ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

18.10.2008

Referendum o radaru

Rubrika ipsace
Známka 0 (0)
Už v poctatě neoficiálně proběhlo. A výsledek je jednoznačný, pro někoho až katastrofický.

Teď se vynořují mraky teorií o tom, proč volby dopadly takto podivuhodně, tak proč bych též s jednou teorií nepřispěl. Je to zadarmo!

Podíváme-li se na výsledky voleb, nemůžeme si nevšimnout nesporného faktu. Ve volbách uspěly pouze strany, které jednoznačně deklarovaly negativní postoj k XBR v Brdech. Strany, které jsou pro radar, propadly, stejně jako nezávislí, kteří se k radaru nevyjadřovali pro jistotu vůbec (ostatně jako mlčeli úplně všichni před volbami 2006)

Projel to Mejstřík, projel to "zelený" Kocáb, totálně vyhořela ODS, jejíž pozice se zdála neotřesitelná. A já ve druhém kole budu hlasovat proti, protože ODS si to musí vyžrat až do dna. Jedině tak má šanci se stát plnohodnotnou politickou stranou, nikoliv spolkem zkorumpovaných zločinců. Tam musí přijít úplně noví lidé, lidé kteří budou přemýšlet o tom, co je dobré pro stát, nikoliv pouze, co je dobré pro ně a stranu.

Zelené pravděpodobně podpora radaru úplně zničí a rozloží, jak jsem již odhadoval na začátku roku. Stanou se pouze historickou úsměvnou epizodou, podobně jako kdysi Unie svobody. Bursík sice převálcoval vnitřní odpor, ovšem za cenu likvidace strany s poctivou a naivní členskou základnou, ve vládě to asi ještě nějak doklepe, pak už jen astalavista bejbi. Zelení dnes mezi zákonodárci bazírují na kdejaké kravině, ovšem to poctatné, kvůli čemu je lidé volili, jim zcela uniká.

Radar nám tak krásně prozářil politické spektrum. A pokud budu myslet positivně, existuje naděje, že kdokoliv se pokusí zaprodat český národ jakékoliv cizí mocnosti, ten národ ho za to smete. A to je docela fajn zjištění, jestli se to opravdu povede.

roj, 18.10.2008, 22:18:00, trvalý odkaz,

Komentáře (21)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 Phoenicks WWW 18.10.2008, 23:02:18
No něco na tom asi bude, uvidíme, jak se bude situace dál vyvíjet...
2 Taky přidám teorii buteo WWW 18.10.2008, 23:41:31
Nepohybuji se mezi movitými navíc z velkého města, kde je situace značně jiná než na venkově. Nejezdím sám autem, ale hodně busy a vlakem a naslouchám. Přiznám, že jsem v ústeckém regionu mezi obyčejnými lidmi neslyšel diskuse o nějakém radaru.Budete se divit, ale ani na poplatky u lékaře se moc nenadává, jak by Julínek stále řešil. Vadí doplatky za léky a ještě k tomu za každou položku. To leze lidem do peněz.
Obrovská většina důchodců nemá důchody jako vysmátý na Vysočině, který toho napáchal až dost a čerta starého vadí důchodcům radar. Nasí . á je ale zdražení každé položky na nutných výdajích na jedné straně a bezuzdné mlaskání vrchnosti ODS na straně druhé.
Když k tomu přidáme nehorázné podvody,korupci a další vládní přehmaty, způsoby vládnutí lidmi, co mají kopec másla na hlavě a tak jsou vydíratelní.
No uvidíme, zda se Paroubek poučí a bude trochu plnit naslibované nebo se taky bude jenom bát stávky mašinfírů a učitelé s důchodci mu budou volní jako ODS.
Přesto přeji hezký zbytek večera
3 lední brtník 18.10.2008, 23:55:24
radar je naprostá podružnost, která na mě nebo na cenu chleba nemá žádný vliv.
zelení: po tom nevolitelném hnoji to byl jediný příslib změny. bohužel ho prošustrovávají v hádkách před kamerami, stejně jako kdysi uhelné sklady. a já jsem v prdeli, za dva roky nemám co volit.
(mimochodem jak dopadly volby nevím, zprávy mě nezajímají, rádio s přiblblými uchechtanými moderátory jsem vyhodil z okna. v úterý vychází okresní drbna, očekávám dobré nebo přiměřené zprávy, jinak je přestanu kupovat)
4 William Wilson 19.10.2008, 01:27:34
[2] souhlas... myslím lidem je nějakej radar těžce u řiti... co třeba mě konkrétně vadí nejvíc a proč jsem též smetl ten modrej xindl: privatizace nemocnic... zastánců privatizace bych se rád dotázal, k čemu jim bude že se všechny nemocnice přeorientujou na plastické operace a liposukce, když jim doma bude umírat dítě a sanitka přijede až za půl hodiny, protože blízké malé nemocnice ta modrá lůza rozkradla. Dále tak zvaná reforma důchodového systému: to samé co zdravotnictví - byl by to tunel jak vrata, platit několika vyvoleným za to, že jim budeme dávat naše peníze??? A pak jenom ohlásí krach nebo měnovou reformu, a nikdo za nic odpovědnost neponese... a k tomu neustálé zdražování všeho, nulová podpora rodin - jasně, ti ptáci by nejradši šoupli dítě hned po narození do kojeňáku a matky hned po šestinedělí vyhnat do práce!!! a co z takových dětí bez rodiny vyroste? podívejte se okolo! ano, další voliči ODS (zloději, vrazi, tuneláři). Tak to je mých několik důvodů, proč jsem nevolil ODS, protože k čemu se ODSáci dostanou, to rozkradou a zničej!

[3] když jsi komentoval u Modony, tak jsi přece musel vědět jak volby dopadly, tak tu nešiř nesmysly a nehraj si žes o volbách ani neslyšel... seš na netu imrvérefurt, takže to bych se divil, kdybych někde na výsledky nenarazil (dneska na ně nenarazit snad ani nešlo)
5 Roj WWW 19.10.2008, 08:35:57
Buteo a dalsi, samozrejme mate pravdu v tom, ze radar je pro vetsinu volicu podruzne tema, ale na ozdil od vetsiny jinych temat je to tema snadno splnitelne. Kdyz strana prohlasi, ze tu radar bude/nebude, tak tu v pripade vitezstvi te strany radar bude nebo nebude. Vsechny ostatni predvolebni sliby... co budu dal povidat :-))
6 #13 19.10.2008, 09:20:29
[0] To nebylo referendum o radaru, ale referendum o ODS jako levo-středov straně. Je vidět, že tento koncept zcela selhal.

[4] Fíha! Z demagogie jedna podtržená!
7 Roj WWW 19.10.2008, 09:48:22
[6] Tento tvuj predpoklad ponekud vyvraci to, co jsem popsal ve druhem octavci. Nepropadla JEN ODS.
8 #13 19.10.2008, 10:22:40
[7] To je pravda, ale propadla zdaleka nejvíce.

Co se nelíbí voličům KDU, netuším. Ti by si měli chrochtat, protože tolik svého programu neprosadili ještě nikdy (a už nikdy neprosadí). Co vadí voličům zelených, když mají skoro víc ministrů než poslanců a když mají možnost, aby Džamila blila ty svoje hovna z pozice ministra (!), netuším stejně.
9 Roji Mod. WWW 19.10.2008, 10:28:52
pokud lidi nechtějí zkorumpované zločince, pak byla tedy ČSSD špatná volba:-)) Rozhodně souhlasím, nakonec to povídám už dlouho, že se ODS musí vyčistit a zbavit se většiny svých současných čelných představitelů, no nakonec mají ještě přes rok na to, aby si pohledali slušné Trafiky.
10 Roj WWW 19.10.2008, 11:11:26
hele, Mod, to mi nevysvetluj, prave proto je jasne, ze je v tom ten RADAR! :-)
11 Pavel WWW 19.10.2008, 14:02:32
Roji, já tvůj názor na radar respektuji, ale na rozdíl od tebe tomu, že většina má pravdu, nevěřím. K radaru jsem se od počátku stavěl spíše rezervovaně. Rozuměj nebyl jsem ani pro, ani proti. Čím dál více jsem ale přesvědčený o tom, že by tu měl být a referendum se mi opravdu zrovna v této otázce nejeví jako ideální prostředek rozhodování. Naprostá většina lidí si o radaru nikdy nezjistí tolik informací, kolik by rozhodnutí o jeho stavbě / nestavbě zasloužilo a stávají se pak lehce manipulovatelní různými skupinami, ať už radarových zastánců, či odpůrců.

Vliv radaru na výsledky krajských voleb je dle mého názoru spíše zanedbatelný. Jakožto člověk politicky nijak neangažovaný to můžu říct na plnou pusu: ČSSD v tuto chvíli vítězí jen proto, že majorita čechů si není s to dát jedna a jedna dohromady. Voliči ČSSD se myslím rekrutují především z těch, kteří slyší na urážlivou kampaň, jaké jsme všichni mohli být svědky a která s krajskými volbami spojuje otázky, které s nimy vůbec nesouvisí (poplatky například - které mimochodem mají dramatický dopad na simulanty, na které doplácíme všichni z povinného zdravotního pojištění), namísto toho, aby se zajímali o to, co konkrétně jim kandidáti ČSSD v krajích nabízí.

Soudruh Paroubek dobře ví, že většina lidí nevyniká zrovna pronikavou inteligencí, dělá si průzkumy jejich mínění a dává jim to, co si oni myslí, že je pro ně dobré. V podstatě je to takový hajzlík, kterému vůbec nejde o blaho nás všech, milí socani, kteří se sem nachomýtnete, ale jen o to, aby všichni ti, kterým to nedochází, pro něj a jeho partu hlasovali a on se pak mohl tlemit z televize a vysmívat se té kolektivní blbosti. Paroubkovi je úplně jedno jak na tom budeme, chce nás jen ovládat a je smutné, že ten prostředek, který k tomu využívá, skutečně funguje.
12 [11] buteo WWW 19.10.2008, 16:30:26
Naprosto souhlasím, jen doplním /jako osoba mající co říct- jsem po složité operaci srdce a do smrti beru 10 druhů léků/k poplatkům. Za tento rok se neustále opakuje problém poplatků u lékaře. Za celý rok jsem zaplatil na poplatcích 90,-Kč. Jiná věc /a to je všude ticho/jsou poplatky za položku na receptu. Tak zde jsem už vydal kolem 1500,-Kč. To ale Ráth neslibuje zrušit. Ani s populistickým gestem Julínka nebude Ráth nic dělat. To je to ohlášené zlevnění 3000 druhů léků. Osoba neznalá vzdychne obdivem k vládě. Je to ale jen snížení horní maximální hranice ceny, směrem, k hranici, za kterou se skutečně prodávají. Takže ani desetník z mých léků a pochybuji, že z nějakých.
Hele Roji, Rath bude vypisovat referendum k radaru, budeš ho mít aspoň trošku ráth?
13 Roj WWW 19.10.2008, 17:29:38
[11] Pavle, to je na delsi povidani, ted nemam cas, ale snad vecer.
[12] Toho kokota nebudu mit rath nikdy, to je jasny, ale budu rath, kdyz to referendum vypise :-)
14 Martin V Mail WWW 19.10.2008, 21:44:01
[11] Prosím, jmenuj mi jednoho (1) politika, který nechce vládnout a chce nám pomáhat úplně nezištně a z lásky chce konat vše co je pro Nás dobré a jde mu o blaho nás všech a jsou za ním v tomto směru nějaké skutky. Pokud jich dáš dohromady více, budu jen rád ;-)
15 Nena 19.10.2008, 22:21:51
[11] Souhlas s Pavlem. Když jsem si dělala malý soukromý průzkum Proč proboha volíte, jak volíte? o Radaru nepadlo ani slovo. Dokonce, ačkoli tomu jako angažovaný laik nebudeš věřit, lidi v zásadě moc ani netuší, kdo je pro a kdo proti, natož aby kvůli tomu rozhodovali, koho volit. Sice se volili lidé, ale přes strany, a lidi jsou nasraní. Modří sice možná volí stejně (zatím jsem výjimku nenašla, ač jistě jsou), ale zelené dnes bude volit jen sebevrah, nezávislých se leckde bojí proto, aby jejich hlas nepropadl a KDU už volí snad jen jižní Morava.. Za sebe se obávám, že ex zastáncům těhle tří stran přišla ČSSD jako schůdnější varianta. Ale ne proto, že by se to tam hemžilo Mirky Dušíny.
16 #13 WWW 19.10.2008, 22:31:18
[14] A proč by politik neměl chtít vládnout? WTF?
17 Pavel WWW 19.10.2008, 23:19:21
[14] Ahoj Martine, já ti to řeknu takhle. Mě se tenhle negativismus hnusí. Myslím, že ho v nás částečně pěstují i média, ale ta nám na druhou stranu dávají jen to, co my poptáváme. Nemám rád tenhle pesimismus a víru ve špatnost všeho. Mám jednoho kamaráda, který je přesně takový negativista, jako asi i ty. Já to beru, protože pracuje u policie, má zřejmě opravdu špatné zkušenosti s lidmi a jeho názory jsou tak poněkud více extrémního ražení. Mám ho rád, ale o politice se s ním raději nebavím.

Vyjmenovávání, po kterém voláš, nemá vůbec žádný smysl. Já jsem totiž skálopevně přesvědčený o tom, že to, co říkáš, splňuje většina politiků. Minimálně v okamžiku, kdy do politiky vstupují. Po nějakém čase však většina z nich nalézá v pocitu moci zalíbení a jejich zájmy se pak již s našimi mohou více, či méně rozcházet. Je na nás, abychom to posoudili. Dokud politik bojuje o moc skrze akce, které jsou pro společnost prospěšné, i když třeba jen proto, že věří, že to voliči ocení jeho znovuzvolením. Dokud má nějaký jasný plán, kterým chce být společnosti prospěšný a vyvíjí nějakou činnost, aby tento plán naplnil, nemám s tím žádný problém, i když je mi samozřejmě jasné, že jej pohání i pocit moci (která vynucuje i nemalý díl zodpovědnosti) nad ostatními.

Problém je, když politik již žádný plán nemá, je omámený mocí a veškerá jeho aktivita za účelem udržení se u moci není pro společnost již nijak prospěšná. Dělá totiž jen to, co si žádá dav. Má k tomu přeci parádní nástroj - průzkum veřejného mínění! Pocit moci je velmi návykový a dovede zatemnit oči. Jistě sám znáš nějaký dobrý příklad nejen z politiky.

Dalším případem jsou samozřejmě tací, kteří to též myslí dobře, ale jsou prostě jen trochu na hlavinku. Ani dobré úmysly se totiž nemusí přetavit ve skutky, které jsou ve finále pro společnost prospěšné. Za těmi, kteří něco dělají, jsou často vidět výsledky. Vezmi si třeba jeden takový jednoduchý příklad, ministra Julínka. Abstrahujme teď od toho, jak je v jeho reformním snažení úspěšný a zda věříš, že je jeho činnost pro společnost prospěšná. Myslíš, že to, co dělá (a já nepochybuji, že je to opravdu spousta (smysluplné - je třeba zdůraznit) práce), nedělá s vírou v to, že je to cesta ke zlepšení? a tedy (čistě sobecky) i k tomu, abychom přínos toho snažení jednou ocenili?

Snažím se ti jen vysvětlit, jak se na to dívám já, a proč mi tak vadí to černé vidění světa. ;-) Díval jsem se na tvůj web a myslím, že ten je dělaný s láskou. Proč trochu toho optimismu a lásky nepřenést i do světa mimo internet. ;-)
18 Roj WWW 20.10.2008, 02:22:14
[11] Pavle, ale ona z nas ODS taky delala blbce, takze jsem to blogl, pac je to delsi.
[17] Souhlasim
[14] Mas opravdu pekne stranky, sice jim blbne lejout, ale dulezity je OBSAH, a ten je spickovy. Tak si to u me nesnaz pokazit :-)
[15] Nenosko, viz nove ublognuti :-)
[16] Spravny politik nechce vladnout, stejne jako spravny podnikatel nechce vytvaret zisk!
A spravna protitutka to dela zadarmo :-)
19 Martin V Mail WWW 20.10.2008, 07:29:57
[18] Diky za pochvalu, to víš upgradnul jsem WordPress a layout to vodnes :-(
Pavle, děkuji za obsáhlé vysvětlení. Hlavně tu část, kdy politik nemá žádný směr je dobrá a snad ještě horší je, že třeba má směr (a dobrý), ale nedokáže to polopaticky pro nás plebs vysvětlit.
20 Pavel WWW 20.10.2008, 09:46:28
[18] 11: Mrknu na to :-) 16: :-)
[19] Souhlas - nejen se změnami přijít a prosadit je, ale zajistit také, abychom jim rozuměli - jinak se nikam nehneme. To vůbec není jednoduchý. :-/
21 Zkusím přidat ještě jednu teorii Albi 28.10.2008, 18:40:39
Proč ODS neuspěla? Protože se ohání tím, jak je pravicová - ale jak se to pozná? Co udělala pro to, aby sociální systém nezneužívali ti, kteří chronicky odmítají pracovat? Jsou to úplně stejní populisti, jako kdokoli další - ne-li větší. Na ty, na které se nesmí sahat (například Rómové) se nesahalo, odnesli to ostatní. Viděli jste třeba někdy někde pravicovou stranu, která chce zavádět Zelené karty? ODS je v řadě věcí levicovější, než komunisti. Navíc veškerou tíhu reforem naložila na záda normálním lidem, kteří po "reformách" doplácejí úplně na všechno. A samozřejmě ti, kteří táhnou tenhle stát, si to nechají líbit jenom chvilku. Ale těch důvodů je podle mě víc, včetně výše uvedených.

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict