyho!

Do pisoaru by se hodil i prutokomer, protoze ten by v synchronizaci s presnym mericem konsumace jasne odhalil, jestli si nekdo nedonasi do hospody vlastni chlast. Pochopitelne identifikace konsumujiciho a mociciho je samozrejmosti, dnes se biometricke udaje stejne shromazduji, tak o co jde?
19 Mirek 10.07.2008, 09:06:58
... jenže to není totéž ;o) Čím plníte ze svého močového měchýře pisoár je jen a jen Vaše věc. Autem můžete způsobit druhým velmi citelnou újmu.

Sedl byste do letadla, když byste věděl, že éro nemusí mít provedené předesané technické prohlídky, že si na něm mohl kdokoli kdykoli cokoli "poopravit", že piloti mohou být přiopilí, protože je před nástupem ani v průběhu řízení nikdo nekotroluje, a že ani neabsolvovali psychotesty a pravidelný každoroční nácvik zvládání krizových situací, že namají potřebnou praxi a že jejich činnost není průběžně protokolována? Já ne :o) ... do autobusu bez těchto záruk vlastně sedáte pravidelně.
20 Mirek 10.07.2008, 09:28:56
.. mimochodem, situaci s předjížděním kamionu, kterou jste popsal, jste měl spíše řešit tak, že zpomalíte, abyste měl rezervu i na to, kdyby za kamiónem předjížděl další. Tedy, né, že byste zpomalovat musel, když to chyba je jasně těch kamióňáků. O tom žádná. Ale na druhou stranu, pokud nesouhlasíte, zkuste mi říci proč. Zajímá mne to. Podle mého nenajdete dost pádný důvod, proč jste raděj nepřibrzdil, když na druhou misku vah položím ohrožení, které jste musel vzápětí podstoupit a řešit. Jde o jemné chyby, které snad ani nejsoui chybami z pohledu práv a svobod, ale z pohledu bezpečnosti ano. Nikdo Vám nedá v danou chvíli odpovídající zpětnou vazbu - no, ani Vám ji teď nedávám nebo si an to alespoň nedělám nárok :o) Z dob svého sportovního létání si ale pamatuji, jak jsme dělali rozbory nehod a bavili se o tom, jak takové či onaké situace řešit a proč tak a né jinak. Tohle v automobilovém světě dost chybí. Myslím, že převážná většina řidičů hodnotí své kvality na základě toho, co si kdy troufli a že se jim nic nestalo ... to je ... no ... to je pochopitelné :o)
21 Roj WWW 10.07.2008, 10:10:50
[19] Ale kus, drogy zabijeji! :-)

[20] na tohle mam presnou odpoved, kterou jsem do clanku nepsal, aby nebyl moc dlouhy. Proste ten traktor nejel v protismenu zas TAK POMALU, aby se to dalo povazovat za prekazku a jeji objizdeni. Ani ta kolona za nim vlastne nebyla kolona, bylo to proste asi maximalne 5 aut, ktere ho dojely chvilku pred tim, nez jsem je mijel, ten prvni kamion mozna ani moc nemuzsel zpomalit.

Muzeme jezdit rychle a bezpecne, nebo taky pomalu a nebezpecne. Pravidla a jejich dodrzovani+kontrola+sankce by mely vest k tomu prvnimu, misto toho vedou k tomu druhemu, na tom trvam.
22 Mirek 10.07.2008, 10:29:41
... zabiji i chripka :o)

Můžeme zkombinovat navzájem všechny přívlastky a vyjdou nám možné styly jízd. Ano, současný systém vede k tomu, že se na silnicích jezdí nebezpečně. Źe pomalu, toť otázka. Spíš bych řekl neplynule se zbytečnými prostoji. Problém je v tom, jestli všichni vědí co vše musí udělat pro to, aby jeli rychle a bezpečně. Neodpověděl jste mi na otázku - nejde o to, proč jste nezpomalil, když jste uviděl traktor. Proč jste nezpomalil, když jste viděl, že to předjíždějícmu kamiónu vyjde jen tak tak a neviděl jste, jestli za ním není další podobný "éro"?
23 Roj WWW 10.07.2008, 10:45:09
Tohle by nevyresilo zpomaleni, ale couvani se zarazenym tretim rychlostnim stupnem revers, ktery nemam.
Kdybych mel zpomalovat pokazde, kdyz se nekde predjizdi, nedojel bych nikam. Budeme vsichni zpomalovat, kdyz uvidime v dohledu kamion?
24 Mirek 10.07.2008, 10:53:15
... aha ... no, nebyl jsem u toho, tak si to možná představuju jinak, než to bylo.

Přeju Vám, aby jste dojel vždycky.
25 Jak jednoduche.. 11.08.2008, 20:17:16
..motorkari jsou kurvy a neumej jezdit, kamionaci jsou kurvy a neumej jezdit, cikani jsou kurvy a ohrozujou nas,mistry sveta, co jezdi po dalnici 160 (kde je to povoleno?) a nohu z plynu sundat nestihnou, troubit a blikat ano.. Jeste ten svetovy imperializmus mi tam chybi.
26 Bochi WWW 21.08.2008, 00:02:20
[1] Presne za timto ucelem ma spousta kamionu, nakladaku a dodavek v USA na zadku nalepku "How am I driving?" s telefonnim cislem na zamestnavatele.

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict