ipsace i tiskace

roj.bloguje.czesky!

26.11.2008

Lisabon útočí

Rubrika ipsace
Známka 0 (0)
Tak prý je to v pořádku, ústavní soud nic proti nemá. Já ale ano, a jde to říct jednou větou, kterou ovšem nenarvu do perexu, to byste měly, milé uživatelky, moc jednoduché.

Václava Klause sice z 99% nesnáším, ale proti smlouvě jsem taky. Myslím to upřímně.

Smlouvu jsem celou nepřečetl, ale jednu věc jsem z ní pochytil. Život v naší zemi začnou více ovlivňovat lidé, které nijak nevolíme. Neboť slabá role voleného Evropského parlamentu bude nadále zeslabena. Toto je v přímém rozporu se základním principem demokracie.

Je možné, že demokracie jako systém je špatná. Leccos tomu nasvědčuje, ostatně volby v ČR jsou zářným příkladem. Možná by blbci neměli mít volební právo, čili by možná byla lepší nějaká oligokracie nebo osvícená monarchie. Možná.

Možná bude Evropa vnucovaná na nedemokratických principech lepší. Ale ať to tedy nenazývají demokracií!!!

roj, 26.11.2008, 11:47:00, trvalý odkaz,

Komentáře (24)

Varování:
Budu zde nechávat jen komentáře, které se mi líbí. Demokracie je sen. Nechte si o ní zdát :-)
1 paranid [openID] 26.11.2008, 13:12:19
ÚS je taky vtipálek: "Soudci ale upozornili, že neposuzovali smlouvu jako celek." Kdo by to taky chtěl číst celé, ono nejspíš bude platit jen něco, co si zrovna vyberou :-/

Doufám, že před vznikem Č
2 EP wesloo Mail 26.11.2008, 15:41:20
Nemáte pravdu. Lisabonská smlouva pozici EP neoslabuje, ale právě naopak posiluje (byť bych i já samozřejmě nebyl proti podstatně silnější roli EP). Zvyšuje se podíl rozhodnutí, kde se bude podílet i tento přímo volený orgán EU.

Taky, že budou rozhodovat lidé, které nevolíme, není pravda. Asi neznáte mechanismy rozhodování orgánů EU a jejich utváření. Komise se sice přímo nevolí, ale její členy delegují naprosto demokraticky ustavované (tedy svojí legitimitu z voleb odvozující) vlády členských zemí, navíc její ustavení musí schválit EP (obdoba vyslovení důvěry vládě jako u národních parlamentů). Rada EU a Evropská rada je tvořena premiéry/ministry vlád členských zemí, tedy oněch vlád, které vychází z demokratických voleb.
3 MiKee 26.11.2008, 17:38:52
[4] Ano, s Vámi ve svém soukromém názoru souhlasím podstatně více než s Rojem. Ovšem zároveň musím reagovat na Rojův předposlední odstavec - cituji: "Je možné, že demokracie jako systém je špatná. ... ...čili by možná byla lepší nějaká oligokracie nebo osvícená monarchie. Možná."

Zcela určitě ve svých důsledcích je demokracie tak, jak je v současnosti chápána a "provozována" ve všech demokratických zemích, ŠPATNÁ. Vůbec to není ideální systém. Ale pro republiky typu naší, kde například konstituční monarchie (dle mého soudu v praxi naprosto nejlépe fungující forma zřízení) je nemyslitelná, už pro zpřetrhanou kontinuitu institutu panovnictví všech někdejších "královských rodů", je klasická demokracie tak, jak v ní dnes žijeme, asi tím "nejlepším ze všech nejhorších" řešení.

Ale přechod od poměrného k většinovému volebnímu systému by asi vůbec nebyl na škodu - komunisti by to SNAD nevyhráli a ti ostatní ať se "střídají" a alespoň budou mít dostatek prostoru pro dokazování, jak to umí lépe a méně prostoru pro výmluvy, co všechno prosadit nemohli...
4 Roj WWW 26.11.2008, 17:43:10
wesloo, pokud bys byl od te dobroty, a dal odkaz na pasaze, kde se posiluje role EP, byl bych rad. Ja rozhodne nemam schopnosti se v tom prisernem textu vyznat.

Nicmene v tomto systemu nikde nevidim mechanismus ZAKAZU MAJORIZACE, ktery u nas fungoval v dobe federace.

[1] Pred vznikem Č(EHO?) :-)
5 Roj WWW 26.11.2008, 17:45:51
[3] MiKee, neodkazuj cisly v situaci, kdy je zjevne, ze se bude precislovavat :-)
6 #13 WWW 26.11.2008, 21:58:31
Roji, a to je právě to, co mě příšerně vytáčí. EU má s demokracií společného tolik jako měl Sovětský svaz neblahé paměti. A eurohujeři pořád tvrdí, že to není pravda.

Dnešní rozhodnutí protiústavního soudu se mnou lomcuje neskutečně :)

A nazvýat eurokejvárnu parlamentem je orwellovština jak vyšitá.
7 Pak nám ještě zakážou buteo Mail WWW 27.11.2008, 00:27:01
tunelování a klesněme s mírou korupce na úroveň nedemokratických států jako třeba Dánsko, Švédsko a jiné,které věděly, proč to mají podepsat bez řečí. A to si pak nějaký šťoura usmyslí ptát se nejvyšších, jak k podivným majetkům přišli.
Stejně, jako Klaus, nemám rád, když mi někdo diktuje, jaké rohlíky mám jíst. Protože si myslím, že jsem čestný člověk a předpokládám automaticky, že prezident taky nemůže být křivák , tak jsem stejně jako Klaus pro okamžité vystoupení z EU.
Pak si budeme tady dělat podle libosti a můžeme pěstovat mnoho druhů třeba banánů pro celou Evropu. Na shledanou v Banánistánu.
8 Roji Modona WWW 27.11.2008, 00:32:18
tak zvopáknu, co už sem zvopákla:-) Pokud nemáme zájem řídit se společnými principy, neměli jsme do EU vstupovat. Jinak se plně ztotožňuji s komentářem, zatím pod č. 2 :-)
9 Tak jeste tady :-) Roj WWW 27.11.2008, 01:09:32
Zduraznuju, ze mi ani tak nejde o omezeni ceske suverenity, jako o omezeni evropske demokracie. Protoze pokud to bude spolu drzet na pochybnych zakladech, pri vetsi krisi se to rozpadne. A to teprv bude tanec :-/
Nikdy jsem netvrdil, ze nam cesti zkorumpovani politici nutne musi vladnout lepe nez evropsti (o rad politicky kulturnejsi) byrokrati, ale v tom pripade bych rad mel na ty evropske byrokraty alespon nejaky, i kdyz skoro zanedbatelny vliv.

A Mod, jak, nemeli jsme vstupovat? To by byla ekonomicka sebevrazda, nvic v dobe, kdy jsme vstupovali, ze o LISmlouve ani netusilo!
10 #13 WWW 27.11.2008, 09:19:21
[8] Blábol. Vstoupením jsme souhlasili s určitými pravidly. Jedním z nich bylo, že o změnách smluv se rozhoduje schválením všemi státy. Nikde není napsáno, že musíme přistoupit na každý bruselský slint.
11 Bah 27.11.2008, 13:01:11
Nojo, ale co chcete dělat? Jste spokojeni s EU jak je? Neakceschopná a v mezinárodním měřítku pro svou nejednotnost vysmívaná, protože sice v oblasti obchodu a cestování jsme hranice sjednotili nebo alespoň narušili, ale ve všem ostatním jsou to jen kecy.
Chcete zůstat malinkým státečkem bez účasti v EU? Pak je to asi jako byste v dnešní době chtěli jezdit na koních a psát ostatním dopisy brkem a inkoustem. Prostě nepřežijete, neuživíte se, ne dnes v tomhle světě. Kolik z vás žije v dřevěné chýši a živíte se kořínky na to, abyste měli chuť něco podobného udělat na mocensko-politické úrovni?
EU nějakou Lisabonskou smlouvu potřebuje na to, aby přežila. Neschválí - rozsype se při první příležitosti. A svět bude jen o Americe a Rusku, my budeme jen diváci, stejně jako ten poustevník chýši může jen koukat na pány jak jedou kolem v kočáře. Možná ho příští týden z chaloupky vykopnou - kdo nemá hlas aby se bránil, má smůlu.
Neříkám, že je Lisabonská smlouva dobrá, četla jsem ji, ne celou, ale i tak jsem udělala víc, než většina o ní kibicujících v této zemi. Faktem je, že bez nějaké podobné smlouvy se EU neobejde. A vzhledem k tomu, jak dlouho trvala příprava této smlouvy, je nepravděpodobné, že ještě budeme mít možnost čekat na něco lepšího, pokud neprojde.
Přestaňte se chovat jako zapšklí důchodci, kteří se u voleb rozhodují podle toho, kolik za které vlády stály rohlíky, a začněte uvažovat v adekvátním měřítku.
12 Dám příklad F 1 buteo Mail WWW 27.11.2008, 13:15:17
[8] Blábol. Vstoupením jsme souhlasili s určitými pravidly. Jedním z nich bylo, že o změnách smluv se rozhoduje schválením všemi státy. Nikde není napsáno, že musíme přistoupit na každý bruselský slint.
F 1 ve svém kolotoči hlavně o penězích a pak sportu taky měla nějaká pravidla. Aby se zachovaly zisky, tak se přistupuje k významným změnám, bohatí. Když se to některé stáji nelíbí, může vystoupit a nemusí jezdit. Těžko ale si dovolí ta nejchudší stáj diktovat, jak by to celé mělo vypadat. Když do soutěže vstupovala, tak měla naděj, že získá nějaký bodík za 8.- místo. Teď nemá šanci dosáhnout na medaili, tak začne hrozit pěstičkou, že ty medaile jsou nedemokratické. Je tam dobrovolně a LS nám umožní z EU vystoupit a věř [10], že po našem renomé, co pracně někteří naší představitelé vytvořili, nikdo za státem remcalů, známých tunelářů s vysokou korupcí a velmi vyspělou byrokrací nikdo slzičku neuroní.
Už jsme si vyzkoušeli vlastní cestu privatizace a stálo nás to k bilionu. Teď provedeme další pokus podle receptu všeznalého a zkusíme žít svobodně uprostřed Evropy. Zapomínáme, že nejsme Švýcarsko. Nemám nic proti tomu, bude aspoň sranda, ale myslím, že opět odskáčou ti naivní, co uvěřili.
13 Roj WWW 27.11.2008, 14:31:40
Bah, nejsem proti Evrope, nejsem proti NEJAKE SMLOUVE. Jsem proti TETO KONKRETNI versi te smlouvy. narozdil od tebe si myslim, ze ta smluva muze Evropu spis destabilisovat.
Proc si myslis, ze minulou Uestavu Frantici odmitli? Protoze jsou slabi a mali? NE, protoze byla spatna. taxe to obeslo tim, ze se to prejmenovalo a zamlzilo a nechalo se to schvalit bez referenda.
Je to jako Sparta a nekteri rozhodci, kdyz Sparta prohrava pred koncem o gol. Nastavi se tolik minut, dokud Sparta nevyrovna.

Kdyz to odmitnem, stejne jako Irsko, jen tim rekneme byrokratum: ZNOVU A LEPE!
14 Vidím to jako v manželství buteo Mail WWW 27.11.2008, 16:54:53
Říct se dá ledacos, jenom záleží na formě a době podání. K čemu pak tam máme naše a moc dobře placené zástupce? Copak náš prezident a premiér se neúčastnili žádného jednání při tvorbě? Pan prezident se asi moc na tvorbě dokumentu nepodílel, když od začátku do světa vytrubuje že je euroskeptik a dokonce pro vylepšení této smlouvy snad zakládá zvláštní stranu Euroskeptickou. Proč už nezačne /když už dostal při volbě i důvěru pár přeběhlíků/, jednat na rovinu a neřekne, že nechce v EU dál být, že ale americký radar zde musí být, ne k odvrácení pár teroristických bombiček, ale jako podpora amerického harašení proti Putinovu rozpínání, co asi zas tak horké nebude, pokud nebude trvalý příliv kapitálu za vysoké ceny ropy a plynu.
Jinak to zde vidím, jako docela dobré téma na povídání. Zajímavé sledovat, jak se co které straně hodí. Já nejsem pražský primátor a neumím cviky na hrazdě /blob/, tak vyložím list.
Jsem pro setrvání v EU i za cenu, že budu Dánům vykat/, nebojím se o českého člověka, že by se i v největším guláši ztratil/ a jsem proti jedinému neodůvodněnému vojákovi na území našeho státu.
Nelíbí se mi na druhé straně kecy levice a jiných aktivistů Anti radar /škodí zdraví a tak/. Nelíbí se mi obhajoba Pro radar, že neškodí zdraví a je proti teroristickým bombičkám. Pár Somálců s kalašnikovy a světové mocnosti platí jak mourovatí.
Jinak v tématice nejsem kovaný, jenom přikládám své názory starého člověka a budu rád, když mě mé omyly někdo rozumně vysvětlí. Např. dnešní koment aTea na blogu Kamia byl pro mě přínosem.
Věřím, že pokud zajímavou diskusi zde neuzavřeš, dovím se spoustu i rozumných názorů, které rád vezmu za své. Tím se taky liším od všeznalých . Hezký večer a promiň má laická vyjádření. Hezký večer a dnes fandím Žilině, jak jinak
15 #13 WWW 27.11.2008, 22:19:10
[11] Blábol o nechopnosti akce ze strany EU je jedním z mých nejoblíbenějších. Ze zákonů přijímaných v Německu je 82 %, slovy osmdesát dva procent, nařízeno z Brusele (kde je vymsleli nikým nevolení úředníci), zbylých 18 % si Němci vymysleli sami. (Uvádím Německo, protože jinde nebyl obdobná analýza uskutečněna.)

Pokud někdo chce, aby EU byla ještě akceschopnější, dobře mu tak.

[12] Srovnávat politické sdružení států a soukromý podnik je zcela mimo jakoukoliv realitu.
16 Roj WWW 28.11.2008, 00:29:13
Buteo, me by samotneho taky zajimalo to, co napsal [2] wesloo, ale bohuzel, vypada to, ze utekl. Rad bych se nechal presvedcit, ale samo to nepujde. :-)
17 Vše beru, buteo Mail WWW 28.11.2008, 01:19:24
opravdu nemusíme přistoupit na nějaký bruselský slint. Jen já nevědomý důchodce se zeptám #13,kdo tvoří ty "bruselské slinty"? Připomínáš mi bývalou komunistickou rétoriku. Když nebyl hajzelpapír, tak jsme začali nadávat na hrozbu světového imperialismu /to je taky mimo jakoukoliv realitu?/. Já tady už dlouho nebudu, ale když máte přání žít osamoceni uprostřed Evropy, tak dost keců a ven. Ven nemyslím Česko z Evropy, kam patřilo a bude patřit. Ven myslím lidi, co tam nechtějí patřit. To není z mé hlavy. Tak smýšlí o nás většina prostých Němců, Holanďanů, Belgičanů a Rakušanů. Tak to slyším při svém cestování vlakem a poslouchám prosté a obyčejné lidi.
Sorry Roji, ještě jsem si všiml těch Francouzů, co uvádíš jako důvod tehdejšího zamítnutí. Fakta ale říkají o něčem úplně jiném.Nebudu to zde vysvětlovat.
Jinak se přidávám ke komentu 11. a přeji hezkou noc
18 Kamio Mail WWW 28.11.2008, 14:20:56
Demokracie je prý špatný systém ze všech horších. A musí být navíc futrovaná klackem, jak pravil Werich a na to už mohu říci jen "Amen".
19 Kamio Mail WWW 28.11.2008, 14:25:18
[13] ... průser pak ale nastane, když v nastavovaném čase Sparta ještě jeden banán dostane;-)
20 Roj WWW 28.11.2008, 14:47:52
[19] Ano, letos tato taktika ztroskotava uplne totalne :-))
21 #13 WWW 28.11.2008, 14:55:22
[17] Bruselské slinty tvoří především tyto tři entity:

1) Nikým nevolená Komise, jíž předsedá portugalský maoista.
2) Nikým nevolení úředníci.
3) Nikým nevolený Evropský soudní dvůr.
22 Kamio WWW 28.11.2008, 21:45:31
[20] Letos asi není na kapříky, co by připluli do šrajtofle jedenáctého hráče Sparty:)
23 Jago 01.12.2008, 10:02:21
[21] Pán je radikál, ale blábolící radikál. Než popustíš uzdu dojmům, přečti si aspoň [2]! BTW: V Čechách vládne nikým nevolená vláda a soudí nikým nevolení soudci.
24 #13 01.12.2008, 10:28:16
[23] Pán je blábolící relativista.

V Čechách vládne nevolená vláda, ale hlavní moc má volená Poslanecká sněmovna. V EU má hlavní moc Komise, eurokejvárna nemá ani zákonodárnou iniciativu.

České soudy nejsou v nalézání práva ani zdaleka tak aktivní jako soud v Lucemburku. Soud v Lucemburku je větším zákonodárcem než eurokejvárna.

Přidání komentáře...

zde vpište
bloguje.cz
Získejte Seamonkey!
Valid XHTML 1.0 Strict